jm kontrollen i dag.

Divinity

Gift med forumet
Da var jeg tilbake fra kontroll. Var utrolig greit å komme tilbake til jm nå [:)] Forrige kontroll var jo både hun og legen min på ferie, så jeg endte opp hos en som overhodet ikke følte seg trygg på gravide. Ikke fikk han til å måle sf-målet heller så han satte et kryss helt nede på det grønne feltet, jeg som alltid har lagt helt øverst der [8|]

Men, i dag havnet krysset oppe igjen. Vekta har økt 1kg siden forrige kontroll og jeg har nå gått opp til sammen 16kg. Ellers var alt helt fint, han ligger fortsatt med ryggen mot høyre side akkurat som sin søster gjorde [8D] Når hun skulle kjenne etter hodet konstanterte hun at det var lett å finne og satt bom fast! Så nå blir ventetiden fremover spennende, selvom jeg er instillt på at dette er en liten treiging som overhodet ikke har planer om å kommer før termin.[8D]

Vi snakket litt om den nye barselomsorgen på kk, hvor det er slutt på at pappaen får være med. Men, at de nybakte mødrene må ligge på fellesrom og bare motta besøk fra pappaene mellom 17-20 og andre besøkende mellom 19-20. Syns det er utrolig trist at jeg ikke får ha med sambo de første dagene. Så om fødselen går fint kommer jeg til å vurdere å dra rett hjem.

Så nå har jeg gått ned til helsestasjonen og hjem igjen, en liten 2km gange hver vei i rene nedoverbakker til og rene oppoverbakker hjem igjen. Den turen blir stadig tyngre, merkelig nok [8|] Og må inrømme at jeg gikk kanske kalvbeint på slutten for jeg måtte så iherdig tisse!! Nå sitter jeg her og trøster meg med is og hveteboller. [:D]

Hehe, synes jeg ser deg oppover bakkene...[:)] haha! kjenner følelsen!
så bra at alt så fint ut, og at den lille har snudd seg ned og alt og det. Jeg gruer meg også til tiden på kk, men er ikke like sikker på om jeg tørr å reise rett hjem om alt går bra. er min første dette her, så tenker det er sikkert greit å være der oppe trass det dårlige tilbudet... men et lite tips....jordmoren min sa at pappaen kan være på dagligstuen og sånn hele tiden, bare på rommet han ikke får være utenom visitten. så om formen er bra, så er det jo bare til å parkere seg i dagligstuen e.l.

Så fint at alt var bra med deg og babyen. [:)] Skjønner godt at du vurderer å reise rett hjem hvis alt går bra. Har lyst til det jeg også egentlig, men er første babyen min dette, så er vel det beste å være der i de dagene man får være der.

Så kjedelig at han ikke kan bo der han også. Hadde noe sånt plutselig skjedd på sykehuset der jeg skal føde, hadde jeg bytta. Jeg vil ikke ligger der alene...

ORIGINAL: hormonbomba*3

så fint at alt er bra.. høres deilig ut med is

Takk for tilbakemld alle sammen. [:D]

Ang barseltiden, så var jeg først skikkelig skuffa over at de har sluttet med familierom. Var utrolig koslig å kunne ha sambo med meg hele veien. Men, det er ikke så mye å få gjort noe med nå.
De har familierom på barsel på voss tror jeg, men det tar litt over 1 time å kjøre dit. Og med tanke på at jeg fødte på 3 1/2 time fra første rie sist, tror jeg ikke at jeg tør å begi meg ut på langtur. [8|]

I tillegg tror jeg det blir greit for Marlene å ha pappaen sin med seg når jeg og lillebror er på sykehuset - om vi ikke ender opp hjemme alle sammen da. [;)][:)]

Godt at alt er bra [:)]

Back
Topp