Jobb etter permisjonen

Småsnakk

Forelsket i forumet
*Aprilbaby 2018*
JuniJubel2021
Hei.
Er det andre enn meg som tenker litt på kva ein skal gjere etter permisjonen? Har mest lyst å fortrenge det og berre fokusere på barnet som skal komme, men sidan kontrakten min går ut ca samtidig som terminen er eg arbeidsledig etter permisjonen. Det er derfor ikkje så lett å planlegge tida etterpå. Vi har planlagt at eg skal ha permisjon til ca januar 2019. Andre i liknande situasjon? Når ville de begynt å søke på jobbar? Eg følger litt med på ledige jobbar, men har søkt lite så langt. Føles litt rart å søke no, men er redd for å komme heilt ut av arbeidsmarknaden.

Jeg vurderer veldig sterkt og bytte jobb etter permisjonen.. Tenker å begynne å se aktivt etter ny jobb i oktober/november... Har også søkt videreutdanning fra august, men kan sannsynligvis reservere plassen [emoji4].

Jeg vurderer også å bytte jobb etter permisjonen, vi skal kanskje flytte til en ny by under permisjonen også. Noen som vet hva jeg gjør da, sier opp jobben eller bare venter til tre mnd før jeg skulle vært tilbake å sier opp da?

Jeg har i teorien jobb, men sjefen vil ikke ha meg der og jeg ønsker ikke å gå tilbake... Så er vel litt i samme situasjon.

Om man sier opp i permisjonen, begynner ikke oppsigelsestiden før du er tilbake. Så det har ikke så mye å si Catzer :) Men det kan jo være at arbeidsgiver finner noen til permisjonen er ferdig om du bestemmer deg for det tidligere.

Planen min er å prøve og starte noe selv, og søke en deltidsjobb ved siden av. Helst 50%. Ikke tenkt så veldig på det enda, men jeg begynner nok å søke etter sommeren tenker jeg. Orker ikke tenke på det i sommer. Dette var planen med forrige, men den ble endret da lillegutt døde [emoji170]

Det visste jeg ikke, takk for svar. :)

Håper du får til å starte for deg selv Me&mini! Skjønner godt at det ble satt på vent en stund når noe så forferdelig tragisk skjer. Sender gode klemmer din vei. ❤️

Jeg vurderer også å bytte jobb etter permisjonen, vi skal kanskje flytte til en ny by under permisjonen også. Noen som vet hva jeg gjør da, sier opp jobben eller bare venter til tre mnd før jeg skulle vært tilbake å sier opp da?

Vent til det er 3 mnd til du skal tilbake til jobb med mindre dere flytter før. Det kan jo hende at dere ombestemmer dere og da er det dumt å ha sagt opp jobben[emoji6]

Jeg er i et vikariat nå, og egentlig måtte jeg begynt å søke jobber i permisjonen da det gikk ut til nyttår i år. Men-de har forlenget det ut 2019 så da kan jeg slappe av litt mer, så blir det vel jobbsøking (forhåpentligvis hos egen arbeidsgiver) den høsten jeg er tilbake igjen.

Det visste jeg ikke, takk for svar. :)

Håper du får til å starte for deg selv Me&mini! Skjønner godt at det ble satt på vent en stund når noe så forferdelig tragisk skjer. Sender gode klemmer din vei. ❤️
Det håper jeg også, for da skal jeg støtte bedriften ;)

Jeg har fast jobb, men skal inn i en ny stilling når jeg kommer tilbake fra permisjon[emoji5] Tror det blir bra[emoji6][emoji1303]

Jeg har fast jobb, men med nedskjæringer på feltet er det mulig jeg må over i ny avdeling når jeg skal tilbake. Håper å få komme tilbake til samme da men..

Hei.
Er det andre enn meg som tenker litt på kva ein skal gjere etter permisjonen? Har mest lyst å fortrenge det og berre fokusere på barnet som skal komme, men sidan kontrakten min går ut ca samtidig som terminen er eg arbeidsledig etter permisjonen. Det er derfor ikkje så lett å planlegge tida etterpå. Vi har planlagt at eg skal ha permisjon til ca januar 2019. Andre i liknande situasjon? Når ville de begynt å søke på jobbar? Eg følger litt med på ledige jobbar, men har søkt lite så langt. Føles litt rart å søke no, men er redd for å komme heilt ut av arbeidsmarknaden.

Hva jobber du med? Varierer vel kanskje hvor vanskelig det er å finne ny jobb alt etter yrke, hvor man bor osv.. Skjønner at du tenker på det, men tror jeg hadde venta til det nærmet seg mer. Typ oktober/november som noen over her nemner..

Hva jobber du med? Varierer vel kanskje hvor vanskelig det er å finne ny jobb alt etter yrke, hvor man bor osv.. Skjønner at du tenker på det, men tror jeg hadde venta til det nærmet seg mer. Typ oktober/november som noen over her nemner..

Jobbar i nokså spesialisert yrke, så er ikkje mange jobbar å velje i. Så må vel følgje med heile tida for sikkerhetsskyld. Men om det ikkje dukkar opp ein heilt perfekt jobb før, ventar eg sikkert med å søke veldig aktivt til sept/OKT/NOV ja...

Jeg har tenkt til å søke om dagpenger fra januar av, og søke etter jobber da. Kommer nok til å ha øyne og ører åpne fra slutten av 2018, men stresser ikke. Vi har nemlig ikke tenkt å ha kidden i bhg før aug 2019 uansett.

Back
Topp