jobb og sjukemelding

gullkua

Forelsket i forumet
dere som er sjukemeldte.. hvordan tok sjefen det? Her har jeg fortalt at jeg er gravid og at jeg er SJUK! var borte torsdag (fri fredag), dro på jobb i dag, holdt ut 1,5 time.. da var det rett hjem å slenge seg over doringen.. MEN sjefen min vil IKKE ha sjukemelding!! Jeg tenkte det kanskje var det beste for dem som er igjen på jobb.. at de må sette inn en ekstra de dagene jeg er borte... Men NEI!! det ødelegger vel statistikken vår om vi får inn sjukemeldinger.. Men jeg får komme å gå som jeg vil, da.. Og det er jo forsåvidt den beste løsningen for meg, men for de som er igjen, da???? Føler jeg ødelegger dagene helt!! :( Håper virkelig kvalmen gir seg, så jeg kan være på jobb de dagene jeg skal!!!! Dette gir meg dårlig samvittighet! :(

Nei, nei, hvorfor skulle du få dårlig samvittighet? Det er sjefen som er ansvarlig for alt. Er det ikke meningen at sjefen skal ta hensyn til deg som er gravid? Uansett kommer du til å bli borte når barnet kommer ut :) Er det ikke mulig med aktiv sykemelding...?

Dessverre Budeio; men aktiv sykemelding sluttet de med i juli i år. 

Men altså; jeg hadde trosset min sjef og fått sykemelding. Du kan jo ikke bare komme å gå som du vil heller. Det er ingen god løsning for hverken deg, kollegaene dine og jeg tror heller ikke det er en god løsning for sjefen min. Nå kommer det jo litt ann på jobbe din da, men i min jobb funker i hvertfall ikke det. Jeg er glad jeg er sykemeldt og slipper å forholde meg til jobben når jeg er såpass dårlig. Hva med % sykemelding? 

Joda.. blir vel tatt litt hensyn til JEG nå.. men de andre??? jobber i bhg, og merkes godt når en er borte.. komme og gå, blir jo det samme som aktivt egentlig, men føler jeg ødelegger de dagene jeg er der så lite!! :( men får vel bare se åssen det går.. er jo som du sier sjefens ønske dette.. men vet ikke om hun forstår at det går utover noen andre...

gullkua skrev:
Joda.. blir vel tatt litt hensyn til JEG nå.. men de andre??? jobber i bhg, og merkes godt når en er borte.. komme og gå, blir jo det samme som aktivt egentlig, men føler jeg ødelegger de dagene jeg er der så lite!! :( men får vel bare se åssen det går.. er jo som du sier sjefens ønske dette.. men vet ikke om hun forstår at det går utover noen andre...

Ikke alle sjefer er like flinke til å se helheten. Min øverste sjef (som ikke har jobbet på "gulvet" siden 80-tallet) mente at dette var en god løsning for meg sist. Men jeg nektet. For som du sier det går ut over de andre på jobben din, og ikke minst barna! Jeg vil heller at de tar inn vikar enn at de har en som kommer og går i barnehagen til sønnen min. 

Takk Dunn!! jeg har prata med en kollega av meg som også sier hun syns det er en dårlig løsning! var til legen i dag som mente det samme, faktisk! og at jeg ikke skulle presse meg mer enn nødvendig! så hvis dette ikke funket, så skriver han ut en sjukemelding! føler jeg blir den store stygge ulven uansett nå.. men.. får bare håpe det går greit! onsdag MÅ jeg på jobb, for da er det prekært.. :s Gleder meg virkeliiiiig til kvalmen er over!!!!!

Syns rett og slett du skal få deg en sykemelding, det høres uholdbart ut overfor kolleger. Blir jo utrolig uforutsigbart, pluss at du kanskje vil føle deg ekstra presset til å komme på jobb når du faktisk er dårlig. Sjefen kan ikke bestemme om du skal sykemeldes eller ei. Men du kan jo evt prøve med en viss prosent sykemelding,så må de kanskje ta inn en vikar pluss at du kan være litt på jobb..hvis du klarer det.

Takk for gode svar!!! jeg prøver det ut ei uke, så får vi se! :)

Back
Topp