Jobb intervju I dag!

Desembermamma 11&16 ♡

Flørter med forumet
Herlighet! Må bare få ut noe nå. Har en vikarstilling akkurat nå og var I dag på jobb intervju for en fast stilling. Det gikk kjempe bra men etter jeg gikk fikk jeg så vanvittig dårlig samvittighet.. kjenner jo sjefene og føler jeg burde sagt noe. Er jo bare 5 uker på vei og vet at de helt sikkert ikke ville gitt med jobben om de visste... vet ikke enda om jeg får den heller...noen som har noen tips? Når skal jeg si noe ? Skal jeg late som jeg ikke visste eller hva!! Føler skikkelig på å holde det skjult... ææææ kan liksom ikke snakke med noen om det heller for veldig få som vet...

Så bra intervjuet gikk bra! Heldig du er som fikk intervju. Jeg er i samme båt (nesten) og søker også jobber, men jeg er arbeidsledig og "må" få meg jobb. Jeg er 7 uker på vei, men dessverre ingen intervju i sikte her.

Så jeg skjønner tankene dine, men ikke ha dårlig samvittighet. Det er alltid en "risiko" de tar med kvinner i fruktbar alder. Og det er en kort tid vi er borte fra arbeid i den store sammenhengen.

Krysser fingrene for deg! :)

Vel, skjønner samvittighetskvaler. MEN du må ikke si noe og du får tenke sånn at det finnes et langt liv etter graviditeten så du trenger ikke å føle sånn. Jeg hadde drøya til 12 uker å sagt det da om du får den!

Takk, vet jo egentlig hva jeg burde men samvittigheten tar meg skikkelig!

Snakket med helsesøster her om akkurat dette her en dag fordi jeg føler litt på det selv om jeg skulle ende opp i et intervju, og hun rådet meg til å ikke si noe og at det gjerne ble anbefalt å ikke si noe før uke 12 ihvertfall.

Skjønner godt hvordan du føler, men man vet jo faktisk ikke hva som kan skje.

Krysser fingrene for deg:)

Det er ingen grunn til at du skulle si det, samvittigheten din som spiller deg et puss her bare!

Siden det er så tidlig så ville jeg bare sagt at jeg ikke visste det, så fremt det ikke er mange som vet du er gravid hvor det kan komme frem på en eller annen måte senere.

Hei! Vil bare si at jeg har vært i samme situasjon som deg for noen år siden. Jeg valgte å ikke si noe på intervjuet. Men så ble jeg oppringt, og de ville gjerne ha meg inn til opplæring osv. Da fortalte jeg dem at jeg var gravid i 10. uke, jeg også hadde dårlig samvittighet fordi familien min kjente til arbeidsgiveren. Han sa at han skulle tenke litt på det, og skulle ringe meg opp igjen. Og ringte meg aldri tilbake... Jeg tenker derfor at det er lurt å ikke si noe om graviditeten nå, men heller vente litt til alt er i boks

Ingen I jobb sammenheng vet det. Så kan jo alltids si jeg er en uke mindre enn jeg er... men har vært så splitta I dag. Vil så gjerne ha jobben, nå skal vi jo bli 4 I familien og penger må man ha. Men alikevel så føler jeg at jeg ikke holder det jeg lover mår jeg sier jeg vil jobbe hardt og stå på som bare det. Ikke til å stikke under en stol at man blir litt mer sliten og ikle har 100% å gi på jobb... nei men takk jenter, trengte bare å få ut litt frustrasjon.. ikle gi opp og krysser fingre for at dere får kommet dere på intervju før det begynner å synes!

Hei! Vil bare si at jeg har vært i samme situasjon som deg for noen år siden. Jeg valgte å ikke si noe på intervjuet. Men så ble jeg oppringt, og de ville gjerne ha meg inn til opplæring osv. Da fortalte jeg dem at jeg var gravid i 10. uke, jeg også hadde dårlig samvittighet fordi familien min kjente til arbeidsgiveren. Han sa at han skulle tenke litt på det, og skulle ringe meg opp igjen. Og ringte meg aldri tilbake... Jeg tenker derfor at det er lurt å ikke si noe om graviditeten nå, men heller vente litt til alt er i boks
Det der skulle du gått videre med for det er faktisk ikke lov.
Drit lei av at vi kvinner ikke krever vår rett.

I know, det var mange som mente det samme, men jeg var så sliten både fysisk og psykisk og hadde et tøft svangerskap. Jeg orket ikke å sloss om det, hvis du skjønner.. Det endte derfor med noen tøffe mnd økonomisk etter fødsel, og jeg måtte starte å jobbe igjen når babyen var 6 mnd for å få ting til å gå rundt :( Hadde jeg vært i samme situasjon nå hadde jeg derfor valgt å ikke si noe! Er enig med deg, mye diskriminering av kvinner og svangerskap uti der!!! Uansett, lykke til ;)

Oh shitt! Ja får holde munnen min.
Så utrolig kjedelig at du måtte oppleve det... de velger jo selv hvem de ansetter og de kan fint velge å ikke ansette en gravid en. For de kan si at andre var mer kvalifiserte. Så vi har jo egentlig ingen rett på vår side. Ingen kan gi deg sparken da! Da er du trygg.

