jobb etter permisjon?

Curious

Betatt av forumet
når kan man starte på jobb igjen?

Jeg fødte et barn en mnd for tidlig 28.11.11, hadde egentlig søkt permisjon fra jobben fra 06.desember .

jeg har nå 100%  foreldrepenger,dvs at jeg får siste foreldrepengene utbetalt 23.07.12.  ( jeg har 3 mnd i året der jeg ikke får lønn) Kan jeg jobbe noe i disse mnd?

når får jeg lov å begynne å jobbe igjen? jeg vil ha hele permisjonen min,men ønsker å ta på meg litt jobb for å få inn litt penger i de mnd jeg ikke får foreldrepenger.

Når er det meningen jeg skal starte på jobb igjen? er permisjonen min et år fra dagen jeg føder?
 
Hei!

I vedtaksbrevet ditt skal det stå hvilken dato som er siste dag med foreldrepenger, men siden du fødte før termindato, kan denne ha endret seg. Du kan gjerne ringe oss, så kan vi sjekke for deg:

http://www.nav.no/Om+NAV/Kontakt+oss

Hva du gjør etter at foreldrepengene dine er ferdig, er opp til deg selv og evt arbeidsgiver. Så du må høre med arbeidsgiveren din når du skal være tilbake i jobb.

Har du lyst til å jobbe litt samtidig som du får foreldrepengene, søker du om gradert uttak. Da kan du jobbe delvis og få reduserte foreldrepenger. Til gjengjeld får du forlenget permisjonen din tilsvarende det du jobber.

Du søker om gradert uttak etter avtale med arbeidsgiveren din.

Kombinere jobb og foreldrepenger

Ha en fortsatt fin dag :)

 
Back
Topp