JISES Så irriterende!!

Linnis

Glad i forumet
Kjenner jeg blir skikkelig forbanna inni meg på mine svigerforeldre.
Jeg har sagt klart og tydelig ifra om at noe konstant bæring av lillemor ikke skal skje når vi er på besøk hos de.
Hun blir så utrolig bortskjemt å det er jeg som får det når kvelden kommer å hun skal legge seg til å sove[>:][:@]

Nå sa jeg det sist på søndag når jeg var hos de, la barnet få leke seg med lekene sine som jeg har med på gulvet på teppet
noe hun trøyer seg utrolig godt med, vil de leke med henne kan de ha seg ned på gulvet istede for å konstant drive å slite å rive henne ut av armene på hverandre så fort vi kommer inn dørene der for at de skal gå å bære på henne hele tiden.
Lillemora tror at det er sånn det skal være etter besøk der, å hun vet å utnytte det til det fulle ut.

Jeg prøver å si at hjemme hos min mor og far har dem aldri gått sånn med henne, å jeg ser hvor mye bedre forhold de har til henne, en mer avslappet og rolig holdning med lek og kos på gulvet, vippestolen osv. Her har det aldri vært noe riving kaving og gåing med henne. Bare litt dulling i fanget av og til noe som er helt normalt. Og alt med måte[;)]

Synes det nesten blir for meget jeg altså, når de omtrent krangler (svigers) om hvem som skal gå å bære på henne, de går med henne så hun sovner i armene på dem, sitter med henne hele tiden mens hun sover, spretter opp så fort hun omtrent rikker på seg eller syter for hun vil gå mere om de setter seg ned.

Nå var jeg der i går igjen alene uten min kjære, ser hvor mye mere dem tar seg til rette over henne da deres egen sønn ikke er der å.
Bare et par dager siden jeg sa ifra om den bæringen men man skulle f.... meg tro det var et stort tom rom der inne, eller så går det bare inn det ene øret og ut det andre. Føler værtfall at dem ikke har noe respekt når de holder på sånn med mitt barn, de må jo for svarteste kunne høre på hva jeg sier, er ikke normalt dette vettu.

Er omtrent som en konkurranse, hvem som skal skjemme henne mest bort...alltid skal de kjøpe gaver til henne, man blir jo nesten ikke takknemmelig til slutt når man kommer dit for man forventer nesten at man skal få noe hver gang.

Så i natt har det virkelig vært en helvettes natt igjen, min kjære jobber skift arbeid...så denne gangen var han såklart på natt.
Hun nekter å legge seg ned uten at jeg må gå å bære på henne til hun sovner, så fort jeg prøver å legge henne ned så våkner hun og hyler.
Nok mat og ren bleie har hun også.
Slik holder hun på til hun blir overtrøtt, dermed blir det til at hun strever enda mere med søvnen[:(]

etter 3 timers kaving er kl 12, da sovner hun et par timer før hun våkner igjen å holder det gående et par timer.
Sov heldigvis hjemme hos min egen mor i natt så hun kom å tok henne for meg, hun våknet nemmelig av all skriking som pågikk så lenge.
Hadde det ikke vært for at jeg sov hjemme hos mor i natt hadde det seriøst tørna for meg kjenner jeg.

Svarten så utrolig irritert man blir attpå til oppi dette mitt på natta når man vet at det ikke pleier å være sånn men pga noen jævla(styggt å si det) svigerforeldre som saboterer dette!!!![:@]

Dagens utblåsning :)

du får stå på ditt å ta jenta ut av armene demmers og legg henne ned på gulvet. Det måtte jeg og bare til mine foreldre, de er spinnville når vi er på besøk, minste lyd så er de dær hos henne. Mått si til dem at hun ikke er vandt til så mye styr og at hun skal ligge alene å leke å få puste litt.

Uff.. kjenner jeg blir grusomt irritert på dine vegne ! Jeg synes det er utrolig rart hvor lite respekt enkelte (og ofte de nærmeste) , har for våre barn og alt rundt "oppdragelsen" av dem. Jeg vet hundre prosent sikkert at jeg aldri hadde gått i mot det en mor sa jeg skulle gjøre i forhold til hennes barn, og spesielt ikke så små barn.
Kan ikke mannen din ta en alvorsprat med dem? Forklare dem hvor store problemer dere får i etterkant av det , som for dem, virker som en koselig dag?

