Jobb og permisjon

Mimmino

Blir kjent med forumet
Hei!
Jeg lurer sånn på jobb å permisjon. Jeg har jobbet 30-60% nå frem til 1 nov. Da begynner jeg fast 100%. Men har vært en del sjukemeldt pga formen å virusinfeksjon. Totalt 4 uker de siste 3 månedene.
Hvordan er det da med permisjon å penger. Må jeg ha jobbet fult 100% de siste 6 månedene? Eller holder det at jeg er i jobb? Hva av min inntekt kan jeg i såfall regne med å få utbetalt?
Har så lite peiling, står så komplisert over alt på nett å NAV er umulig å få tak i. Så er vell noen her med erfaring?:)

Sent from my iPhone using BV Forum

I spesielle tilfeller tar de de beste 6 månedene av de siste 10. Men i tilfeller der man nylig har fått ny jobb eller stillingsprosent pleier de å ta utgangspunkt i den siste månedene eller 3. :) Så tipper du kan anta at du får lønn med utgangspunkt i 100%. Men du kan jo spørre NAV på foreldrepengesiden deres på facebook eller på NAv? de er veldig flinke til å gi svar på chaten på nettsiden sin =))

Har akkurat samme problemet her. Sist fikk jeg det samme som siste mnds lønn. Tørr ikke å satse på at jeg får fullt , så tar utgangspunkt i den lønna jeg har nå.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Hei!

Jeg jobber med blandt annet foreldrepenger for en stor bedrift. Og det er jeg som sender inn grunnlaget for utbetalingen fra Nav.

Det er plassen du jobber på som bestemmer hva slags grunnlag du skal ha. Nav godtar det meste, så lenge bedriften kan si at grunnen til at du får høyere grunnlag enn det du hadde i 2013 totalt sett er fordi du gikk opp til en 100% stilling. (Nav sammenligner grunnlaget med totalt inntjent året før du søker, så i dette tilfellet blir det kanskje 2012 som blir lagt til grunn for dem. Og da sjekker de med arbeidsgiver hvis det er et avvik på mer enn 25 %)

Så så lenge arbeidsplassen din har ditt beste i tankene så bruker de den nye lønna di utifra 100 % stilling som grunnlag. Det er jo det du har kommet til å hatt om du IKKE hadde gått i permisjon, sant? :)

Når jeg regner på det så tenker jeg alltid på "brukerens" beste og finner det beste grunnlaget for utbetaling av foreldrepenger.

Men for å være sikker så hadde jeg ikke søkt om foreldrepenger før etter nyttår :) Du kan klage på det arbeidsgiveren din har sendt inn hvis du føler det blir feil.

Back
Topp