Jobb, egen business eller hjemmeværende?

MammHe

Første møte med forumet
Hei. Jeg er ny her, men har mange tanker om dagen. Jeg er ferdigutdannet lærer (vår 2021) og har et barn på to. Jeg har jobbet noen faste vikariat og blir fullstendig utslitt(maks 80% stilling). Jeg har ikke overskudd på ettermiddag til barn og mann. Jeg får mye migrene og har ikke krefter etter jobb. Jeg gir rett og slett alt til elevene mine.

Vi har flyttet og jeg har dermed jobbet opp muligheten for egen business i et par måneder. Det blir ikke voldsomt til inntekt. I alle fall ikke i starten. Jeg har søkt på en jobb med 100% stilling her og. Som jeg mest sannsynlig kan få. I går snakket jeg med mannen min og han tenker at jeg bør følge businessdrømmen (kurs og veiledning) selv om vi blir å leve på en inntekt en stund. Da vil jeg kunne styre tiden min mer og ha krefter igjen til familien.

Er det noen andre som har gjort noe lignende? Det blir trangt økonomisk, men vi klarer oss på en inntekt. Det blir bare et liv med lite luksus.

Drømmen min er å kunne være mye tilstede med barnet mitt og eventuelle nye. Det går ikke med meg i lærerjobb.
 
Ikke gjort det selv, men hadde vært en drøm. Ikke mulig for vår del ennå. Men har du mulighet og råd, så hvorfor ikke. Viktig at barnet har en mor som fungerer hjemme også. Og så lenge barnet har tak over hodet, mat og klær, så får luksus komme senere :)
 
Back
Topp