jobb i permisjon

leahsmam

Glad i forumet
når man får lønn fra nav i permisjonen, er det låv å jobbe utenom... eks jobbe helger når sambo er heime?? 

Dersom det hadde vært hverdag og du skulle jobbe, så måtte du iallefall ha søkt om graderte foreldrepenger, siden vi får for (av 100% arbeid) 5 dager i uken - mandag-fredag.... Men du kan vel ikke tjene allverden siden du er i permisjon heller, så må vel søke om lov?

ORIGINAL: Elissa85

Dersom det hadde vært hverdag og du skulle jobbe, så måtte du iallefall ha søkt om graderte foreldrepenger, siden vi får for (av 100% arbeid) 5 dager i uken - mandag-fredag.... Men du kan vel ikke tjene allverden siden du er i permisjon heller, så må vel søke om lov?

hmm... kansje eg bare må sende en mail til nav da.... tenkte bare tilby meg å seie eg kunne ta noen vakter i ny og ne om dei treng folk på jobb, så er ikkje noe fast...

jeg har hørt at du mister støtten fra NAV dersom du jobber utenom! at det ikke er lov liksom[&:] tror mange gjør det, men enten sparer pengene eller tar det igjen på noe annet..

du må få gradert uttak [:)] du vil ikke miste noen dager, for permisjonen blir forlenget med antall dager du jobber [:)] men du vil ikke få betalt fra nav de dagene du er i jobb.

jeg jobber to dager nå, å da får jeg ikke penger fra nav, men permen blir jo forlenget [:)]

du må bare gå på sidene til nav å finne søknaden om gradert uttak [:)]

ORIGINAL: MamsntilLucasOgLinus

du må få gradert uttak [:)] du vil ikke miste noen dager, for permisjonen blir forlenget med antall dager du jobber [:)] men du vil ikke få betalt fra nav de dagene du er i jobb.

jeg jobber to dager nå, å da får jeg ikke penger fra nav, men permen blir jo forlenget [:)]

du må bare gå på sidene til nav å finne søknaden om gradert uttak [:)]

Blir det det samme som på hverdager altså?

en må søke om å få gradert fødselspermen.
det har jeg gjort no, skal snart til å starte å jobbe 3 daga i veka, og ha permisjon resten av uka[:)]

Men permisjonspengene gjelder vel kun mandag-fredag.. Hva om hun ønsker å jobbe lørdag og søndag.. blir det samme NAV-suppa da?

Altså, jeg vet ikkeom det er lov eller ikke jeg, men jeg har fått beskjed fra sjefen at jeg kan ta noen ekstravakter i permisjonen hvis jeg vil, men det er kanskje fordi jeg får penger fra dem , og har kun 40 % stilling. Hadde sikkert vært noe annet om jeg hadde hatt 100%?!?!?

good to know [:D] 

ORIGINAL: BethinaogTheodor

ORIGINAL: IrenePirene

Men permisjonspengene gjelder vel kun mandag-fredag.. Hva om hun ønsker å jobbe lørdag og søndag.. blir det samme NAV-suppa da?

Spiller ingen rolle[:)]

Jeg jobba annenhver lørdag i permisjonen sist, og jeg måtte da velge gradert uttak, slik som mamsen (????) beskriver det[:)]

Det er jo greit å vite[;)]

Jeg jobba annenhver lørdag i permisjonen sist, og jeg måtte da velge gradert uttak, slik som mamsen (????) beskriver det[:)]

Ja man må søke uansett [:)]

ORIGINAL: MamsntilLucasOgLinus

Ja man må søke uansett [:)]

oki [:)] veldig greit å vite [:)]

Back
Topp