Jobb eller sykemeldt?

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Hvordan er det med dere damer?? Er dere fremdeles i jobb eller sykemeldt??

Jeg er litt sykemeldt for å komme på seinere på jobb to dager i uka. Legen kunne ikke skrive ut mer enn 20% sykemelding men bruker vel ca bare 10-15% tror jeg.... Men kjenner det begynner å bli tyngre å jobbe..... Sykemeldinga gjelder ut denne uka og hadde tenkt å få snakket litt med sjefen i dag om ukene fremover, men ho var ikke tilstede så lenge jeg var på jobb.....

På kontroll i går sa jordmor at jeg burde roe ned tempoet litt, men sa liksom ikke at jeg måtte sykemelde meg.... Hva er deres erfaring i forhold til dette? Jordmor kan jo ikke sykemelde men dersom hun mener det er det beste for deg og lille ber hun deg da ta kontakt med legen for å bli sykemeldt??

Jobber, men begynner å bli tungt ja... så får se om jeg klarer å jobbe frem til 20 oktober da jeg går ut i permisjon eller om det blir før..

Jeg jobber, men har 20% graderte svagerskaprpenger( så jeg har to dager fri i uken) har time hos legen i morgen og vurderer å spør om en sykemelding, men føler meg så lat og sett ned på om jeg sykemelder meg om du skjønner?
Men jeg merker at når jeg er på jobb er jeg så sliten etterpå at jeg ikke orker å røre på meg, JM bekreftet at jeg hadde fått bekkenløsning og rådet meg til å gå tur hver dag, men så lenge jeg jobber finner jeg ikke energi.
Jeg jobber alene, så om jeg føler meg dårlig eller må på toalettet så har jeg heller ingen mulighet til å sette meg ned litt eller springe på do..

Jobber 100%. Kjenner det begynner å bli tungt ja! Men håper jeg klarer å jobbe frem til perm 10.10 så tide går fort :)

Hva jobber dere med?? Litt vanskelig å huske alle her inne....

Jeg jobber i hjemmesykepleien så har en aktiv og fysisk krevende jobb. Har også kontordager men kjenner det ikke er noe bedre med vond rygg.....

Null energi i dag og håper det henger sammen med lite søvn to netter, om ikke må det gjøres noe drastisk for at jeg skal fungere.... Fikk beskjed av jordmor om å ruge mer i går....

Føler samme i forhold til å bli sykemeldt.... Permisjonen min starter ikke før 27.10......

Jeg jobber, men har 20% graderte svagerskaprpenger( så jeg har to dager fri i uken) har time hos legen i morgen og vurderer å spør om en sykemelding, men føler meg så lat og sett ned på om jeg sykemelder meg om du skjønner?
Men jeg merker at når jeg er på jobb er jeg så sliten etterpå at jeg ikke orker å røre på meg, JM bekreftet at jeg hadde fått bekkenløsning og rådet meg til å gå tur hver dag, men så lenge jeg jobber finner jeg ikke energi.
Jeg jobber alene, så om jeg føler meg dårlig eller må på toalettet så har jeg heller ingen mulighet til å sette meg ned litt eller springe på do..

To dager fri på 20%???

Sa jordmor noe i forhold til sykemelding??

Kanskje bare noe jeg tror men føler liksom di ikke vil anbefale det?? Blir da i tvil om di sier det når di mener en absolutt bør sykemeldes og ellers er det liksom opp til oss sjøl??

Har legetime neste fredag men sykemeldinga går ut søndag så må uansett kontakte han før timen.... Når jeg blei sykemeldt for å komme seinere tok vi det via tlf og jeg sa bare at sjefen kunne tilrettelegge sånn og da trengte jeg sykemelding.... Nå er jeg mer i tvil....

Jeg er sykemeldt 70% pga bekkenet og merker at jeg hadde ikke klart å jobbe mer enn 30% nå. Er så trøtt om dagen også, så en 1-2 timers lur midt på dagen er et must. Jeg har så mye avspasering å ta av, så jeg har faktisk siste dag på jobb i morgen. Skal da avspasere i 5 uker før permisjonen min starter 23. okt. Skal bli godt å koble ut jobben nå :)

To dager fri på 20%???

Sa jordmor noe i forhold til sykemelding??

