Jobb, graviditet og covid-19 situasjoner

Fru.T.

Flørter med forumet
Marshmallows2021
Hei igjen,
Lufter bare tankene, ikke tenkt enda å ta sykmeld. Ønsker ikke å belaste jobben. Jobber så lenge formen tillater meg ;)

Jeg jobber som tannhelsesekretær.
Og i disse covid dager er vi jo ganske utsatt for viruset i. o. m. At vi jobber tett med pasienter.

Men vi har gode rutiner med smitte bariere, prosedyrer etc.

Ett av tiltakene er at ved mistanke om covid eller sykdomstegn blir timen til pasienten utsatt. Men nå må pasienten varsle oss på forhånd da.

Men man blir jo litt enslig allikevel.
Da enkelte kan være smittebærer uten tegn til sykdom o. L.

Er det flere her som jobber som gravid innen for tann/helsevesenet??

Hva slags forhåndsregler har dere tatt for å unngå smitte...??
Eller har dere bare tatt sykmelding..??

Takk for all svar :)

Hei igjen,
Lufter bare tankene, ikke tenkt enda å ta sykmeld. Ønsker ikke å belaste jobben. Jobber så lenge formen tillater meg ;)

Jeg jobber som tannhelsesekretær.
Og i disse covid dager er vi jo ganske utsatt for viruset i. o. m. At vi jobber tett med pasienter.

Men vi har gode rutiner med smitte bariere, prosedyrer etc.

Ett av tiltakene er at ved mistanke om covid eller sykdomstegn blir timen til pasienten utsatt. Men nå må pasienten varsle oss på forhånd da.

Men man blir jo litt enslig allikevel.
Da enkelte kan være smittebærer uten tegn til sykdom o. L.

Er det flere her som jobber som gravid innen for tann/helsevesenet??

Hva slags forhåndsregler har dere tatt for å unngå smitte...??
Eller har dere bare tatt sykmelding..??

Takk for all svar :)

Hei! :)

Jeg jobber som tannlege.:greet008 Vet en annen kollega på naboklinikk som har vært sykemeldt siden mars grunnet frykt for covid-19.
Jeg har tenkt at de smittevernrutinene vi har skal være gode nok.. Vi behandler jo folk med hiv, aids, hepatitt osv også.
Og det har vel ikke blitt sagt at gravide blir hardere rammet en andre, eller på noe vis er mer utsatt... dog det nok kan oppelves skumlere.
Jeg vet ikke jeg! Elsker å jobbe.. så om helsa holder- og frem til magen kommer i veien for sikten og tilgangen- så har jeg tenkt å bli værende as long as possible..:salut Men kanskje naivt av meg?

Jobber som sykepleier og er svært tett på covid 19 pasienter. Men vi har gode smittevernsrutiner. Så tenker det er godt nok. Ikke redd for å få det på jobb.

Hei! :)

Jeg jobber som tannlege.:greet008 Vet en annen kollega på naboklinikk som har vært sykemeldt siden mars grunnet frykt for covid-19.
Jeg har tenkt at de smittevernrutinene vi har skal være gode nok.. Vi behandler jo folk med hiv, aids, hepatitt osv også.
Og det har vel ikke blitt sagt at gravide blir hardere rammet en andre, eller på noe vis er mer utsatt... dog det nok kan oppelves skumlere.
Jeg vet ikke jeg! Elsker å jobbe.. så om helsa holder- og frem til magen kommer i veien for sikten og tilgangen- så har jeg tenkt å bli værende as long as possible..:salut Men kanskje naivt av meg?

Hei igjen, takk for svar.. Nei.. Tenker akkurat likt som deg..

Men har en ektefelle og andre nære som pusher litt .. Vet ikke om vi er naive..:happy:
Men startet å gruble litt over dette.. Siden det ble nevnt flere ganger... Ikke vet jeg.. :cat:

Jobber som sykepleier og er svært tett på covid 19 pasienter. Men vi har gode smittevernsrutiner. Så tenker det er godt nok. Ikke redd for å få det på jobb.

Hei på deg også

Takk for svar.. Det er betryggende å høre dette fra andre... Da det ble mye mot argumenter at man blir oppgitt og kanskje føler seg maktløse og alene.. :dead: Når alle sier det samme.;)

Er frisør, men jobber tett på kunder som dere. Tar det kokrolig, vi som dere har gode smitteverns rutiner.

