jkdress.com - brudekjole vask

*Lindus**

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene <3
Lurer så veldig på hva jeg skal gjøre med brudekjolen min.
Har undersøkt priser på rensing, og det ligger på mellom 1800-2500kr - kommer litt ann på hvor mye perler osv det er på kjolen.
Kjolen min kosta 1000kr alt i alt og da er jeg i grunn ikke å intressert iå betale mer for å rense den etter bruk... (skal jo ikke akkurat bruke den igjen...)

Men skal jeg ta sjansen på å vaske den? For hånd? evt håndvask i maskin?

Noen som har gjort det med en kjole fra jkdress.com før?

Skal den selges??? isåfall kan du jo få kjøper til å rense den selv da??? Personlig hadde jeg aldri funnet på å vaske en brudekjole i vaskemaskinen, hadde vært for redd for å ødelegge den, men det er nå meg da ;)

Nei nei nei, det må du da ikke finne på...vask den for hånd hvertfall, om du skal gjøre det selv... 

Samme "problem" med min kjole. Kjøpt på jkdress, og sydd om litt hos skredder. Totalpris for kjolen 2900 kr inkl. skredderen her hjemme. Så jeg vet ikke. Min har et ganske langt slep som ble relativt møkkete iløpet av dagen. Frister ikke å selge den møkkete, frister ikke å rense den for omtrent samme pris som den kosta.

Rens av brudekjole koster. Sånn er det bare. 
Og å vaske den selv i vaskemaskinen er jo bare fullstendig idioti..

Når jeg dampet brudepikekjolene før bryllupet vårt (kjøpt ho jkdress) så spurte jeg renseridamen. Og hun sa det ikke burde være noe problem for stoffet var såpass godt på kjolene våre :) 

Eg hadde aldri vaska den selv hvertfall!:P

kjøpte kjolen min der selv, og den er MØKKETE!!:) kjolen måtte eg sende inn på avdamping når eg fekk den, og da hadde dei visst vaska den også. og bare det kosta meg nærmere 2000 kr for å gjøre!

Så frister lite å gjøre det igjen! Så eg kommer bare til å legge kjolen veldig billig ut, mot at dei som kjøper den sender den inn på rens selv:)

Skulle du ta sjangsen på å vaske den selv, putt den i et hvitt dynetrekk, så den ikke kommer i direkte kontakt med trommelen. Og så finvask på 30 grader...

mamma til leah skrev:
Eg hadde aldri vaska den selv hvertfall!:P

kjøpte kjolen min der selv, og den er MØKKETE!!:) kjolen måtte eg sende inn på avdamping når eg fekk den, og da hadde dei visst vaska den også. og bare det kosta meg nærmere 2000 kr for å gjøre!

Så frister lite å gjøre det igjen! Så eg kommer bare til å legge kjolen veldig billig ut, mot at dei som kjøper den sender den inn på rens selv:)

Måtte du dampe/vaske den når du fikk den ny?

Æsj....
Kanskje jeg bare skal la den henge der møkkete og la det være ett minne.

Hva med å legge den i badekaret da? asså...bare enden av kjolen....

Back
Topp