Kanskje bare noe jeg tror men føler liksom di ikke vil anbefale det?? Blir da i tvil om di sier det når di mener en absolutt bør sykemeldes og ellers er det liksom opp til oss sjøl??

Har legetime neste fredag men sykemeldinga går ut søndag så må uansett kontakte han før timen.... Når jeg blei sykemeldt for å komme seinere tok vi det via tlf og jeg sa bare at sjefen kunne tilrettelegge sånn og da trengte jeg sykemelding.... Nå er jeg mer i tvil....
Virker som om du også har krav på graderte svangerskapspenger, legen min forklarte at det var bedre enn sykemld slik du ikke bruker opp kvoten din..
Nei, hun sa ingenting, men nå fortalte heller jeg ikke henne om hvor sliten osv. Jeg føler meg, føler jeg bedre kan snakke med legen min enn JM.
Nei, jeg har samme oppfatning som deg, at de ikke vil annbefale det..
Jeg satt med ned i går og tenkte litt gjennom jobbdagen min, og fant ut at når det ikke er kunder i butikken, er jeg så sliten/dårlig at jeg bare går å setter meg på kontoret til neste kunde kommer gjennom døra( og det er jo ikke lov! Har ikke turt å sagt de til noen heller..)
Og da fant jeg ut at det er bedre å bruke den energien jeg har før fødselen til å bevege meg så bekkenet ikke blir dårlig, om jeg går og sliter meg ut på jobb, har jeg ingenting igjen for det senere, det er heller ingen som setter pris på at jeg sliter meg ut på jobb, jeg får ingen takk for at jeg stiller opp hver dag om du forstår?
Vi må tenke på hva som er best for oss og den lille i magen, er jo han/hun som er viktigst nå :)

Er sykemeldt fra jobben i hagesenter pga rygg/bekken, men studerer som vanlig. Savner jobben, men merker at skolen er mer enn nok nå...

Jeg har svangerskapspenger, så har ikke jobbet noe siden april... Er sykepleier på en avrusningsklinikk, så er igrunn bare glad for å slippe... Men skulle gjerne gjort noe annet frem til nå, selv om jeg ikke tror jeg hadde orket å jobbe 100% nå lenger... Litt kjedelig å gå hjemme så lenge.

Jobber også i hjemmesykepleien :) men som assistent, så er bare "ute". Kjenner det veldig godt i ryggen å får sinnssykt fort vondt i beina etter en dag med jobb.. :/

Jeg er også sykepleier. Kjenner atdet er bedre for meg å være i aktivitet enn å sitte. All sittingen tar veldig på ryggen!!

100% sykmeldt pga kvalme og har spydd fra uke 6. 30+4 og spyr enda. Blir nok sykmeldt ut. Var akkurat likedan forrige svangerskap, spydde til jeg fødte. Da jobba jeg mer men denne gangen er både jeg, legen og jm enige om at sykmelding er best. Rekker ikke kjede meg for ligger mye langflat, kvalm og orker ingen ting. Fokus blir derfor å ha energi til treåringen på ettermiddagen, litt husarbeid og daglige gåturer. Sover ofte 3-3 timer på dagtid. Jeg er nok ikke skapt for å gå gravid.....prøver å nyte litt, dette blir nok siste gangen!

100% sykmeldt pga kvalme og har spydd fra uke 6. 30+4 og spyr enda. Blir nok sykmeldt ut. Var akkurat likedan forrige svangerskap, spydde til jeg fødte. Da jobba jeg mer men denne gangen er både jeg, legen og jm enige om at sykmelding er best. Rekker ikke kjede meg for ligger mye langflat, kvalm og orker ingen ting. Fokus blir derfor å ha energi til treåringen på ettermiddagen, litt husarbeid og daglige gåturer. Sover ofte 3-3 timer på dagtid. Jeg er nok ikke skapt for å gå gravid.....prøver å nyte litt, dette blir nok siste gangen!
Off, stakkars deg, det hørtes slitsomt ut! Du får ha god bedring! :)

Jeg er også sykepleier. Kjenner atdet er bedre for meg å være i aktivitet enn å sitte. All sittingen tar veldig på ryggen!!

