Jobb og graviditet

Lille smula

Andre møte med forumet
Jeg er 13 uker på vei og er kvalm store deler av dagen, ikke veldig, men sånn jevnt over. Kaster opp innimellom er svært sensitiv for lukter. Jeg jobber som sykepleier på sykehjem og i min jobb vil jeg ikke kunne komme utenom stell med mindre jeg er sykemeldt, da det er lite tilretteleggingsmuligheter siden det ikke kan leies inn ekstra.
Jeg syntes det er svært grusomt å være sykemeldt og kan jo risikere å være det en stund. Hvordan løser dere andre dette?

Har du hatt samtale med jordmor? Svangerskapspenger? Jeg er også spl. Jobber i hj. tjenesten. Tilrettelegger for å unngå sein/tidlig og unngå langvakter.

I forrige svangerskap var jeg sykemeldt fra uke 5/6 og frem til fødsel. Pga kvalmen frem til uke 14 (kvalmen min ga seg da), og så resten pga diverse andre plager kombinert med risikosvangerskap. Jeg er sykepleier selv, vanskelig å tilrettelegge ifht kvalmen spesielt på sykehjem. Ingen skam å kaste inn håndkle hvertfall, gjør det som er best for deg og baby. Man får lite igjen for å presse seg unødig :happy: :Heartred

Jeg er sykemeldt 100% nå og da kan jeg komme å gå, avhengig av formen. Problemstillingen er jo at jeg ikke tåler lukter. Da kaster jeg opp…
Jeg er redd for hvordan svangerskapet kan utvikle seg videre mtp. Kvalme og bekken og alt annet som følger med et svangerskap. Føler jeg er så dårlig på å være gravid

Back
Topp