JM eller fastlege?

Puuzen86

Forelsket i forumet
Så jenter, hvor ønsker dere oppfølging- av jordmor eller fastlege? Og tar dere evt kontakt med jordmor selv?

Selv har jeg kjempe god kjemi med fastlege, og han er gift med en av overlegene på føde/barsel her. Han hadde veldig lyst å følge meg sist svangerskap, å regner med han vil det nå også siden vi mistet i sommer. Men, man blir jo mer dullet å dillet med til JM, samt at de kanskje har mer kunskap.?
 
Usikker, jeg kommer til å trenge tett oppfølging av både lege og jordmor regner jeg med.

Likte best å gå til jordmor sist så tenker at det blir mest jordmor og legen for nødvendige ting.
 
Jeg har bare gått til jordmor for svangerskapskontroll tidligere, og har vært veldig fornøyd med det:happy: Jordmor ha bedre tid, og ofte mer spisskompetanse enn legen.
 
Jeg har time hos jordmor 17.01, for første samtale :happy: tror jeg kommer til å fortsette der, å gå til lege om det blir nødvendig
 
Jeg går til begge to jeg :happy:
Begge de forrige svangerskapene har jeg behøvd medisinsk oppfølging også. (Økte leververdier m/nr.1 og blodtrykksfall, synkende symfysemål m/nr.2)
Syns de har kompetanse på hvert sitt felt, så da er det greit med litt oppfølging fra hver instans.
Jm har bedre tid, så jeg liker helt klart best å gå til henne. Så om jeg måtte velge hadde det bare blitt jm.
Har bestilt time hos fastlegen i uke 8. Så tar jeg snart kontakt med jm selv for å få time der senere :)
 
Litt begge deler, men mest jm. Har bestilt legetime om 2 uker, så har æ fått min første jm time i mars :) Er veldig fornøyd med JM, var hos henne i forrige svangerskap også :) Fastlegen er ny for meg, så er spent på å treffe henne :)
 
Legen ville ha meg inn på mandag. Da er jeg 5+5.:happy:
Men er usikker på hvem som som skal følge meg opp.
Fødte prematurt 24+1 i forje svangerskap så jeg blir nok henvist videre til KK for foster diagnostikk ganske så omgående. :wideyed:
Håper alt er fint, selv om at var fint sist også helt til vannet gikk :sorry:
 
Var kun hos lege når jeg bodde i Tromsø men det var fordi jeg fikk så god kontakt med henne. Dette var med de to eldste.
 
Var hos både lege og jordmor forrige gang. Dette fordi jeg har så god kjemi med fastlege. Kommer til å gjøre det samme nå. Første kontroll blir hos jordmor :)
 
Skal definitivt til jordmor, kjempekjekke dame! Så lett å sette opp kontroller hos henne i forhold til lege. Gidder absolutt ikke å sitte en halvtime i telefonen før jeg kanskje kommer gjennom for å få tak i en legetime med en lege som muligens flytter og blir byttet ut med ny lege innenfor få uker. Nei jordmor syns jeg er det beste og tryggeste her hvertfall :))
 
Back
Topp