Jobb og graviditet

Bølle_frø

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg har googlet litt rundt dette. Spesielt siden jeg kun jobber om natta ble jeg litt nysgjerrig. Jeg fant flere forum sider der folk har sagt at ved å jobbe natt kan gi økt risiko for spontan abort... men dette er sider som er noen år gamle :p

Er det noen av dere som har jobbet bare natt før, hvor alt gikk bra eller ble dere sykmeldt fort?
Kjenner jeg ble litt mer bekymret :wideyed:
 
Jeg jibber døgn, og har ikke mulighet til å jobbe om jeg får mage da den vil være i veien bl.a.. men jeg har rett på svanskerskapspenger, og kan forsovidt gå ut i permisjon allerede nå, da jeg jobber i et risikofylt arbeid. Alt står i arbeidsmiljøloven om du leser der;)
 
Jeg jibber døgn, og har ikke mulighet til å jobbe om jeg får mage da den vil være i veien bl.a.. men jeg har rett på svanskerskapspenger, og kan forsovidt gå ut i permisjon allerede nå, da jeg jobber i et risikofylt arbeid. Alt står i arbeidsmiljøloven om du leser der;)

Såpass ja! Jeg veit i allefall med hun som jobbet stillingen jeg jobber nå ble sykmeldt rimelig kjapt da hun ble gravid. Om det var fordi hun ble dårlig eller noe annet er jeg ikke sikker på, men :p
Uansett! Takk for svar :) og jeg skal sjekke opp i arbeidsmiljøloven!
 
Hvis jobben er farlig for deg og/eller fosteret når du er gravid, og arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge, har du antagelig krav på svangerskapspenger helt eller delvis (som er noe annet enn sykemelding)
 
Jeg jobbet tredelt turnus sist graviditet og ble raskt sykmeldt fra nettene. Det gjorde de fleste andre som jobbet der også. Er vel ikke anbefalt å jobbe natt...
 
Back
Topp