Når jeg ikke er på kontoret så er jeg ute og da spaserer jeg rundt. Er da plaget med mye kynnere og det som gjorde jordmora sa jeg kanskje burde roe litt ned for ho mener jeg kanskje får ei litt lita jente så vil prøve at ho kanskje kan bli større :-)

Virker som om du også har krav på graderte svangerskapspenger, legen min forklarte at det var bedre enn sykemld slik du ikke bruker opp kvoten din..
Nei, hun sa ingenting, men nå fortalte heller jeg ikke henne om hvor sliten osv. Jeg føler meg, føler jeg bedre kan snakke med legen min enn JM.
Nei, jeg har samme oppfatning som deg, at de ikke vil annbefale det..
Jeg satt med ned i går og tenkte litt gjennom jobbdagen min, og fant ut at når det ikke er kunder i butikken, er jeg så sliten/dårlig at jeg bare går å setter meg på kontoret til neste kunde kommer gjennom døra( og det er jo ikke lov! Har ikke turt å sagt de til noen heller..)
Og da fant jeg ut at det er bedre å bruke den energien jeg har før fødselen til å bevege meg så bekkenet ikke blir dårlig, om jeg går og sliter meg ut på jobb, har jeg ingenting igjen for det senere, det er heller ingen som setter pris på at jeg sliter meg ut på jobb, jeg får ingen takk for at jeg stiller opp hver dag om du forstår?
Vi må tenke på hva som er best for oss og den lille i magen, er jo han/hun som er viktigst nå :)

Hva mener du med å bruke opp kvoten?? Er jo uansett for en kort periode så blir jo ikke sykemeldt over ett år (mener da at ting endrer seg i forhold til utbetaling)

Heilt rett i at ingen takker oss for vi sliter oss ut... Men jeg er av typen som går på jobb en litt dårlig dag og strekker meg langt... Men er ikke bare meg å tenke på nå, men uvant tanke :-)

Off, stakkars deg, det hørtes slitsomt ut! Du får ha god bedring! :)

Takk :) klarer stort sett å holde det til et spy om dagen, det er jo de som ikke holder på noe også! men det er takket være at jeg tar det såpass med ro. Kjenner det begynner å slite på hodet men nå er jeg snart 31 uker, teller ned :) håper alt går bra og at jeg får værdens fineste belønning om et par måneder :)

Hva mener du med å bruke opp kvoten?? Er jo uansett for en kort periode så blir jo ikke sykemeldt over ett år (mener da at ting endrer seg i forhold til utbetaling)

Heilt rett i at ingen takker oss for vi sliter oss ut... Men jeg er av typen som går på jobb en litt dårlig dag og strekker meg langt... Men er ikke bare meg å tenke på nå, men uvant tanke :)
Jeg skjønnte ikke helt hva legen mente, så søkte litt på nettet, men slik jeg forsto så hadde det med at når vi er tilbake fra permisjon og om vi blir sykemeldt over lengre tid da( om du feks skulle brekke foten el.) så har man kun rett på så å så mange uker sykemld, i å med vi bruker opp deler av sykemld.kvoten før permisjon om du skjønner?
Tror det er noe som at man har rett på 52 uker sammenhengende sykemld, og etter det så må du jobbe deg opp retten til sykemld med å jobbe min. 3 mnd eller noe slik..
Ja, jeg er av samme typen, gikk på jobb hver dag fra uke 7-uke20 på tross av migrene, men tilslutt så sier det bare stopp :p

Takk :) klarer stort sett å holde det til et spy om dagen, det er jo de som ikke holder på noe også! men det er takket være at jeg tar det såpass med ro. Kjenner det begynner å slite på hodet men nå er jeg snart 31 uker, teller ned :) håper alt går bra og at jeg får værdens fineste belønning om et par måneder :)
Ja, det er så sant! Bra du klarer å holde litt nede, slik at du ikke blir plaget med alt for mye vektnedgang :)

Heilt rett i at ingen takker oss for vi sliter oss ut... Men jeg er av typen som går på jobb en litt dårlig dag og strekker meg langt... Men er ikke bare meg å tenke på nå, men uvant tanke :)

Har man vært sykemeldt i 52 uker, så får man karantene på 26 uker som man må jobbe føre man har rett på sykepenger igjen

Back
Topp