Jippi!

*IdaMor*

Elsker forumet
Ammingen går! Jeg har nå bitt tennenne sammen i 14 dager. Det har vært blod, svette og masse tårer! Men nå går det :D gutten tar begge pupper og tømmer dem hver gang, matglad gutt :)det gjør enda litt vondt men ikke noe i nærheten av hvordan det var for ei uke siden. Så bank i borde og krysser alle fingre for at den gode fremgangen fortsetter :-)

Hvordan går det med ammingen deres?

Så bra:D
Her går ammingen fint, har vært veldig sår på begge brystene. Så jeg har brukt en del skjold, nå er det bare litt sår igjen på den ene puppen. Gleder meg til det er helt grodd, så jeg slipper skjold:)

Så bra:D
Her går ammingen fint, har vært veldig sår på begge brystene. Så jeg har brukt en del skjold, nå er det bare litt sår igjen på den ene puppen. Gleder meg til det er helt grodd, så jeg slipper skjold:)
Ja det er tydlig vis bare og holde ut :p får tro puppene er herdet, så du slipper sjoldet igjen :)

Sårheten min var over etter en uke med mye smerte. Nå merker jeg det jo nesten ikke:-P så vil si det går.mye bedre:-) her tømmer hun et bryst om gangen, siden jeg tydeligvis har mye melk. Men så spiser hu bare i ca 10min. Hvor lenge spiser deres?

Han varierer i tidsbruken, 5-30 min. Noen ganger vil han ha begge, andre ganger bare et bryst:)

Han varierer i tidsbruken, 5-30 min. Noen ganger vil han ha begge, andre ganger bare et bryst:)
Samme her :-) men tror gjennomsnitte til oss er ca 10 min :)

Her går ammingen også bra etter mye vondter. Hun spiser lenge. Og varierer mellom 1 bryst og begge.

Bra! Det hjelper nok på når dere begge får øvd dere litt! Du har gjort en god innsats!

Vi har fremgang her også, men sliter med å få henne til å ta høyre puppen, og når hun får tak sklier hun ofte av så det ikke blir helt tømt, men det går bedre det og. Det er så koselig når ammingen fungerer!

Hurraaaa!

Her går det også bedre :) Ikke vondt lenger og det er en lettelse. Sist jeg amma nå tok hu begge brysta og vi satt kanskje i 20 min. Åååh- jeg hååper vi endelig får det til!!

Hurraaaa!

Her går det også bedre :) Ikke vondt lenger og det er en lettelse. Sist jeg amma nå tok hu begge brysta og vi satt kanskje i 20 min. Åååh- jeg hååper vi endelig får det til!!
Å så godt å høre at flere har plagdes i bynnelsen, og det ble bedre :-)

Godt å høreat det er flere som har hatt litt startvansker. Synes det går bedre her også, selv om det erlitt ømt enda. Han her er helt vill når han skal legge seg til puppen og da styrer han på og sliter i brystvorta, au. Men har heldigvis ikke så ille sår lengre, så virker som han får bedre tak. Han suge stort sett av en pupp i gangen. Virker fornøyd med det.

Her holder jeg på å dø hver gang hun skal suge seg fast. Tror stakkars 2 åringen min lærte å banne i dag pga smertene. Men slet dere også med sinnsykt brystspreng på dag 3-4? Jeg har så brystspreng at føler jeg ekspolderer. Frøken er bare 3 dager gammel og klarer ikke tømme et bryst en gang enda og jeg sliter med to. Tørr ikke pumpe meg heller for da øker jo produksjonen. Litt desperat nå kan du si. Jeg vet det vil gi seg men har noen noen forslag til midlertidig løsning?

Her holder jeg på å dø hver gang hun skal suge seg fast. Tror stakkars 2 åringen min lærte å banne i dag pga smertene. Men slet dere også med sinnsykt brystspreng på dag 3-4? Jeg har så brystspreng at føler jeg ekspolderer. Frøken er bare 3 dager gammel og klarer ikke tømme et bryst en gang enda og jeg sliter med to. Tørr ikke pumpe meg heller for da øker jo produksjonen. Litt desperat nå kan du si. Jeg vet det vil gi seg men har noen noen forslag til midlertidig løsning?
Har vært mye banning her og:confused:
Ja etter to-tre dager var puppene steinhard!!! Gav seg etter noen dager, nå er der nesten som jeg lurer på om det er melk i de...føler så tomme ut i forhold til den første uka.
Men ta å håndmelk litt, det hjalp meg:)

Puppene blåser seg opp, det er ikke nødvendigvis masse melk, så derfor virker det som om de aldri bøir tømt. Går over i mer normale tilstander om et par dager. :) Du kan pumpe litt/håndmelke litt før du legger babyen til, det vil ikke ha så mye å si en dag eller to.

Ikke alene om brystspreng! Å det er så vondt! Når det sto på som værst her så håndmelket jeg før han skulle ha mat.han babyen min liker ikke harde pupper :p for da får han ikke tak.
Sjønner det er en mager trøst at sprenge letter når melka stabiliserer seg.
Det er bare og bite tenna sammen. Det blir bedre :-)

Back
Topp