Jobb med korona

Førstegangs98

Flørter med forumet
Vårspirene 2021
Hei. Jeg har ikke fast jobb, jobber i helsevesenet «på landet» og det er vanskelig å få fast jobb. Jeg har nylig startet som vikar i 100% på nærmeste koronaklinikk (prøvetaking) og nå som jeg har funnet ut at jeg er gravid er jeg veldig beskymret for å jobbe der.
Hva tenker dere? Hadde dere fortsatt å jobbe. Dette er blitt en stor stressfaktor da jeg ikke vet hvordan det er med evt sykemelding når jeg ikke har jobbet der så lenge.
noen som kan noe med sånt?

Hei. Jeg har ikke fast jobb, jobber i helsevesenet «på landet» og det er vanskelig å få fast jobb. Jeg har nylig startet som vikar i 100% på nærmeste koronaklinikk (prøvetaking) og nå som jeg har funnet ut at jeg er gravid er jeg veldig beskymret for å jobbe der.
Hva tenker dere? Hadde dere fortsatt å jobbe. Dette er blitt en stor stressfaktor da jeg ikke vet hvordan det er med evt sykemelding når jeg ikke har jobbet der så lenge.
Jeg ville snakket med fastlegen hvis jeg var deg. Hen ksn sikkert gi deg råd om jobb og evnt sykemelding. Lykke til :)

Gravide er ikke i risikogruppe når det gjelder korona.. Jeg jobber på en cafe, har nærkontakt med andre mennesker, velger å stole på de som kan det og tenker at får jeg korona så går det helt fint. Jeg ville fortsatt å jobbe.. men er du veldig stressa over det så snakk med legen sånn at du blir beroliget:)

Hadde nevnt det for sjefen at du er preggers. Eg har alltid sagt det tidlig til min sjef, då det er fleire ting ein som gravid ikkje skal håndtere (td cellegift, enkelte typar med., osv). Ein skal også etterstrebe å skjerme gravide mot koronasmitte, så ein ikkje veit effekten den kan ha på gravide. Men prøvetaking i fullt smitteutstyr på oppegående folk (dvs ikkje stell, nærkontakt, osv) bør vel vere tilnærma risikofritt.

Ville snakka med sjefen om det, for å høre om det er mulig å få noe tilrettelegging. :happy:

Sniker! Jobber på sykehus og får ikke være i kontakt med corona-isolerte (de som er testet samt de som er positive).

Vil tro at om du jobber på ett testsenter så er du ganske drillet i smittevern og har godt utstyr. Jeg er borti smitte selv, og føler meg trygg på egen kunnskap og eget utstyr.

Back
Topp