Jobb/ikke jobb?

snusken

Forumet er livet
Etter å ha bladd meg gjennom pratetråden vår og lest alt som stod der fikk jeg inspirasjon til denne tråden. Det var noen som snakket om jobb, noen jobbet igjen nå etter hva jeg forstod og noen har ikke jobb å gå til etter permisjon.

Så nå lurer jeg på har du jobb å gå til eller ikke?
Hva jobber du med? Vil du jobbe fullt/ delt stilling?
Når er permisjonen din slutt?

Jeg jobbet i barnehage i et vikariat som pedagogisk leder 80% stilling frem til jeg fikk Eivind.
Men siden det bare var et vikariat har jeg ingenting å gå tilbake til etter permisjonen min er ferdig den 27.09. Jeg skal søke på en jobb nå som er 100% men skulle jeg få den kommer jeg ikke til å ville jobbe så mye siden jeg er alene med barna i to uker. Jeg har mest lyst til å jobbe 3 dager i uken. Eller... mest lyst har jeg til å være litt lengre hjemme [8D] Jeg koser meg fremdeles og er ikke lei siden jeg har så mange venner som også er hjemme med barn så jeg får dekket mitt behov for voksenkontakt på den måten...

Oj....skulle akkurat til å lage en skrytetråd om dette jeg!!! [:)]

Dette er casen da:
Salongen jeg jobber på har lagt den ut for evnt. salg... de vet ikke enda om de vil selle men vil høre litt ut om intressa er der...
Jeg har nå siden permisjonen min blitt oppringt av ikke mindre enn TRE salonger som vil ansette meg på dagen om jeg vil...og de vil også vente til permisjonen min er over. Jeg skal få jobbe deltid om jeg vil det...og jeg får like bra lønn som jeg har nå!
Blir jo veeeeldig smigret da over at de skryter sånn og har lyst til å ha lille MEG der! [:)]  ...men nå er jeg om mulig eeeeenda mer forvirret på hva jeg skal gjøre!!!!! ????

Må snakke med sjefen min, tenke meg goooodt om , og la magefølelsen bestemme tror jeg.... heldigvis litt tid på meg enda da...

Ja da burde du absolutt hatt din egen skrytetråd!!!!!!!!!!!!!!!!
Det er jo kjempestas å være så ettertraktet!! Det problemet du får med å velge blir et såkallt "luksusproblem" men det er ikke noe lettere for det.. [8D]
Synes du gjør helt rett jeg med å følge magefølelsen! Er jo veldig viktig å trives på jobb synes jeg!!
Når er permisjonen din ferdig da?

Ja da burde du absolutt hatt din egen skrytetråd!!!!!!!!!!!!!!!!
Det er jo kjempestas å være så ettertraktet!! Det problemet du får med å velge blir et såkallt "luksusproblem" men det er ikke noe lettere for det..
Synes du gjør helt rett jeg med å følge magefølelsen! Er jo veldig viktig å trives på jobb synes jeg!!
Når er permisjonen din ferdig da?

Thihihi...thanx!! Joda, der er jo et "luksusproblem"... men jeg ANER ikke hva jeg skal gjøre!!!!
Skal i møte med den ene jobben om 14 dager...må høre litt på lønn, arb tider o.l.
Permisjonen min er ut januar-07...og jeg rører IKKE den!!!!!! Den er hellig!! [:D][;)]

Så gøy at vi er to førskolelærere her inne [:D] Da har vi sikkert mye å snakke om hvis vi treffes en gang [:D]

Ja heldige du og Careen som har permisjon et helt år!! [:)] Er det bare meg her inne som har så kort permisjon? [:(]

Jeg må nok tilbake på skolebenken i januar...

Heldigvis bare ett år da,så er jeg ferdig utdanna!![:)]

Ja heldige du og Careen som har permisjon et helt år!! Er det bare meg her inne som har så kort permisjon?

Hvorfor har du det da?? ingen mulighet til mer?

Siden jeg ikke har noen jobb å gå til foreløbig tok jeg full lønn i steden for 80 % pga hvis jeg ikke får meg jobb rekner de dagpenger ut i fra det jeg har hatt i lønn. Og da vil jeg jo at de skal rekne ut i fra det beste grunnlaget. En annen grunn til min korte permisjon er at jeg har ingen ferieuker i den siden jeg ikke har rett på lønnet ferie når jeg ikke har jobb lenger. Jeg kan si ifra at jeg skal ha ulønnet ferie i 5 uker men det blir litt hardt økonomisk [8D] Og dersom jeg ikke får jobb blir jeg jo gående hjemme lenger likevel...
Så det er for det meste selvforskyldt [;)] Så er vel egentlig ikke så synd på med likevel [8D] [:D]

SÅ BRA!!!!
Jeg har også mest lyst til å være hjemme litt lenger!
Med Natalie begynnte jeg i full stilling når hun var 14 mnd og det gikk jo bra men var hardt til tider....
Og nå har jeg jo to små...!

