jobb og fremtid

plutt

Elsker forumet
VIP
uff vet ikke hva jeg skal gjøre,, har mulighten for å få en annen stilling på jobben som kan gi meg bedre lønn, utvide erfaringen min, 100 stilling og et steg bare fra måle mitt som butikksjef om jeg endre stilling.. gir oss større mulighet for å kjøpe detta huset. ingen prøving til sommeren da..

Det er alltid et men. Jeg har jo egentlig en fin stilling no som er 80 % klarer oss greit på det jeg + gubbens intekt,, jeg har fri hver onsdag med Elias, hadde tenkt å prøve på et nytt frø til sommeren om jeg jobber som nå.. Det kan jo hende jeg får muligheten senere.. jeg har jo alltid tenkt at min tid kommer..

Hva ville dere gjort??

Herregud så rotete skreve[:'(]

Tror nok jeg hadde tatt jobben og kanskje bare ventet i 6mnd før planting av nytt frø. Som du selv sier: drømmejobb, drømmehus, mer penger... selv om det kanskje betyr at du må gi slipp på onsdagen du nå har fri. men det er bare meg.

Jeg hadde beholdt den nåværende jobben... vet ikke om du er klar over hvor mye som kreves av en butikksjef? det høres liksom så fint og flott ut, men det krever MYE jobbing... ikke bare 100% uke..men mer enn det også.. og med familie er ikke det alltid like kjekt vil jeg tro.. [&:] Men kommer jo an på hvor stor butikk det er snakk om også da.. om det er en liten klesbutikk, eller om det er en stor dagligvarebutikk..!?

Men jeg mener nå iallefall at familie kommer før jobb.. så jeg hadde heller satset på prøving til sommeren, siden dere i utgangspunktet har tenkt på det.. og hvis dere klarer dere på at du jobber 80%, så hadde jeg absolutt beholdt den stillingen.. er greit å kunne ha en dag sammen med barna også, og ikke bare jobbe hele tiden [:)]

Er klar over hva butikksjef jobben innebærer men var ikke den stillingen jeg har mulighet til nå.. men et steg nærmere.. gjør idag mye av samme jobb som butikksjefen uten om kontordelen da.. Har i dag ansvar for deler av butikken. Det går vell under daglivare men selger ikke ferskvare kan du si...

tenker som du også at jobb er ikke alt, men skal man ha en bra lønn må mann opp og frem i denna bransjen.. og så vet jeg med meg selv at dette e min greie men ikke om det er tida for det no..
ORIGINAL: elva*

Jeg hadde beholdt den nåværende jobben... vet ikke om du er klar over hvor mye som kreves av en butikksjef? det høres liksom så fint og flott ut, men det krever MYE jobbing... ikke bare 100% uke..men mer enn det også.. og med familie er ikke det alltid like kjekt vil jeg tro.. [&:] Men kommer jo an på hvor stor butikk det er snakk om også da.. om det er en liten klesbutikk, eller om det er en stor dagligvarebutikk..!?

Men jeg mener nå iallefall at familie kommer før jobb.. så jeg hadde heller satset på prøving til sommeren, siden dere i utgangspunktet har tenkt på det.. og hvis dere klarer dere på at du jobber 80%, så hadde jeg absolutt beholdt den stillingen.. er greit å kunne ha en dag sammen med barna også, og ikke bare jobbe hele tiden [:)]

Men, jeg er kanskje dum, men hva er det som gjør at du ikke kan ta (søke?) jobben, og så bli gravid rimelig kjapt? Er ikke noen lover mot det...

Og du er hverken nk eller ass. når du er hjemme (sykemeldt/permisjon). Ser ingen probl. med det, men som sagt jeg er kanskje dum. [:)]

Jeg er butikksjef og har bare ett barn. Vurderer å bytte ned til "bare" 100% hvis jeg skal ha flere barn.(heller kanskje bli butikksjef når de er større igjen). Stortrives i jobben min og alt men jeg vil ikke ofre tiden med familien og slite med dårlig samvittighet. Det er ofte sykdom både på egene barn, ansatte og ansattes barn. Men det går hvis du har en snill mann som stiller opp litt ekstra..
tenk deg godt om!!!
Lykke til!!

Mange for og i mot her gitt he he, men jeg tar ikke jobben for å så bli gravid. Det syns jeg er innmari dårlig gjort og kansje litt ego med tanke på at jeg vil bli der liksom.. Har tid å tenke, så tenker å tenker he he... Men fortsett å skriv hva dere mener.. greit å høre andres meninger.

Jeg hadde tatt jobben også heller utsatt graviditeten 1 år eller noe[:)]

Hmm, det er kanskje bare meg da. [:-]
Jeg har et yrke hvor man gjerne skifter arbeidsplass rimelig ofte, så det er kanskje derfor jeg har det synet jeg har også da.

Men, jeg synes ikke at man kan forvente annet når man ansetter kvinner i baby-lagings-alder - da må man som leder ta høyde for at det KAN komme unger. [:D]

Skal man da unngå å søke på/ta de jobbene man ønsker fordi man skal ha barn igjen, muligens snart? Neh, da blir jo DET litt anti-likestilling da, eller?

(jada, det kan godt være jeg er heeeelt på jordet her nå, har malt hjemme idag, så kan jo ha fått litt uheldige malingsgasser innabords. hihi..)

- lykke til, uansett hva du velger! [:)][:)]

Back
Topp