Etter å ha prøvd meg noen dager på jobb, har vi innsett at lillemor rett og slett nekter å drikke annet enn vann når det ikke blir servert fra puppen. Jeg har pumpet meg, og vi har prøvd å gi henne melken både fra flaske, tutkopp og vanlig kopp, men hun vil ikke ha det. Vann går helt fint, det drikker hun mye av, men melken skal hun ikke ha. Tidligere har jeg prøvd å gi henne morsmelkserstatning, men det var visst enda verre. Så da ser det ut for at det kun skal drikkes vann store deler av dagen.
Spørsmålet mitt er da om hun får nok melk ved å bare amme morgen, ettermiddag og kveld (samt av og til om natten også)? Og vil jeg miste melken av å amme så lite? Jeg vet ikke om jeg gidder å pumpe meg når hun ikke vil drikke det. Hun er også blitt mindre interessert i puppen, og gjør seg ganske raskt ferdig når hun først drikker. Huff, det ender vel med at melken min forsvinner, og hva gjør jeg da når hun ikke vil ha erstatning? Man skal vel ikke gi kumelk som drikke før rundt ettårsalderen?
Spørsmålet mitt er da om hun får nok melk ved å bare amme morgen, ettermiddag og kveld (samt av og til om natten også)? Og vil jeg miste melken av å amme så lite? Jeg vet ikke om jeg gidder å pumpe meg når hun ikke vil drikke det. Hun er også blitt mindre interessert i puppen, og gjør seg ganske raskt ferdig når hun først drikker. Huff, det ender vel med at melken min forsvinner, og hva gjør jeg da når hun ikke vil ha erstatning? Man skal vel ikke gi kumelk som drikke før rundt ettårsalderen?