Jo tidligere kvalmen kommer, jo lenger varer den?

S.Ellie

Flørter med forumet
Har lest et par steder at jo tidligere kvalmen kommer, jo lenger blir den vanligvis. Hva tror dere om dette? Og hvilke erfaringer har dere?

Kvalmen begynte i uke 6 med begge to! Med nr 1 så varte den til uke 11, med nr 2 varte den egentlig ut svangerskapet - men den verste oppkastperioden var til uke 16

Tja.
Med første kom den i uke 6 og ga seg i uke 10.
Med andre kom den i uke 3(!) og ga seg da han kom ut.
Med tredje kom den i uke 3(igjen) og ga seg i uke 9.

Kvalmen og spyinga varte i 5-6 dager i uke 4, så ble den borte. Men den kom tilbake i uke 8 og varte til uke 11 ca. Vil ikke klage på det når jeg hører hvor ille mange andre har det :-(
Nå er det ryggen som krangler, er i uke 14 nå.

Med førstemann var jeg bare kvalm et par dager i uke 7, og med andremann var jeg kvalm hele uke 7 og kastet opp to dager. Men så forvant den helt gjennom resten av svangerskapene.

Nei, det har nok ingenting å si, siden de fleste symptomene i svangerskapet styres av hormoner, og de svinger gjerne opp og ned ganske likt for de fleste, selv om man får varierende grad av symptomer.

Jeg fikk hyperemesis i uke 5, og var kvitt det i uke 18/20.
I følge en spesialist på hyperemesis, var det tidlig å bli kvitt det, og jeg var heldig som ble kvitt det i det hele tatt. :)

Min begynte vel i uke 7 og jeg er i uke 19 fortsatt kvalm om morgen samt etter at jeg har spist og når jeg er sulten slik jeg er nå:((

Med nr 1 var jeg kvalm fra 3 dpo til uke 15. Stort sett hele dagen.

Nå er jeg bare i uke 4 og har vært kvalm siden 3 dpo, stort sett hele dagen.
Jeg håper det gir seg tidligere enn sist...

Jeg er dog bare kvalm uten oppkast, så det er jo en trøst. Lollipop hjelper for meg :)

Tja... Med mini var jeg superkvalm den dagen jeg testet, roet seg litt før jeg ble slått ut av kvalmen fom uke 7 og to mnd frem.

Denne gangen ble jeg først kvalm i uke 7, var sykemeldt i to uker så roet det seg uten å gi seg helt, men nå når jeg er halvveis er jeg kvalm igjen....

Ble kvalm i uke 6-7 med alle tre og det varte til uke 11-12 med alle. ca 4,5 uke kvalm i alle 3 svangerskap.

Jeg ble kvalm før testen var positiv. Og den varte egentlig helt til slutten. Fikk sterk svangerskaps kvalme og måtte motta væske . De andre 3 gangene har jeg var kvalm i 3 mnd pluss minus på dagen. Men blitt fort kvalm av sterke lukter i alle svangerskapene

Kvalm fra uke 7-11 ca. Værst når jeg var sulten, så jeg spiste døgnet rundt i disse ukene. Måtte ha alarm på på natta for å spise, ellers gikk det for lang tid mellom måltidene, noe som resulterte i oppkast når jeg forsøkte å spise.

Back
Topp