Jobb eller permisjon?

Jeg er hverken eller, jeg er arbeidsledig. Pappaen har begynt permisjonen, og jeg skal gå på jobbsøkerkurs i noen uker nå.
Han skal være hjemme ut mai, så hvordan vi gjør det i juni og juli vet vi ikke ennå.
 
Jobber. Mannen er hjemme til begynnelsen av Mai, så må vi få det til å gå opp frem til ferie i Juli. Går seg til med turnus, mamma er hjemme på dagtid og har noe ekstra ferie til overs. Så får jeg bare ta ulønnet perm de dagene det evt. skulle være krise.
 
Ulønnet permisjon her:) begynner å jobbe etter påske, da starter mannen sin permisjon.
 
Får du betalt når du går jobbsøkerkurs? Typ, arbeidsledighetstrygd eller noe?

Syns du det er greit å jobbe igjen Ninajinta?
 
Jeg er i full jobb, frøkna begynner i barnehagen på mandag :)
 
Får du betalt når du går jobbsøkerkurs? Typ, arbeidsledighetstrygd eller noe?

Syns du det er greit å jobbe igjen Ninajinta?
ja, jeg får dagpenger. Har fått det noen måneder nå, og det kurset er noe jeg må gå på for å ikke miste dagpengene. Hadde trodd det skulle være litt lettere å få jobb, ville heller jobbet enn å gå på kurs.
 
Ulønnet permisjon, mannen bynner permisjon neste uke, skal ha hver fredag. Jeg bynner på jobb etter påske, bynner i bhg 17 mars.
 
Får du betalt når du går jobbsøkerkurs? Typ, arbeidsledighetstrygd eller noe?

Syns du det er greit å jobbe igjen Ninajinta?
Veldig. Synes det ble veldig deprimerende og ensformig der på slutten etter jul. Og siden jeg jo jobber turnus føler jeg vi har mere tid sammen nå som familie enn da jeg var i perm og mannen var på jobb hver dag. Jeg har jo ofte fri på formiddagen både pga. jobb hver 3.helg og kveldsvakter. Da kan storebror være hjemme fra bhg. og å kan vi gjøre ting alle sammen:) Men gruer meg litt til August og å ikke ha mannen hjemme på dagtid som gjør husarbeid og lager middag og å styre med 2 unger frem og tilbake til bhg. Men men, det går seg vel til det å. En rolig og deilig innkjøring til hverdagen igjen nå hvertfall:)

Hva med deg? Du jobber? Trives?
 
Jeg jobber, og stortrives!! Jeg holdt nesten på å gå litt i kjellern på slutten som dere kanskje husker, så det har gjort underverker for meg å komme tilbake i jobb! Jeg skal ut i ulønna permisjon igjen i Mai, og akkurat nå ser jeg ikke fram i mot det, men det kommer vel ;) Har det likt som deg Ninajinta, jobber turnus og føler jeg har mye mer tid med hele familien nå! Og så deilig å kunne dra på lekeland, kino eller badeland en onsdag jeg har fri :)
 
ja, jeg får dagpenger. Har fått det noen måneder nå, og det kurset er noe jeg må gå på for å ikke miste dagpengene. Hadde trodd det skulle være litt lettere å få jobb, ville heller jobbet enn å gå på kurs.
Kjedelig da :/ Har du søkt mye rundt, eller er det få ledige jobber å ta av?
 
Kjedelig da :/ Har du søkt mye rundt, eller er det få ledige jobber å ta av?
Jeg har søkt litt, men det er lite utlyste jobber å søke på. Må sikkert ringe rundt mer og levere CV'er for å få meg jobb. Men jeg vet egentlig ikke hva jeg vil jobbe med, så da er det lett å utsette det. Kanskje dette kurset får meg til å bli litt mer inspirert.
Det morsomme er at han som holder kurset er han som spilte butleren til Astrid i Hotell Cæsar!
 
Jobba fra oktober til Januar mens mannen hadde perm. Tilbake i ulønna perm fra Januar til vi får barnehageplass i August. Men jobber en vakt her og der når mannen eller svigermor har fri. Er litt deilig å være hjemme igjen å kose med snuppa også. Spesielt siden jeg får jobbe litt innimellom. Da er det ikke like ille med perm. Skulle jeg vært hjemme hver dag hadde det blitt kjedelig
 
fortsatt i permisjon. mannen har perm 1 dag i uka men siden jeg er arbeidsledig er vi hjemme begge to. Er satt opp som vikar den dagen han er i perm... Håper det blir noen vikardager.
 
Jobber, men skal ha ulønnet permisjon fra 23. mars til midten av august, og kan ikke vente! Skal bli då godt å være hjemme igjen :)
 
Back
Topp