ORIGINAL: homma

ORIGINAL: careen

ORIGINAL: snusken

Så gøy at vi er to førskolelærere her inne [:D] Da har vi sikkert mye å snakke om hvis vi treffes en gang [:D]

Ja det er kjempemoro[:)] 
Vi prater sikkert så mye om barnehager og sånt at de andre blir lei av å høre på oss[:D][:D]

Ok,da jenter.Skravle ivei.[:D]

Ja vi skal skravle hål i hue på dere andre [:D]

Har ikke jobba siden jeg ble gravid me Ole Martin.
Jobbet da som teknisk tegner (oljeplattform) og vil ikke tilbake til det [:'(]
Skal gå hjemme mest sannsynlig til hødten 08 men vil ut litt på kvelden fra høsten 07.
Er dritt lei av å gå hjemme nå.
Permisjonen mitt slutter i slutten av november men blir litt for lenga siden vi skal igjenom ting og tang me Ole Martin.

Jeg har full stilling som tannlegesekretær i fylkeskommunen. Min permisjon går ut i desember. Jeg skal enten søke et år ulønnet permisjon eller gå ned i stillingsprosent...Jeg nekter å være så mye vekk fra henne [:)] Men nå tjener sambo ganske bra så tror det skal gå greit...

Jeg har ikke jobb - har vert arbeidsledig stort sett siden jeg forlot Asker (August2004)
Men har hatt litt småjobber i Bergen fram til jeg ble gravid.. Ble lite jobbing da jeg var gravid pga kvalme og andre sånne ting.

Nå har jeg mulighet for å få jobbe i firma til mamma'n min.. kan begynne når jeg vil, og jobbe så lite/mye jeg vil,- men de foretrekker jo at jeg har noe fast - dvs - en dag i uka eller noe sånn, når jeg begynner å jobbe. (greit å vite hva de har å forholde seg til, kan jo øke stillingen etterhvert som jeg ser hvordan det går) - isåfall kommer JRjr til å være hos mamma'n min mens jeg jobber - sannsynligvis.
(Jeg kan med andre ord få jobbe i steden for henne - de dagene jeg evt. vil jobbe)

Vil helst være hjemme med JRjr en stund til, men når vi begynner å se litt mer aktivt etter hus, (dvs når vi vet mer om mannen min sin jobb og sånn) så kan det hende jeg begynner iallefall å jobbe litt deltid for å spare opp noe til å betale huslån med..

Permisjon? tja.. det har jeg jo ikke, da.. siden jeg ikke har noe å ta permisjon fra..
Så nå lever vi på mannen sin inntekt.. ikke så veldig mye, men litt mer nå som han pendler (2+3uker=2 uker på jobb 3 hjemme)

Det er jo veldig forståelig at du har vært hjemme siden han ble født for det er sikkert en tøff hverdag for dere med Ole Martin?
Men så gir han sikkert dobbel glede igjen?
Noen naboer her som har en jente med ryggmargsbrokk, vannhode og epilepsi som sitter i rullestol som sa dette til meg...
De har nettopp bygd på en heis i huset sitt nå og det gledet de seg veldig til!
Får dere noen gode hjelpemidler til det nye huset nå?

Håper du har gode venner som du kan komme deg ut til av og til å koble av for det er jo det vi oftest savner i perimisjonen har jeg hørt [8|]

Har (som du sikkert har lest på skravletråden) "potet" jobb som jeg begynner på første august. Har ikke hatt fødselspermisjon fordi jeg var på rehabiliteringspenger da jeg ble gravid. Var i ferd med å komme tilbake til jobb da jeg fant ut at jeg var gravid og legen min ønsket ikke jeg skulle begynne i jobb før barnet var kommet.
Hadde et høyrisikosvangerskap så det var nok lurest også.

Så nå er det økonomisk sett bare å hoppe ut i det. Men er redd jeg har tatt meg litt vann over hodet. Har brukt helga på å tenke litt og funnet ut at jeg skal si fra meg en av de 3 jobbene jeg har.... Lite barn og 3 jobber ble vel litt drøyt......

Jobb...Ja,det var det da...
Har verken jobb eller permisjon jeg...
Men ønsker nå å prøve å finne en jobb noen kvelder i uka og eventuelt annenhver helg!
"Problemet" er det at vi bor litt langt unna sivilisasjon og har bare 1 bil,så ser ut til at vi må prøve å få flytta litt nærmere om det skal fungere...
Så inntil videre blir det da å se...

Back
Topp