Jobb og gravid

Hva har dere fått beskjed om å være forsiktige med av lege og lignende nå når dere er gravide? Jobber selv som elektriker men føler meg ikke trygg på jobben... Noen andre med fysiske jobber her?

Har til dels en del fysisk på jobb med løfting av til dels tunge ting. Har ikke snakket med lege om dette, men kjenner det i rygg og livmor hvis det blir mye løfting.

Har du mye tunge løft? Eller tenker du mer på fare med støt og slik? Ville snakket med legen om dette :)

Hva har dere fått beskjed om å være forsiktige med av lege og lignende nå når dere er gravide? Jobber selv som elektriker men føler meg ikke trygg på jobben... Noen andre med fysiske jobber her?
Du har krav på tilpassing nå. Elektriker eller montør? :)
Eks du kan jo lære bort, kable på de lette jobbene, kontrollere, gå HMS runder etc. Dette vet nok du bedre enn meg. :)
Jeg jobbet innenfor bygg og anlegg i et par år som innepersonell. Lærte til og med et par ting :)

Er montør og får tilrettelegging men det er veldig så som så.... Har tilrettelagtvsånn så jeg ikke må jobbe med strøm, men da er det jo sånne jobber som er i høyden og med slagdrill og sånn, og legen min har ikke sagt så velsigne så lurte litt på hva andre har fått beskjed om. Er så sliten så jeg går rundt meg selv om dagen

Er montør og får tilrettelegging men det er veldig så som så.... Har tilrettelagtvsånn så jeg ikke må jobbe med strøm, men da er det jo sånne jobber som er i høyden og med slagdrill og sånn, og legen min har ikke sagt så velsigne så lurte litt på hva andre har fått beskjed om. Er så sliten så jeg går rundt meg selv om dagen
Jeg tror kanskje du bør snakke med legen om svangerskapspenger. Du bør hverken være i høyden eller jobbe med så tunge ting.
Men hvis du jobber i et stort selskap har du kanskje mulighet å jobbe inne med prosjektleder(ne) i en periode?

Legen har sagt at jeg får svangerskapspenger så lenge arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge mer, men litt kjipt og gå hjemme i fem måneder selv om jeg vet at det er det beste for meg og den "lille"

Jeg jobber med sterkt utvikklingshemmede som er utagerende .
Alle som har en jobb der det er fare for barnets liv og helse har rett til å få svangerskapspenger .
Du skriver bare ut et slikt skjema på nav.no , leverer til fastlege som fyller ut at du som gravis ikke kann jobbe med ......å så tar du det med til arb.giver som fyller ut om tilrettelegging er mulig (ev hvor mange %).
Tilslutt sender du arket inn til NAV å det er ca 1-2 mnd behandlingstid.

Legen har sagt at jeg får svangerskapspenger så lenge arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge mer, men litt kjipt og gå hjemme i fem måneder selv om jeg vet at det er det beste for meg og den "lille"

Men da kan du heller bruke tiden til å gjøre ting du har lyst til. Lese? Gå turer? Svømme? Male? bare fantasien setter grenser :)

Enig at du bør ta svangerskapspenger når du har så mye risiko på jobb..

Jeg er bare saksbehandler og sitter i en godstol på jobb hele dagen, så er heldig sånnsett.. Skjønner at du kan synes det er kjedelig å gå hjemme i flere måneder, men mye man kan finne på :) Trene, lære seg noe nytt, reise.

Men er det noen som vet hva dem ser på og sette fosteret i fare? Er jo bare 14 uker på vei.
Alt i din jobb.
Fall fra stor høyde, strømgjennongang kan være fatalt.
Forgiftninger? (Jobber du i dieseldrevet lift feks)
Jeg kunne ikke jobbe store deler av forrige svangerskap pga potensiell forgiftning på jobb og eksplosjoner.
De holdt på å grave ut i kjelleren og eksos kom i ventilasjon.

Gjør det beste for den lille. Forstår at det er kjedlig å være hjemme når formen egentlig er bra, men høres ut som det er mye som ikke er bra for deg nå i jobben din.

Har du spurt om det er muligher for mer innejobbing? Dokumentasjon, lett lagerarbeide eller noe? (Vet ikke helt hva som er aktuelt i din stilling.)

Jeg jobber i ambulansen, har tilrettelegging men vi aner ikke hva slags oppdrag vi kan komme ut for! Det kan være alt fra smitte, vold, tungeløft, ulykker o.s.v.
Jordmor er veldig klar på at i det øyeblikket jeg føler meg utrygg, så skal jeg ikke jobbe mere.
Jeg skjønner hva du mener,er i uke 15 og det å skulle gå hjemme så lenge er kjedelig.. Men om du er utrygg, så er det klart at du ikke burde være på jobb!
Ingen skal gå å være redd på jobben :-/
Lykke til med det du bestemmer deg for :-)

Jeg jobber i byggevareforetning i malingsavdelingen. Vet ikke hvor bra det er

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp