Jobb,og stengt barnehage?!

Arielle_

Forumet er livet
VIP
❤ Aprilbarna19 ❤
Hva skal man da egentlig gjøre..?
Man har rett og slett ikke mennesker rundt seg som har mulighet til å passe barnet mens man selv er på jobb fra 8.00 til 15.30.

Er det "akseptabelt" å si til arbeidsgiver at man rett og slett ikke kan komme på jobb den dagen pga stengt barnehage..?!

Jeg kjenner at jeg gruer meg...
For det gjelder jo såklart meg,hehe...
Syns på en måte det er litt....frekt..?...Kanskje...?

Hva tenker du...?
Og hva hadde du gjort...? (ikke at det egentlig er noe alternativ her,er ikke akkurat som om jeg kan ta med barnet på jobben)

Skjønner ikke helt problemstillingen her...har bhg planleggingsdag? Så klart du må få fri for å passe barnet, men du kan ikke kreve lønn.

Alle må jo være hjemme med barna som har planleggingsdag i bhg sin eller når den er stengt. Ikke noe å gjøre med det.

Problemstillingen er at jeg føler det er frekt å si at jeg  må være hjemme med ungen,fordi barnehagen holder stengt pga kurs.

Jeg vet liksom ikke helt hvordan arbeidsgiver kommer til å ta det,så jeg gruer meg til å si fra...

Permisjon uten lønn, feriedag, jobbe inn hvis mulig

Frk.Z skrev:
Problemstillingen er at jeg føler det er frekt å si at jeg  må være hjemme med ungen,fordi barnehagen holder stengt pga kurs.

Jeg vet liksom ikke helt hvordan arbeidsgiver kommer til å ta det,så jeg gruer meg til å si fra...

Ok men du kan bare slappe av. Det er helt normalt det å spørre arb.giver om det. Eller rett og slett bare si at du må ha fri. Du er ikke alene om det:)

Var ikke meningen å virke frekk, men trodde alle visste at man selvsagt kunne spørre arb.giver om dette:)

Mammatilguttensin <3 skrev:

Frk.Z skrev:

Ok men du kan bare slappe av. Det er helt normalt det å spørre arb.giver om det. Eller rett og slett bare si at du må ha fri. Du er ikke alene om det:)

Var ikke meningen å virke frekk, men trodde alle visste at man selvsagt kunne spørre arb.giver om dette:)

Neida,det går fint det.
Er nok sikkert bare meg som er litt for opptatt av å ikke virke frekk eller uanstendig ovenfor arbeidsgiveren...
Har bare jobbet der i 2 mnd,så sikkert derfor..

men du har vel vist om dette lenge, eller en stund?  er det planleggingsdagen de bruker på kurs?

bruk avspasering, feriedag eller permisjon uten lønn.

Frk.Z skrev:

Frk.Z skrev:

Neida,det går fint det.
Er nok sikkert bare meg som er litt for opptatt av å ikke virke frekk eller uanstendig ovenfor arbeidsgiveren...
Har bare jobbet der i 2 mnd,så sikkert derfor..

Arbeidsgivere er nok klar over dette når de ansetter folk med små barn. Bhg har jo 5 planleggingsdager i året, og vet du  allerede datoene, så kan jo sjefen få beskjed i god tid på forhånd hvilke dager du må være hjemme:)

Barnehagen holder stengt på planleggingsdager og de dskal inngå i den 5 ferieuka så alle har rett på å ta fri trodde trodde jeg. Eller om man har mulighet så tar man med barnet på jobb :)

Er det nå på fredag og du ikke har sagt ifra? For det hadde jo jeg som arbeidsgiver synes var kort varsel. Men som de andre sier, alle må jo ta fri på planleggingsdagene :)

mener en har rett på fri med betalt hvis barnepass ikke er mulighet pga sykdom eller stengt
Jeg fikk i hvertfall betalt,samme gjorde gubben der han jobbet

Skjønner ikke helt problemstillingen her...har bhg planleggingsdag? Så klart du må få fri for å passe barnet, men du kan ikke kreve lønn.

Alle må jo være hjemme med barna som har planleggingsdag i bhg sin eller når den er stengt. Ikke noe å gjøre med det.

Det er jo velferdspermisjon. Når ikke "barnepasseren" er tilstede. Så kan du ha rett til fri med lønn. Men dette går kanskje under "sykt barn dager".

bondekone skrev:
mener en har rett på fri med betalt hvis barnepass ikke er mulighet pga sykdom eller stengt
Jeg fikk i hvertfall betalt,samme gjorde gubben der han jobbet

Det er opp til hver enkelt arbeidsgiver. 
Arbeidsgiver er IKKE pålagt til å gi fri med lønn. Stengt barnehage er ikke det samme som barnepassers sykdom.

Jeg må enten bytte vekk vaktene mine, ta feriedag eller fridag uten lønn når barnehagen er stengt. 
Dersom jeg ikke sier ifra i god tid på forhånd kan jeg risikere å få avslag på søknad om ulønnet fri, altså å ikke få fri i det hele tatt. 

Jeg får fri med lønn... Du har vel rett på fri, men ikke nødendigvis med lønn. Er da helt vanlig at barnehagen har noen planleggingsdager i året, så jeg skjønner ikke helt hvorfor de skulle reagere på det... ;-)

Back
Topp