Jobb igjen i morgen men....

gruer meg egentlig litt for jeg vet hvordan det var sist torsdag og da jobbet jeg fra halv åtte til halv fire. Jeg kjente på kroppen at dette var jeg ikke klar for og hadde veldig lyst å bare ringe legen igjen. Skal prøve å jobbe 25 % fire uker for å se om det går men vet ikke om jeg orker det. Det er i en kantine hvor det er veldig mye å gjøre hele tiden og i tillegg har man oppvasken.. Torsdags kvelden gikk jeg å lå meg klokken syv sammen med datteren min og vi sov begge to til halv ni morgenen etterpå!! Hva mener dere at jeg bør gjøre?

Har du prøvd å jobbe kortere dager? Få andre arbeidsoppgaver? Har du mulighet for en hvil midt på dagen?

Arbeidsgiver plikter til å hjelpe med å tilpasse arbeidet ditt, så det er viktig at dere har en god kommunikasjon. Du skal fortelle hva som er vanskelig for deg, de skal prøve å tilpasse.

Går det ikke, er det jo sykemelding som er løsningen.

Jeg sier klart fra på min jobb når jeg er trøtt og må ha en pause, og hvis det kommer situasjoner jeg ikke takler å komme opp i.

Lykke til[:)]

Jobben går egentlig bare ut på å lage salater og stå i kassen og passe på at alt er på bufeen men jeg merker det i hele kroppen at jeg er sliten!! Har snakket med sjefen min om det og hun har sagt at jeg må sitte meg ned så ofte jeg føler for det men når jeg det gjør så føler jeg at de andre kollegaene mine lurer på hvorfor jeg gjør det. Ikke alle som vet at jeg er gravid men de vet at jeg har vært sykemeldt siden slutten av april. Hun er villig til å kalle inn jordmoren når det nærmer seg at det er nødvendig for å tilrette legge jobben for meg. Jeg må bare prøve å få det til å gå og passe på å drikke og spise jevnlig!!
Da jeg var på jobb torsdag i forrige uke så nevnte hun at jeg så sliten ut og at hun så jeg ikke hadde det bra og tror ikke de regnet med at jeg skulle komme flere ganger.

Tusen takk for all støtte jenter [:)]. Aktiv sykemelding var visst ikke aktuelt hos min lege og det gjør det vanskelig mht jobben også for vi er to stk som har 50 % stilling hver der. Jeg kom meg ikke på jobb i dag heller for fikk skikkelig magevondt og diare!!! Så nå sitter jeg her da med en liten prinsesse som vil gå i barnehagen men som så fint må vente og jeg venter på at de på jobb skal komme så jeg kan ringe å gi beskjed. På ett sykehjem kan man liksom ikke gå med diare... Jeg føler at jeg har mye energi til overs for tiden men vet ikke om jeg greier jobb og husarbeid... Høres gjerne teit ut men jeg skal jo tross alt orke det også. Hvordan det blir etter at babyen er kommet vil gjenstå å se for hver enkelt. Med datteren min var jeg alene, var bare oss to, og alle sa at jeg kunne bare glemme å kunne brette klærne på plass, eller se på tv eller sove en hel natt, men jeg kunne gjøre alle disse tingene jeg!!! Hun var veldig snill å sov hele natten igjenom frem til seks om morningen da ville hun ha melk [:)]. Det er også derfor jeg sier at i dette svangerskapet når babyen kommer så er jeg klar for alt som evt måtte komme for jeg har ikke opplevd det... Ikke at kolikk å sånne ting er noe å skryte av da men dere skjønner nok hva jeg skal frem til [:)]. Ha en fortsatt fin dag jenter og god morgen [:)]

Back
Topp