Jobb, amming, pumping og slikt...

Løvesnuppa

Gift med forumet
Juli13-jentene
Etter å ha prøvd meg noen dager på jobb, har vi innsett at lillemor rett og slett nekter å drikke annet enn vann når det ikke blir servert fra puppen. Jeg har pumpet meg, og vi har prøvd å gi henne melken både fra flaske, tutkopp og vanlig kopp, men hun vil ikke ha det. Vann går helt fint, det drikker hun mye av, men melken skal hun ikke ha. Tidligere har jeg prøvd å gi henne morsmelkserstatning, men det var visst enda verre. Så da ser det ut for at det kun skal drikkes vann store deler av dagen.

Spørsmålet mitt er da om hun får nok melk ved å bare amme morgen, ettermiddag og kveld (samt av og til om natten også)? Og vil jeg miste melken av å amme så lite? Jeg vet ikke om jeg gidder å pumpe meg når hun ikke vil drikke det. Hun er også blitt mindre interessert i puppen, og gjør seg ganske raskt ferdig når hun først drikker. Huff, det ender vel med at melken min forsvinner, og hva gjør jeg da når hun ikke vil ha erstatning? Man skal vel ikke gi kumelk som drikke før rundt ettårsalderen?
 
Hmm... Ei veninne av meg ammet ikkje annet enn morgen og kveld fra 7 mndrs alder og frem til ho var 11 mndr då sluttet ho helt å amme, ho fikk ikkje melk utenom då.. Men tror kansje eg ville spurt helsesøster om dette :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Går det ikke an å blande morsmelk i grøten, eventuelt bruke erstatning i grøten? Mulig jeg er helt på bærtur her nå.. ;)
 
Tror ikke du mister melken av den grunn. Jeg ammen bare på kvleden siste måneden jeg ammen mellomste. De virkelt tomme for meg, men hun fikk det hun trengte/ville ha.
 
Takk for svar! Da prøver jeg å ikke pumpe meg, også ser jeg det an etterhvert. Jeg må vel kanskje benytte meg av retten til en time ammefri når jeg starter for fullt, så det blir litt kortere tid mellom morgen- og ettermiddagspupp.
 
Jeg mistet melk bare jeg hadde barnevakt en kveld.. min snuppe får kunn 150 mme på morgen. Får ikke i hu mer for hu vil ikke ha
 
Min får flaske da, men bare morgen og kveld. Resten av dagen vil han bare ha vann. Og det er han fornøyd med. De spiser jo mer vanlig mat så melka er ikke et måltid i seg selv lengre.

Lillebror 24. juli
 
Back
Topp