Jobb, graviditet og covid-19 situasjoner

Fru.T.

Flørter med forumet
Marshmallows2021
Hei igjen,
Lufter bare tankene, ikke tenkt enda å ta sykmeld. Ønsker ikke å belaste jobben. Jobber så lenge formen tillater meg ;)

Jeg jobber som tannhelsesekretær.
Og i disse covid dager er vi jo ganske utsatt for viruset i. o. m. At vi jobber tett med pasienter.

Men vi har gode rutiner med smitte bariere, prosedyrer etc.

Ett av tiltakene er at ved mistanke om covid eller sykdomstegn blir timen til pasienten utsatt. Men nå må pasienten varsle oss på forhånd da.

Men man blir jo litt enslig allikevel.
Da enkelte kan være smittebærer uten tegn til sykdom o. L.

Er det flere her som jobber som gravid innen for tann/helsevesenet??

Hva slags forhåndsregler har dere tatt for å unngå smitte...??
Eller har dere bare tatt sykmelding..??

Takk for all svar :)

Hei igjen,
Lufter bare tankene, ikke tenkt enda å ta sykmeld. Ønsker ikke å belaste jobben. Jobber så lenge formen tillater meg ;)

Jeg jobber som tannhelsesekretær.
Og i disse covid dager er vi jo ganske utsatt for viruset i. o. m. At vi jobber tett med pasienter.

Men vi har gode rutiner med smitte bariere, prosedyrer etc.

Ett av tiltakene er at ved mistanke om covid eller sykdomstegn blir timen til pasienten utsatt. Men nå må pasienten varsle oss på forhånd da.

Men man blir jo litt enslig allikevel.
Da enkelte kan være smittebærer uten tegn til sykdom o. L.

Er det flere her som jobber som gravid innen for tann/helsevesenet??

Hva slags forhåndsregler har dere tatt for å unngå smitte...??
Eller har dere bare tatt sykmelding..??

Takk for all svar :)

Hei! :)

Jeg jobber som tannlege.:greet008 Vet en annen kollega på naboklinikk som har vært sykemeldt siden mars grunnet frykt for covid-19.
Jeg har tenkt at de smittevernrutinene vi har skal være gode nok.. Vi behandler jo folk med hiv, aids, hepatitt osv også.