Jobb og kvalme

Solbærtøtta

Blir kjent med forumet
Sykemelder dere dere ved kvalme, eller bruker dere egenmelding? Jeg har vært kvalm hele påska, men blir bare værre for hver dag. Nå vurderer jeg å sykemelde meg. Hva gjør dere?

Jeg har blitt sykemeldt i 2 uker, men så spyr jeg i tillegg til kvalmen da. Skal ut i svangerskapspermisjon etter endt sykemelding. Har en svært belastet jobb, men fare for smitte, fysiske og psykiske påkjenninger.
I forrige svangerskap jobba jeg til uke 12 (var bare kvalm da), før jeg gikk ut i svangerskapspermisjon.

Jeg sliter mest med ettermiddagskvalme, kommer etter lunsj omtrent. Skal til legen etterpå, og regner vel med å få en 20% sykemelding eller noe sånt, slik at jeg kan gå tidlig. Jeg jobber vel egenlitg tilnærmet fullt uansett, for jeg jobber på prosjekter og det som er mitt ansvar forsvinner jo ikke av seg selv. Men da har jeg "lov" til å gå tidlig, og så kan jeg heller ta unna småtteri på kvelden når jeg er bra igjen. For jada, på kvelden blir jeg helt bra igjen.

Jeg er kvalm hele dagen, kort tid i løpet v dagen jeg ikke er kvalm. Idag klarte jeg ikke kjøre jenta i bhg, pga kvalmen. Så her er det barne-tv og mamma kos<3 skal ringe legen når de åpner. Jobber i bhg, og må bare si at det ikke frister med væske bleier og grising ved mat tidene, og de dressene til barna lukter så vondt !!!!

keg jobber også i Bhg...er sykemeldt! Lå hele påsken og hadde 1 kontroll på tirsdag, da ble jeg sykemeldt tom mandag. med beskjed om at det var bare til å ringe dersom jeg trengte mer sykemelding. Løft, bæring, bleier, påkledning og en hektisk hverdag er ikke optimalt når man er kvalm og kaster opp noen dager.... :/ håper det snart er over for jeg vitilbake til mine søte små på jobb :)

Jeg har vært sykemeldt i 3 uker nå, og blir nok litt lenger, kvalmen blir bare verre og verre her :/ Nå jobber jeg med mat i tillegg da, gjør IKKE saken noe bedre :P

jeg ble sykmeldt av legen, jobber som frisør, og fikk diagnosen ekstrem svangerskapskvalme (hyperemesis gravidarum)
må ta det helt med ro for å få ned mat, og klare å holde på den. Jubler for å fått ned en brødskive idag :D

ingen skam å bli sykmeldt for å være kvalm vertfall, får ikke gjort noe serlig godt arbeid, og får ingenting igjen for det i ettertid i å presse seg på jobb. Vertfall ikke premie fra jobben ;)

Vært sykemeldt siden før påske... Heldig hvis jeg holder et eple nede om dagen...

Jeg har vært sykemeldt siden rett før påske. Fordi jeg kaster opp å klarer ikke holde på hverken veske eller mat. Jobber også i et parfymeri så det gjør jo ikke saken så veldig mye bedre, hvertfall ikke når det kommer kunder som vil lukte på skikkelig dårlige parfymer ;p

Ble sykemeldt i dag, etter tre dager egenmelding. Ekstremt kvalm hele døgnet, hvis jeg bare ligger strak ut klarer jeg å holde på maten. Klarer ikke ta hånd om toåringen min, det er helt forferdelig.. Jobber som lærer og har ikke sjans om å undervise slik formen er nå. Håper bare formen blir bra SNART!!!!!

Sykemelder meg om jeg spyr på jobb, men ikke hvis jeg er kvalm.

Jeg er sykemeldt denne uka. Har lyst til å prøve 50% fra neste uke, men vet ikke om det er realistisk. Er lærer og har så dårlig samvittighet for elevene mine. Spesielt noen som har problemer og som ikke takler vikar. Men er så jævlig kvalm og sliter også med å bringe/hente toåringen til barnehagen. Må legge meg rett ut etter det. Så må vel kanskje innse at jeg må være hjemme et par uker til og se an formen igjen da.

Så lenge jeg bare er kvalm og ikke spyr så er jeg ikke borte fra Jobb. Verre med ryggen som absolutt ikke er god om dagen og da hjelper det ikke å jobbe i bhg, men jeg får bare holde ut en stund til...

Back
Topp