Nå er jeg ute i svangerskaps penger en stund av andre årsaker, men blir nokk ikke bekymre meg for det når jeg går tilbake i jobb.

Her jeg jobber har vi ingen smittede i kommunen, hadde smittetallet her vært høyt hadde jeg kanskje blitt hakket mer bekymret ja

Ikke helsevesenet men jobber som lærer, elsker jobben min så blir å jobbe så lenge formen tillater det :) selv om man selvfølgelig kan bli engstelig når mange av elevene og kollegaene er hjemme syke eller i karantene. Skumleste er likevel at jeg må ta t-banen for å komme meg til jobb på andre siden av byen

Ikke helsevesenet men jobber som lærer, elsker jobben min så blir å jobbe så lenge formen tillater det :) selv om man selvfølgelig kan bli engstelig når mange av elevene og kollegaene er hjemme syke eller i karantene. Skumleste er likevel at jeg må ta t-banen for å komme meg til jobb på andre siden av byen

Hei, enig må selv ta banen ned til sentrum.. Kjenner igjen det der.. Krysser fingrene for at alt går bra da... Optimist delux.

i feel ya! Barnehagelærer her. -så tett på både kollega, foreldre og ikke minst barn. Og så var det den kollektiv transporten da! Jaja, uansett ikke så mye å få gjort med det!

Det varierer fra sykehus til sykehus.

Snakk med arbeidsgiver om du er bekymret, kanskje de kan tilrettelegge. Bør jo helst unngå sykemelding sålenge det ikke er nødvendig :)

Last edited:
på mitt sykehus er det mye strengere retningslinjer. får ikke gå inntil de som oppfyller screening-spørsmålene engang. skal ikke teste noen. dette gjelder for så vidt all type smitte, også gastroenteritt. synes det er trygt, men er litt engstelig av meg også da, hehe :shy:

Jobber som sykepleier i kommunen.
Kjenner jeg tar det med ro, gode rutiner og tilrettelagt arbeidsdag gjør meg trygg.

Jobber som sykepleier i kommunen.
Kjenner jeg tar det med ro, gode rutiner og tilrettelagt arbeidsdag gjør meg trygg.

Så mange herlige svar, takk.. Til alle. Følte jeg var alene og sliten, da flere talte imot. Men tenkte heletiden at det var sunt å røre på seg og jobbe mens man kan og har mulighet. Spesielt når jeg trives med de jeg jobber..

Så er jeg redd for å gå opp i vekt. Slik som det er blir det fort extra kiloer om man blir hjemme.. Før mamma perm. :meh: Spes. når høsten er her og regn blir det.

Så mange herlige svar, takk.. Til alle. Følte jeg var alene og sliten, da flere talte imot. Men tenkte heletiden at det var sunt å røre på seg og jobbe mens man kan og har mulighet. Spesielt når jeg trives med de jeg jobber..

Så er jeg redd for å gå opp i vekt. Slik som det er blir det fort extra kiloer om man blir hjemme.. Før mamma perm. :meh: Spes. når høsten er her og regn blir det.

spis fiberrikt og fokuser på sunn middag. Legg dæ på sofaen etter jobb, du har lov t å skei ut no... du ska IKKE ha dårlig samvittighet for imobilitet og vektoppgang... det forsvinner etter fødsel og energien kommer tilbake:D:D:D:Heartpink

spis fiberrikt og fokuser på sunn middag. Legg dæ på sofaen etter jobb, du har lov t å skei ut no... du ska IKKE ha dårlig samvittighet for imobilitet og vektoppgang... det forsvinner etter fødsel og energien kommer tilbake:D:D:D:Heartpink

Ahh skal gjøre mitt beste.. Pleide å sykle til jobben.. Men er så umotivert og konstant trøtt. Håper virkelig at mesteparten forsvinner kan self. Håndtere noen extra kiloer med selv innsats..

Høres hysterisk ut dette heheh..
Jeg er klar over at vektoppgang følger med i denne naturlige prosessen og fokuset er selvf. Et frisk spedbarn. Så skal prøve å roe meg ned.

Takk for gode råd igjen. All svar blir satt pris på og lest..

Ha en fin dag alle sammen.

Back
Topp