Oh shitt! Ja får holde munnen min.
Så utrolig kjedelig at du måtte oppleve det... de velger jo selv hvem de ansetter og de kan fint velge å ikke ansette en gravid en. For de kan si at andre var mer kvalifiserte. Så vi har jo egentlig ingen rett på vår side. Ingen kan gi deg sparken da! Da er du trygg.

Jeg er i mammaperm nå, og har blitt gravid på ny. Forrige svangerskap var jeg sykemeldt gjennom hele svangerskapet pga risikosvangerskap, skal egentlig starte å jobbe igjen i juni men blir mest sannsynligvis sykemeldt igjen pga det samme. Jeg er litt redd for å få sparken faktisk, haha. Gruer meg litt til å fortelle om graviditeten, tror de kommer til å haaate meg :P

Jeg er i mammaperm nå, og har blitt gravid på ny. Forrige svangerskap var jeg sykemeldt gjennom hele svangerskapet pga risikosvangerskap, skal egentlig starte å jobbe igjen i juni men blir mest sannsynligvis sykemeldt igjen pga det samme. Jeg er litt redd for å få sparken faktisk, haha. Gruer meg litt til å fortelle om graviditeten, tror de kommer til å haaate meg :P

De har ikke lov å sparke deg pga graviditet!! Ja fort gjort å tenke at de kommer til å hate deg, men det går son regle veldig bra... Hva de tenker om deg bak din rygg får være dems problem.. Ingenting er viktigere enn familie :) jobber er det nok av..

Ja, jeg tenker også det samme.. Det er bare en jobb, de tenker business og prøver å passe på seg selv, men jeg også må gjøre det samme for meg selv og familien min. Så da får de bare hate i vei :P masse lykke til med jobben, håper du får den så det ordner seg fremover :)

Ja, jeg tenker også det samme.. Det er bare en jobb, de tenker business og prøver å passe på seg selv, men jeg også må gjøre det samme for meg selv og familien min. Så da får de bare hate i vei :P masse lykke til med jobben, håper du får den så det ordner seg fremover :)
Takk,samme tilbake. . Ikke lett å være gravide kvinnfolk haha :D ;) :P
Håper virkelig jobben blir min. Da kan jeg endelig slappe av og nyte graviditeten...

I know, det var mange som mente det samme, men jeg var så sliten både fysisk og psykisk og hadde et tøft svangerskap. Jeg orket ikke å sloss om det, hvis du skjønner.. Det endte derfor med noen tøffe mnd økonomisk etter fødsel, og jeg måtte starte å jobbe igjen når babyen var 6 mnd for å få ting til å gå rundt :( Hadde jeg vært i samme situasjon nå hadde jeg derfor valgt å ikke si noe! Er enig med deg, mye diskriminering av kvinner og svangerskap uti der!!! Uansett, lykke til ;)
Denne saken var veldig stygg! Utrolig at folk som ansetter kommer unna med dette. Hadde jeg gjort noe slikt på jobben min hadde jeg lagt veldig tynt an selv. Lett å si du skulle krevd jobben for skjønner det kunne blitt ubehagelig for deg i hverdagen.

Denne saken var veldig stygg! Utrolig at folk som ansetter kommer unna med dette. Hadde jeg gjort noe slikt på jobben min hadde jeg lagt veldig tynt an selv. Lett å si du skulle krevd jobben for skjønner det kunne blitt ubehagelig for deg i hverdagen.

Man vil jo trives I jobben sin og jeg tenker da at du slapp unna et sted som tydeligvis ikke tar vare på ansatte. Hvis man tvinger til seg jobben kan hverdagen bli kjedelig og kanskje ubehagelig.. nei ikke enkelt det her!

Ingen tvang å si noe før du er 6mnd på vei tror jeg, da må de få beskjed for å kunne ordne vikar, papirer for permisjonspenger osv. Så tidlig så kan det jo fortsatt gå begge veier, så jeg hadde nok ikke sagt noe. Har ikke sagt noe til de jeg nettopp har fått vikariat hos enda heller :P

Var i samme situasjon selv første gang jeg var gravid. Sa ingenting før ved 12 uker og lata som det var en overaskelse for meg også :p er noe med å sikre seg selv litt. Ei på jobben min nå har jobba der i 3 år og fant ut at hun var 16 uker på vei med nr 2 uten å vite noe. Så det går an :p

Back
Topp