Jm fant ikke hjertelyd uke 12

Fluesopp

Forelsket i forumet
Marsboerne
Sitter bare å griner! er så utrolig redd for at noe er galt nå! Bestilt meg ul i imorgen klokka 13:20! Noen som har opplevd det samme? :'(

Offa:( husk at det kan hende at babyen kanskje ligger litt rart:) krysser fingrene:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Det er en grunn til at mange ikke vil lete etter hjertelyd før man er 15-17 uker på vei...
Håper du får en positiv opplevelse i morgen på ul.

Legen min måtte lete lenge igår. 12+3. Så kan hende babyen bare gjemte seg bort litt?

Mamma til Herman venter lillebrøster 10.mars 2014
Taster på appen :-)

Jordmor sa til meg at det var veldig vanskelig å høre hjertelyden så tidlig. Så ho ville bare prøve å finne den om jeg lovte å ikke bli redd om ho ikke fant den. Etter mye om og men, fant ho den og den var veldig svak også ble den borte like fort som den kom. Det er sikkert ikke noe farlig, men skjønner at du er engstelig. Lykke til på UL :-)

Er nok kanskje babyen som gjemmer seg, eller morkaka som ligger i veien:)

Det er 50/50 for å finne hjertelyd så tidlig sa legen min for noen dager siden. Du skal se at alt er bra :) Rart jordmora di faktisk prøve å finne hjertelyden.. Det skaper veldig mye bekymringer for mor og far å ikke høre noe, og dette går ut over barnet. Prøv å slappe av. Alt er nok bra <3

Sniker litt.. Syns det er rart at de prøver så tidlig.. JM min ville ikke prøve før uke 16 sist og da klarte hun ikke å finne den.. :/

Ja rart de prøver så tidlig . Husket legen min strevde med å finne min og man blir jo selvfølgelig bekymret. Men d trenger ikke være noe galt

Min lege ville IKKE lete etter den selv om jeg hadde funnet den selv dagen før. Hun sa at hun vil ikke lete før uke 14 for å ikke unødig bekymre mødre :) ville bare lent meg tilbake og slappet av om jeg var deg.

Jeg var på UL igår og så at alt var fint, noen timer senere hadde jeg svangerskapskontroll og legen fant ikke hjertelyden ( uke 13 ). Hjemme måtte jeg bare sjekke en gang til og fant den ganske raskt, så vær så snill ikke bekymre deg! Det er mange leger/jm som ikke sjekker så tidlig fordi det kan være vanskelig å finne! Masse lykke til!

Med min første fant de ikke hjertelyden før i uke 16 :)
Jeg fikk høre hjertelyd i dag og er 12+2, men forventet det ikke. Er helt normalt å ikke finne den så tidlig :)

Tusen takk for alle svar, hjelper mye og er roligere nå :-)

I mitt forrige svangerskap prøvde jordmor å finne hjertelyd i uke 14, men hun klarte ikke finne den. Alt var bra med babyen i magen :)

Legen min fant ikke hjertelyden, men var på ultralyd i går og alt var fint, ungen hoppa i magen og hjerte banka:D

JM letet etter hjertelyden i uke 11 etter mitt ønske. Hun sa klart og tydelig at det ikke var vanlig å finne den så tidlig og jeg måtte ikke uroe meg om vi ikke hørte noe. I det hun satt ned "pinnen" mot magen, hørte vi fosteret! Superflaks og lykken var stor!

Med andre ord, ikke vær bekymret, helt vanlig å ikke finne den!

Alt var bare bra på ultralyd, en liten en som sparka og rørte seg masse :-) smelta hjertet mitt

Jm hørte ikke hjertelyd hos meg heller... hu mente hu kanskje hørte den innimellom min egen, men kunne ikke si noe sikkert... men hu ville egentlig ikke høre etter hjertelyd i det hele tatt siden det var såpass stor sjanse for å ikke høre noe, så satser på at alt er i orden allilevel :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp