Jobb og kvalme

Ak91

Forelsket i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Juliknøttene 2022
Julemiraklene 2025
I går var jeg for første gang nevneverdig kvalm. Har vært noe småuggen tidligere. Men i går var første dagen med skikkelig kvalme. Begynte på jobb igjen etter juleferie denne uken selvsagt.. I dag ble kvalmen for mye og jeg måtte spy.... Har kontorjobb, og vi har et ganske lite kontorlokale og er ikke så mange ansatte. Toalettet er midt i lokalet og jeg er litt redd for at noen hørte meg....
Jeg er bare 7+3 og har virkelig ikke lyst å fortelle det til noen før uke 12:arghh::arghh:
Jeg vil egentlig bare gå hjem og legge meg.
Hvordan skjuler dere kvalme og spying?! Jeg føler jeg ikke klarer å jobbe særlig effektivt. Og det føles ikke bra.

I går var jeg for første gang nevneverdig kvalm. Har vært noe småuggen tidligere. Men i går var første dagen med skikkelig kvalme. Begynte på jobb igjen etter juleferie denne uken selvsagt.. I dag ble kvalmen for mye og jeg måtte spy.... Har kontorjobb, og vi har et ganske lite kontorlokale og er ikke så mange ansatte. Toalettet er midt i lokalet og jeg er litt redd for at noen hørte meg....
Jeg er bare 7+3 og har virkelig ikke lyst å fortelle det til noen før uke 12:arghh::arghh:
Hvordan skjuler dere kvalme og spying?! Jeg føler jeg ikke klarer å jobbe særlig effektivt. Og det føles ikke bra.

I samme båt som deg.. er 9+2 idag, og vil heller ikke fortelle noe, selv om nærmeste leder vet pga er et IVF-barn, og var mye vekke i selve prosessen siden vi var i Danmark og gjorde forsøket. Jeg spiser en pk mariekjeks i løpet av en arbeidsdag for å klare og holde meg sånn noenlunde i stand til å sitte oppe.. jeg spyr ikke, men er så ufattelig kvalm og slapp hele tiden. Bare lukten fra kantina kan vippe meg helt av pinnen. Og effektiviteten går rett i dass, klarer kanskje å gjøre halvparten av det som jeg pleier.. Har lurt på å delvis sykemelde meg, men da blir det sikkert masse spørsmål....

I samme båt som deg.. er 9+2 idag, og vil heller ikke fortelle noe, selv om nærmeste leder vet pga er et IVF-barn, og var mye vekke i selve prosessen siden vi var i Danmark og gjorde forsøket. Jeg spiser en pk mariekjeks i løpet av en arbeidsdag for å klare og holde meg sånn noenlunde i stand til å sitte oppe.. jeg spyr ikke, men er så ufattelig kvalm og slapp hele tiden. Bare lukten fra kantina kan vippe meg helt av pinnen. Og effektiviteten går rett i dass, klarer kanskje å gjøre halvparten av det som jeg pleier.. Har lurt på å delvis sykemelde meg, men da blir det sikkert masse spørsmål....
Er i akkurat samme båt som deg - kvalm, men spyr ikke.
Prøver å holde det mest mulig i sjakk ved å småspise, og drikke mye. Tenker som så at de første ukene bare er slik, formen blir bedre utover i andre trimester. Så får bare holde ut :p

Uff, ja samme her:hungover: Første dag på jobb igjen for meg nå. Kontorjobb. Kvalm, men spyr heldigvis ikke. Jeg måtte fortelle sjefen så han skjønner hva som skjer hvis jeg plutselig ikke orker å gå på jobb en dag, må jobbe hjemme eller gå tidlig fra jobb.
Har du mulighet for å få tilpasset med f.eks. hjemmekontor? Hvis det hjelper kan du også gå til lege og få gradert sykemelding hvis det f.eks er morgenene som er verst så kan du komme litt senere. Arbeidsgiver får jo ikke se grunnen til sykemelding hvis du ikke ønsker å fortelle sjefen om det:)

Uff, ja samme her:hungover: Første dag på jobb igjen for meg nå. Kontorjobb. Kvalm, men spyr heldigvis ikke. Jeg måtte fortelle sjefen så han skjønner hva som skjer hvis jeg plutselig ikke orker å gå på jobb en dag, må jobbe hjemme eller gå tidlig fra jobb.
Har du mulighet for å få tilpasset med f.eks. hjemmekontor? Hvis det hjelper kan du også gå til lege og få gradert sykemelding hvis det f.eks er morgenene som er verst så kan du komme litt senere. Arbeidsgiver får jo ikke se grunnen til sykemelding hvis du ikke ønsker å fortelle sjefen om det:)

Vurderer å si i fra jeg òg. Men håper jeg klarer å holde meg litt til.. Har vanligvis en dag eller to hjemmekontor i uka, så det er jo veldig bra. Men jeg har en jobb som er består av litt utearbeid. Er vel 80- 90 prosent kontorjobb. Så jeg kan ikke ha hjemmekontor hele tiden. Jobber som konsulent så har mye kunder og folk å forholde meg til, og det funker så dårlig når jeg ikke er i form, :arghh: når en kunde ringer må jeg jo svare :hilarious::hilarious::hilarious:skulle ønske jeg kunne gjemme meg :depressed::depressed:

Jeg sa ifra til legen min da jeg jobber i skole rundt barn. Formen har vært veldig dårlig men har ikke spydd. Trøtt og slapp.

