jippi

tvilling38

Elsker forumet
Var på echo-undersøkelse av hjertet i går og ble erklært 100 % frisk igjen. Hjertet var like fint som før hjertesvikten. JIPPI!!!!! Fikk hjertesvikt og lungeødem pga legetabbe i forbindelse med keisersnittet sist gang. Det ble ikke tatt hensyn til at jeg hadde HELP-syndrom og litervis med væske i kroppen fra før. De fylte på med intravenøs væske, hele 6,5 liter pøste de inn i blodårene mine. Ved rikshospitalet bruker de maks 3 liter når noen har HELP. Dette medførte at hjertet sviktet og lungene begynte å fylle seg med vann. [:D][:D][:D]MEN NÅ ER JEG HELT FRISK IGJEN[:D][:D][:D] HURRA!!!!! Dette har jeg ventet på[:D]

SÅ BRA!
Gratulerer! Synd at det skal bli sånn pga legetabber. uff....

Men du, hva er HELP-symdrom egentlig...?
(Trenger ikke svare "nyrskjerrig Per" hvis du ikke vil!!!)

så bra da! :)

ORIGINAL: ragcoon

SÅ BRA!
Gratulerer! Synd at det skal bli sånn pga legetabber. uff....

Men du, hva er HELP-symdrom egentlig...?
(Trenger ikke svare "nyrskjerrig Per" hvis du ikke vil!!!)

Hi hi såg at hadde glemt en bokstav. Det heter HELLP og ikke HELP. HELLP-syndrom kan du få dersom du har hatt en alvorlig grad av svangerskapsforgiftning. Tidligere ble det også kalt atypisk sf. Symptomene er de samme som for sf, men i tillegg kan en ha smerter under høyre ribben, kvalme og oppkast er vanlig. Noen har nesten ingen symptom bortsett fra generell uvelhet, nesten som en virusinfeksjon. Derfor kan det være vanskelig å diagnostisere, noen blir feilaktig tolket til å ha gallestenproblemer. Noen har bare noen av symptomene f.eks bare høyt blodtrykk. Sikker diagnose blir satt ved blodprøve der det blir kontrollert noen leververdier (jeg husker ikke nøyaktig hva de såg etter)

kjempebra!!

Jeg skal til lege 15.06 og da skulle jeg få høre hjerte lyden... gleder meg[:D]

Back
Topp