Jobb og stress...

tingeling1990

Glad i forumet
Hei!
Engster meg kanskje i overkant mye men siden dette er første gang jeg er gravid så lurer jeg litt på andres erfaringer og tanker :) har hatt en utrolig hektisk dag og nå svir det i begge brystene og eggstokkene:p

Jeg har et veldig hektisk yrke (sykepleier) og springer rundt i avdelingen med 1000 baller i luften om gangen. Er så redd at denne hektiske hverdagen skal ha noe å si for faren for SA. Jeg er vant med det hektiske fra før, men vet ikke hvordan kroppen reagerer nå som det ikke bare er meg lengre :p Jeg har begynnt å prioritere å spise lunsj når jeg skal, men er ikke alltid jeg kan prioritere dobesøke og væskeinntak :p prøver å drikke mye når jeg først kan. prøver å skjerpe meg! Tør ikke å si noe til sjefen enda siden det er så tidlig.. hvordan takler dere en hektisk hverdag på jobb?

Ømme bryster og murringer er i alle fall helt normalt. :) har det til tider noe hektisk selv som lærer. Når jeg føler jeg trenger det, kommer jeg til å dele nyheten med kollegaene og assistent i klassen, så de er forberedt om jeg blir dårlig eller noe. Så får vi evt se hvordan det går senere i svangerskapet.

Hei!
Engster meg kanskje i overkant mye men siden dette er første gang jeg er gravid så lurer jeg litt på andres erfaringer og tanker :) har hatt en utrolig hektisk dag og nå svir det i begge brystene og eggstokkene:p

Jeg har et veldig hektisk yrke (sykepleier) og springer rundt i avdelingen med 1000 baller i luften om gangen. Er så redd at denne hektiske hverdagen skal ha noe å si for faren for SA. Jeg er vant med det hektiske fra før, men vet ikke hvordan kroppen reagerer nå som det ikke bare er meg lengre :p Jeg har begynnt å prioritere å spise lunsj når jeg skal, men er ikke alltid jeg kan prioritere dobesøke og væskeinntak :p prøver å drikke mye når jeg først kan. prøver å skjerpe meg! Tør ikke å si noe til sjefen enda siden det er så tidlig.. hvordan takler dere en hektisk hverdag på jobb?

Jobber som det samme som deg, men andre graviditet og muligens litt roligere :) men i forrige graviditet var jeg sykmeldt litt til og fra og 100% fra uke 33 da jeg ikke klarte hverken tempo eller noen form for løft :) bare kjenn på kroppen din du, var også sykmeldt i perioder før uke 12 sist.. Ingen ressurs på jobb om du er sliten og har vondter :)

Er ingen problemer å jobbe enda, er bare redd den lille skal bli "skadet" av at jeg stresser slik. Energien og kroppen samarbeider godt fortiden på jobb, er ikke før jeg er ferdig med arbeidsdagen jeg rekker å kjenne etter at jeg har litt vondt.. men skal til legen snart for å få fastsatt hvor langt jeg er på vei og kan da finne ut når jeg kan si det til de på jobben :)

Back
Topp