Har vært sykemeldt siden uke 5, 100 %. Arbeidsmoralen min er på topp da jeg har greid å gjennomføre bi-jobben min i interiørbutikk (en fredag her og der). Men det er 9 mnd av livet mitt, og jeg orket rett og slett ikke tanken på å være så dårlig på min normale jobb.
Ble bedre i uke 9, er litt dårlig igjen nå men tror det er bare livmoren som vokser. (Er 11 uker (10+5).)

Vurderer å si i fra jeg òg. Men håper jeg klarer å holde meg litt til.. Har vanligvis en dag eller to hjemmekontor i uka, så det er jo veldig bra. Men jeg har en jobb som er består av litt utearbeid. Er vel 80- 90 prosent kontorjobb. Så jeg kan ikke ha hjemmekontor hele tiden. Jobber som konsulent så har mye kunder og folk å forholde meg til, og det funker så dårlig når jeg ikke er i form, :arghh: når en kunde ringer må jeg jo svare :hilarious::hilarious::hilarious:skulle ønske jeg kunne gjemme meg :depressed::depressed:

Skjønner. Vil helst holde seg mest for seg selv borti en krok. Får håpe det blir bedre snart. Eller så må du snakke med sjefen, si det som det er og høre om noen andre kan ta seg litt mer av kontakten med kundene akkurat nå. Kommer vel litt an på hvordan sjef du har også. Men de har jo taushetsplikt.

Jobber som butikksjef og er 100% sykemeldt til nå. Det startet pga. overstimulering og viste ikke om jeg var gravid eller hva som skjedde med meg. Men fikk se bankende hjerte 8+4 på nyttårsaften. Er 9+4 i dag. Skal til legen i morgen så får jeg se hva hun sier.
Men tenker selv at jeg ikke kan jobbe, det er veldig lite man kan tilrettelegge på jobben min da man står alene stort sett hele dagen, og må stå på bena for kunder hele tiden. Kan ikke sette men bak om kvalmen kommer skyllende over meg. Har personalansvar og mye kaos nå på jobb for jeg har vært borte så lenge. Er også kvalm heele tiden, tåler ikke lukter og stress, da spyr jeg.
Er en kjempevanskelig situasjon og være i. Hadde jeg hatt en kontorjobb ville jeg nok ha sagt ifra, og fått tilrettelagt litt. Sykemelding eller gradert sykemelding så man kan jobbe i saktere tempo, mindre oppgaver eller noe, om formen er dårlig. Det er også bare noen måneder i livet, gjør det du føler er rett, ta vare på deg selv <3

Jeg ble sykmeldt siste uka før jul og har vært sykmeldt siden.. skal til lege neste uke for å se om jeg kan begynne å jobbe igjen. Jeg er utrolig kvalm og trøtt. Siden jeg ble sykmeldt så har jeg bare ligget i sofaen, har faktisk klart å gå opp 1,5 kg :hilarious:. Men så fort jeg rører på meg så begynner jeg å brekke meg eller kaste opp:dead:.

Må innrømme det er tøft med en på snart 3 år i hus :sorry:

Kjære medgravide. Er man dårlig så holder man seg hjemme :) det er så synd at mange ser på det som svakt eller unødvendig, for det er viktig å holde seg selv frisk. Nei, graviditet er ingen sykdom, men det forårsaker en haug plager man ikke skal trenge å lide mer enn vanlig med. Man har lov, en arbeidsplass klarer seg :)

(Var ment til alle som mener det, for vet det er mange haha! Ser selvsagt at mange her har skjønt det :))

Jeg sykemeldte meg en uke før jeg fant ut at jeg var gravid pga. ryggsmerter! Har veldig høy terskel for sykemelding, men måtte... Da jeg fant det ut, har sykemeldingen blitt utvidet, så er fremdeles hjemme (uke 9+6 nå). Jeg har vært kvalm siden uke 6, noe bedre nå, men bare tanken på å være på jobb gjør meg sliten :facepalm: Er sykepleier, og er borti mye forskjellig som jeg tenker er uheldig når man er kvalm :dead: Jeg skal etter planen tilbake på jobb neste torsdag, men får se om jeg går tilbake til 100% nå, eller om jeg bør være delvis sykemeldt :happy: Har ikke så dårlig samvittighet nå, tenker at det er noen måneder i løpet av et langt arbeidsliv:)

Uff, jeg er i lignende situasjon.. er ikke så kvalm, men er utrolig sliten og trøtt. I dag for eksempel, satt jeg i heldagsmøte og holdt på å sovne flere ganger. Kroppen bare vil ikke være våken, er jo ikke bra :hilarious: Jeg har sagt det til mannen at jeg innerst inne vet jeg ikke burde jobbe når kroppen er sånn, men jeg vil ikke bli sykemeldt siden jeg er ganske ny i jobben (vært der i 4-5 mnd). Er fortsatt i prøvetid og syns det er en vanskelig situasjon. Sist jeg var syk med influensa og feber (var borte to dager fra jobb totalt og jobbet hjemmefra) tok ikke sjefen det noe bra. Så føler ikke jeg helt tør å være borte igjen.

Men, ironisk nok så ville jeg sagt til andre: sett deg selv og barnet før jobben, det er 100% det viktigste nå :happy: så føl på hva du orker og prioriter deg selv. Jeg jobber selv med å følge opp sykemeldinger på ansatte, og det er absolutt ingen som har noe krav på å vite hvorfor du er borte fra jobb om du har behov for det.

Back
Topp