Jm sa noe rart

Etterpåklatten2017

Flørter med forumet
i går når jeg var på sykehuset på vekstkontroll, tenkte ikke så mye over det først, men når jeg kom hjem så klart. Hun sa at fødselen kom til å gå fort, trodde virkelig ikke det var noe hun kunne se?
Første fødsel tok ca 8-9 timer fra første rie til hun var ute, så vet jo at denne kommer til å gå kjappere.

i går når jeg var på sykehuset på vekstkontroll, tenkte ikke så mye over det først, men når jeg kom hjem så klart. Hun sa at fødselen kom til å gå fort, trodde virkelig ikke det var noe hun kunne se?
Første fødsel tok ca 8-9 timer fra første rie til hun var ute, så vet jo at denne kommer til å gå kjappere.

Det har jordmor antydet til meg også. Brukte like mange timer som deg på første fødsel... men det er jo ingen fasit, så det kan jo ta lenger tid også tenker jeg da.. skjønner ikke at det kan være mulig å se det?

De sier jo at neste fødsel går dobbelt så fort, noe jeg ikke håper for da får ikke mannen blitt med om han er på jobb, han jobber på båt på sjøen å når aldri å komme til sykehuset på den tiden om de er midt mellom Sverige og Norge

Åj, det visste jeg ikke! Det kan fort bli litt krise for vår del også, ettersom vi ikke har familie i nærheten som kan passe minsten om det plutselig skulle gå i gang.

Har samme problem, men her er jenta straks 8 år da, å hun har veldig lyst å bli med på fødselen. Så håper hun kommer når familien min er på besøk så vi har barnevakt

Det er en ganske rar ting å si, jeg må si meg enig om det. Eller det er helt riktig at sjansen for at fødsel nr. 2 går fortere enn nr. 1 er ganske stor, men dette er ikke skrevet i stein! Man vet aldri hvem det er som faller ut av den statistikken og dermed kan man fort love noe som ikke innfrir og det kan gjøre mye med fødselsopplevelsen... Fødsel er så uforutsigbart, det er mye som skal klaffe og dermed bør man i den grad man klarer forberede seg på at alt kan skje. Så nei, man kan ikke "se" eller forutse at en fødsel kommer til å gå fort. Men man kan tippe og tro ;)

Venninna mi var sikker på at hennes unge kom til å komme lenge før termin, for hennes jordmor mente bastant det. Ingenting som viste at det stemte, ingen modning, hun var førstegangs og hadde ikke et komplisert svangerskap. I tillegg mente jordmor at fødselen kom til å gå fort. Vel ungen kom dagen før termin, og da hadde hun hatt rier et helt døgn :p synes det er rart at helsepersonell kan si sånt jeg.... Folk blir jo bare veldig skuffer når ting tar lengre tid enn det de fikk beskjed om.

Når jeg var gravid med hun yngste så mente også jordmor at hun kom til å komme i november (Hadde termin 05 des) hun kom den 13 desember.. .. fødselen gikk fortere og enklere enn med han første. Men han ble jeg igangsatt med da

Jeg har født 2, og joda andre fødsel gikk fortere, 30 minutt fortere :p

Første tok 26,5 time fra første vonde rie, og nr 2 tok 26 timer.

Jeg fikk og høre at jeg kom til å føde før termin, siden min mor har født alle barna 2-3 uker før termin. Men jeg fødte først 3 dager over, også dagen etter termin :p

Jeg har null tro på at det skal gå fortere denne gang, og at hun skal komme før. Og heldigvis så tørr ikke jordmor gi meg noen forhåpninger nå :p går til samme jordmor som med de 2 andre:)

Back
Topp