Jobb intervju

Dgn180sx

Betatt av forumet
Hei jenter. Skal på jobb intervju på mandag. Hadde dere sagt noe om graviditeten? Hvorfor? Det er jo tidlig enda så skal jeg bare la d gå, fortelle det om noen mnd om jeg får jobben og si jeg ik visste noe under intervjuet? :/
 
Jeg hadde ikke sagt noe nå nei. Det er for tidlig og selv om det ikke skal bety noe at man er gravid så tror jeg mange hadde valgt bort å ansette en som er gravid.
 
Jeg har ikke fast jobb og er kun tilkallingsvikar og hvis jeg får et intervju kommer jeg ikke til å si det for er sikker på at jeg ikke får jobben da ;) de har ingen rett til å vite det før 3 mnd før permisjonen starter.
 
De har ikke lov til å spørre om du er gravid eller har planer om å bli det. Så nei du bør ikke si noe!
 
Graviditeten har ingenting å gjøre med hvordan du kommer til å utføre jobben, så det er uansett ikke relevant! Man skal ansette ut i fra ferdigheter og kvaliteter, ikke noe annet :) Ergo, jeg hadde ikke sagt noe :)
Masse lykke til forøvrig!! Heia!! :D :D
 
Den er ganske tricky. Det er jo ikke den beste starten på et arbeidsforhold å ikke si noe, samtidig så er det nok dessverre sånn at det gjør at du ikke stiller først i køen.
Er du i jobb nå? I så fall ville jeg nok bare blitt der, også heller startet ny prosess mens du er i permisjon.
Samtidig, de kan ikke spørre deg, så du bestemmer helt selv. Og har loven på din side om du ikke sier noe.
 
Den er ganske tricky. Det er jo ikke den beste starten på et arbeidsforhold å ikke si noe, samtidig så er det nok dessverre sånn at det gjør at du ikke stiller først i køen.
Er du i jobb nå? I så fall ville jeg nok bare blitt der, også heller startet ny prosess mens du er i permisjon.
Samtidig, de kan ikke spørre deg, så du bestemmer helt selv. Og har loven på din side om du ikke sier noe.
Hadde 2 jobber men den ene ble dessverre konkurs og er permittert fra den andre så er vel så å si uten jobb. Har alltid lett etter en jobb nærmere hjem. Brukte en time en vei før og denne er ca 30min så typisk st den skulle komme nå.
Tror jeg lar vær å si noe nå og om alt går bra både med jobb og magen får jeg heller ta den samtalen om 3 mnd :/
 
Hadde 2 jobber men den ene ble dessverre konkurs og er permittert fra den andre så er vel så å si uten jobb. Har alltid lett etter en jobb nærmere hjem. Brukte en time en vei før og denne er ca 30min så typisk st den skulle komme nå.
Tror jeg lar vær å si noe nå og om alt går bra både med jobb og magen får jeg heller ta den samtalen om 3 mnd :/

Da skjønner jeg deg godt:happy: Forhåpentligvis er et et sted du kan bli lenge, så selv om du blir borte i permisjon en stund, så er det bare en liten del av den totale ansettelsesperioden på sikt.
Lykke til!
 
Jeg hadde ikke sagt noe, heller fortalt etter oul. Om de spør om du viste det på intervjuet så hadde jeg bare sagt nei.
 
Jeg var på jobbintervju tidligere i uken når jeg var 6+4, valgte og ikke si noe... så får en heller ta samtalen om en ev. får jobben... når det er så tidlig er det jo ikke gitt at en veit om det heller så... men syntes det var vanskelig selv!
 
Jeg ville ikke sagt noe på intervjuet, men ville nok fortalt det ganske tidlig etter at jeg fikk jobbtilbudet (som jeg bare regner med at du får ;) ). Lykke til!
 
Hadde 2 jobber men den ene ble dessverre konkurs og er permittert fra den andre så er vel så å si uten jobb. Har alltid lett etter en jobb nærmere hjem. Brukte en time en vei før og denne er ca 30min så typisk st den skulle komme nå.
Tror jeg lar vær å si noe nå og om alt går bra både med jobb og magen får jeg heller ta den samtalen om 3 mnd :/

Sniker fra mars. Jeg var i lignende situasjon nå nylig. Kom til den konklusjonen at jeg ville si det ved et eventuelt kontraktsmøte og ikke på intervju. På den måten får arbeidsgiver vite det før du starter, men det kan ikke påvirke beslutningen deres. I tillegg så forsto jeg at det er ikke noe man tenker så mye på underveis i intervjuet for da er man i jobbmodus og snakker om jobbting. Så vi tenker nok på det og bekymrer oss nok mye mer for det forhånd enn det som nødvendig.

Og det er ikke slik at man starter arbeidforholdet med en løgn. Man utelater informasjon. Men det gjør man jo alltid i et intervju. Man forteller heller aldri at man ofte forsover seg eller at man liker å surfe på nettet i arbeidstida.

Lykke til:)
 
Sniker fra mars. Jeg var i lignende situasjon nå nylig. Kom til den konklusjonen at jeg ville si det ved et eventuelt kontraktsmøte og ikke på intervju. På den måten får arbeidsgiver vite det før du starter, men det kan ikke påvirke beslutningen deres. I tillegg så forsto jeg at det er ikke noe man tenker så mye på underveis i intervjuet for da er man i jobbmodus og snakker om jobbting. Så vi tenker nok på det og bekymrer oss nok mye mer for det forhånd enn det som nødvendig.

Og det er ikke slik at man starter arbeidforholdet med en løgn. Man utelater informasjon. Men det gjør man jo alltid i et intervju. Man forteller heller aldri at man ofte forsover seg eller at man liker å surfe på nettet i arbeidstida.

Lykke til:)
Om arbeidsgiver spør om du visste om graviditeten på intervjuet og du svarer nei er det teknisk sett løgn;)
 
Back
Topp