Vi har litt det samme problemet. Mine foreldre leker på gulvet og legger henne alltid i vogna for søvn. Men svigers bærer og har på fanget og bærer i søvn. Men mine svigerforeldre bor ikke  i norge, så de har bare truffet henne to ganger, så vi merker ikke så mye til det. Ellers hadde det nok vært et stort problem.

Håper det går seg til og at dere får ordnet opp i dette. Det er veldig synd og ødeleggende vis du skal begynne å grue deg til å besøke dem eller å bruke dem som barnevakt. Det er sikkert kjempe vanskelig å gi klar beskjed igjen (type: enten så gjør dere som jeg sier eller så kommer jeg ikke.. ) , men det er kanskje det beste?
Så skal jeg vurdere å ta mitt eget råd ! [:)]

Skjønner at det er irriterende, men husk at det er av kjærlighet de gjør det! De er nok bare alt for glad i å kose med lille snuppa di :) Sliter litt med samme med både foreldre og svigeforeldre her i gården, men tenker at besteforeldre er jo bortskjemmere, og etter hvert vil lillepoden kunne skille mellom deres bortskjemming og våre rutiner..

Lykke til!

Her er det egentlig motsatt problem... Kristian har vore så "skrikete" at ingen andre har villa tatt i han.... så no er han livredd besteforeldra[:(]

Med eldstemann hadde me litt av samme "problemet" som du beskriver, men me måtte berre lære han at det var forskjell på foreldre og besteforeldre. Syns egentlig det er greit at besteforeldre får skjemme dei vekk litt[:D] Er jo det som gjer det litt spesielt...ihvertfall syns eg det for min egen del når eg var liten[:D]
Men, såklart, det avhenger jo av kor ofte ein møter besteforeldra og...å bli bortskjemt kvar dag er jo ikkje så bra...men ein gang i blandt går vel an[:D]

ORIGINAL: Lindalu

Skjønner at det er irriterende, men husk at det er av kjærlighet de gjør det! De er nok bare alt for glad i å kose med lille snuppa di :) Sliter litt med samme med både foreldre og svigeforeldre her i gården, men tenker at besteforeldre er jo bortskjemmere, og etter hvert vil lillepoden kunne skille mellom deres bortskjemming og våre rutiner..

Lykke til!

veldig enig!

ORIGINAL: m 08

Lykke til!

veldig enig!

Signerer denne! [:)]

enig!

omtrent som en konkurranse, hvem som skal skjemme henne mest bort...alltid skal de kjøpe gaver til henne, man blir jo nesten ikke takknemmelig til slutt når
ORIGINAL: m 08

Lykke til!

veldig enig!

Huff høres ikke så greit ut. Typisk svigersproblematikk da... Har ikke akkurat samme problemet her da, men det er nok å styre med her også...[&:]

Det er jo slik det skal være[8D]   Besteforeldre skal skjemme bort barnebarna, det er liksom deres privilegie. Og barna vil til slutt forstå forskjellen på reglene til dem og til deg. Jeg har en mor som skjemmer noe så voldsomt bort, å da ikke alltid på den bra måten. Brus til frokost er ikke alltid det beste, selv om podn vil ha det(min sønn på 7 år). Men hun er bestemor å de må få lov å skjemme bort. Han lærte ganske tidlig at noen ting er lov til mormor, men ikke hjemme. Slik som med sutten. Hjemme hos meg var det ikke lov, men han hadde en liggende i kjøleskapet til mormor, som han fikk når han var der. Og jeg fikk ikke noe mas over sutten hjemme likevel, fordi han har lært at reglene er forskjellig.

Sånn egentlig er du jo ganske heldig som har svigerforeldre som bryr seg så mye om bebisen, er ikke alle som har det serru[:)]

oi, jaggu ikke rart det er krig her i verden!

Back
Topp