Jobb etter egguttak

wag

Flørter med forumet
Hei! På onsdag skal jeg inn for egguttak. Det blir forsøk nr 2 og det er en stund siden forrige forsøk nå, så jeg husker ikke helt hvordan formen var da. Kan jeg planlegge å dra på jobb like etterpå? Jeg har kontorjobb, så kan være ytterst lite aktiv om jeg ønsker det.. :)

Mener at jeg drog hjem sist, men at formen kjentes veldig fin og at jeg like gjerne kunne vært på jobb.

Hører gjerne deres erfaringer :)

Jeg fikk med en tredagers sykmelding og var veldig glad for det. Hadde veldig vondt under og etter uttaket.

Var veldig takknemlig med 3 dager sykemelding.... lærte meg utrykket " hvordan det er å ha eggstokkene, sprikret med rusten spiker" blæ

Jeg var evig glad for de sykemeldingsdagene jeg fikk! Kunne ikke stå på beina etter uttak.. og aldri i verden om jeg hadde klart å være på jobb.

For min del, nei. Blir så utrolig trøtt av medisinene jeg får i forbindelse med uttaket. Jeg vil bare sove helt til arbeidsdagen ville vært over. Jeg får petidin da. Vet ikke om det er den som kanskje gjør meg trøtt. De færreste får vel petidin. Jeg får den for å unngå å bli så utrolig kvalm.

Jeg var ganske ødelagt! Klarte ikke å funke normalt på en ukes tid..

Såpass! Da varierer det nok veldig ja.

Jeg husker formen min var ganske fin, så må ha vært heldig da. Men hadde kort stimuleringsperiode, og kun 6 egg ut første gangen. Nå har jeg gått 4 dager lengre og hadde 8-12 poser på ok size i dag. Så da kan det jo være vondere og få de ut også.

Men satser på sykedag / hjemmekontor på onsdag da :)

Ville satset på sykedag ut uken jeg da men :) Av 4 forsøk kunne jeg ikke ha jobbet noe tidligere tross av at 2 var helt OK i smerteskala.

Jeg kunne jeg nok ha jobbet basert på smertene, og jeg hadde mange egg, men jeg var jo helt rusa av de medisinene jeg fikk. Tror ikke jeg hadde vært særlig effektiv på jobb.

Greit å bare nyte de sykemeldingene man får med IVF, de er jo ganske sparsommelig.

Sånn smertemessig kunne nok jeg jobbet samme dag som uttak. Men blitt ganske sliten og trøtt en stund etter uttak, sikkert på grunn av medisinering under uttak.
Etter en del av uttakene har jeg faktisk vært en liten shoppingrunde, siden vi har hatt uttak i annen by enn vi bor..

Jeg kunne værtfall ikke vært på jobb etter uttakk, jeg sove nesten resten av dagen når jeg kom hjem på begge mine to uttakk, og langt i fra klar for og dra på jobb..
Så ja veldig glad for 3 dg sykemelding :joyful:
Var ikke for jeg hadde vondt med pga de medisiner setter meg helt ut :p

Jeg kunne ikke det og jeg har også kontorjobb [emoji85] jeg var halvbrisen og fikk flere blodtrykksfall .... ville holdt meg hjemme [emoji4]

Får alle sykmelding automatisk?

De spørr om du trenger/ønsker sykemelding og jeg har aldri hørt om noen som ikke får det [emoji4]

Fikk beskjed om at jeg måtte ha med sjåfør til uttak siden man ikke kan kjøre bil på de medisinene, så jobb hadde jeg ikke klart. :p

Jeg var ikke i form til det samme dagen, - ikke på noen av mine uttak.

Jeg fikk sykemelding og veldig glad jeg gjorde det. Var borte fra jobb fra uttak til innsett så 3 dager :)

De spørr om du trenger/ønsker sykemelding og jeg har aldri hørt om noen som ikke får det [emoji4]
Jeg fikk spørsmål om det, men trengte ikke siden det var en friuke. Neste gang må jeg ha sykemelding.
Så bra, da ordner det seg :) Får man det av sykehuset da, eller må man gå via fastlegen? Vet de er litt teite på det her..

Back
Topp