JIPPI!

MetteJ

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
Nå har vi endelig fått solgt bilen vår som står i sverige [:D] Hadde lyst å beholde den men norge er jo så grådig! Koster 180 000 norske å ta den inn, så vi måtte selge den. Lettere sagt enn gjort siden den tydeligvis har vært i kresj.... Gubben ble altså lurt når han kjøpte den [&:] Den har vært tilsalgs i 8 mnd, hvis ikke mer. Husker ikke helt. Er bare 3 stk som har ringt på den, ene ville ha den mye billigere... Den ble solgt til 99 000 svenske, Honda accord 2,4 vtec 2005, så den er verdt mye mer. tror de bilene går for 200-250 000 eller noe her i norge [&:]

Kommer nok til å savne den litt, utrolig god bil!

Deilig å bli kvitt den, nå kan vi endelig se etter ny bil her. Får låne en bil av pappa nå, men den fjusker så mye når det er rundt 0 grader. Så den bilen stoler vi ikke på. Trang er den og. Skikkelig fin bil, opel vectra med bulka side etter gubben ble påkjørt på ferga av et vogntog [X(] Flaut å kjøre den? JAAA [8D]

Gleder meg til å finne ny bil, en bil som har plass til 2-3 bilstoler og vogn/søskenvogn [:D] Blir vel gubben som bestemmer bil, greit for meg så lenge det er plass til bilstol(er) og vogn(er)

Om dere har tips til biler med plass til 2-3 bilstoler og simo vogn + lita sportsvogn eller søskenvogn så si i fra [:D] Må være en bil som gubben godkjenner, ikke kjerring bil [8D]

Med de krava må du vel til med en diger stasjonsvogn. Passat, mazda, skoda og ford har mye plass.
Vi har relativt ny bmw stasjonsvogn og har akkurat plass til vogn i bagasjen (city cross), men da kan vi ikke ha med mye annet gitt[;)]
Har heldigvis takboks som brukes flittig.
Inni har vi to bilstoler, en til baby på 8 mnd og en til storesøster på 5 år. Går greit, så lenge vi slipper andre passasjerer, da får vi ett problem[;)]

ORIGINAL: jente05

Med de krava må du vel til med en diger stasjonsvogn. Passat, mazda, skoda og ford har mye plass.
Vi har relativt ny bmw stasjonsvogn og har akkurat plass til vogn i bagasjen (city cross), men da kan vi ikke ha med mye annet gitt[;)]
Har heldigvis takboks som brukes flittig.
Inni har vi to bilstoler, en til baby på 8 mnd og en til storesøster på 5 år. Går greit, så lenge vi slipper andre passasjerer, da får vi ett problem[;)]

Må nok ha større bil enn det dere har. Vi er avhengig av å ha med mer enn bare vogn. Og skal ikke ha så mange år mellom ungene så må ha plass til hvertfall to bilstoler pluss en person til baki. Eller 3 bilstoler

ORIGINAL: Siljejah

Mitsubishi Outlander har mange litt "større" modellar [:)]
Me kjøre rundt i ein Mitsubishi Outlander 2007 Modell, og er kjempe fornøyd. . . Har sete til mini i midten bak, og er god plass til barneseter ved kvar sida igjen [;)] Er heller ikkje trangt om plassen framme pga barneseter, sida det er stor plass bak! Bagasjerommer er genialt og stort. Har simo vogn sjølv og har plass til masse meir når den er inni [;)] Sleppe og løfta vogna over bagasjeromkanten og, sida ein kan "brette" ned kanten (eg syns det er praktisk i mange tilfeller) [;)]

Edit : Har me ekstra pasasjera med tar eg heller med ei trille i stedenfor simo vogna. Da kan eg slå opp 2 ekstra seter i bagasjerommet, og legge trilla bak i den delen som er igjen av bagasjerommet [;)] Så kan ha 5 eller 7 seter (etter behov).

Og 2007 modellen er ikkje "konete". . . Trur ikkje noken av årsmodellande er noke konete [8D]

Er noe slik str vi sikkert må ha ja. Er noe slikt gubben har snakket om, vet ikke om det er akkurat det merket, men utseende messing osv. Greit å kunne få to ekstra seter da. Vi reiser jo endel, slik som nå er jeg og jentungen en uke med foreldrene mine, mens gubben er i nederland, og da er det endel ting som må stappes inn i bilen [8D]

Opel vectra -01 til -09 mod er den største stasjonsvogna, den har jeg.

der er god plass til 3 acta graco babystoler, og 2 simo duo vogner i bagasjen. helt genialt!!

Ford mondeo'n er også stor, men litt smalere baki.
Men de to er mye større enn mange andre som er å få tak i, som passat, bmw osv osv.... :):)

prøv og se, så finner du nok en grei bil som passer deres bruk! :)

Me er værtfall veldig fornøy [;)] Har ikkje så langt hatt problemer med plassen. . . Og syns det er greit at det ikkje blir trangt mellom setene framme og bak.
Og når eg har venner med barn, har me ekstra berneseter inni + vogn [:)] Så doke må nok ha ein som er størrelse på ja!

Mitsubishi'en er billig i drift, og bruke disel. . . Me har hatt ein del forskjellige bilar, men dette er den me har hatt "minst" arbeid med i forhold til vedlikehold, delar osv. Har bare hatt den på vanlig service til nå.
ORIGINAL: MetteJ

Mitsubishi Outlander har mange litt "større" modellar [:)]
Me kjøre rundt i ein Mitsubishi Outlander 2007 Modell, og er kjempe fornøyd. . . Har sete til mini i midten bak, og er god plass til barneseter ved kvar sida igjen [;)] Er heller ikkje trangt om plassen framme pga barneseter, sida det er stor plass bak! Bagasjerommer er genialt og stort. Har simo vogn sjølv og har plass til masse meir når den er inni [;)] Sleppe og løfta vogna over bagasjeromkanten og, sida ein kan "brette" ned kanten (eg syns det er praktisk i mange tilfeller) [;)]

Edit : Har me ekstra pasasjera med tar eg heller med ei trille i stedenfor simo vogna. Da kan eg slå opp 2 ekstra seter i bagasjerommet, og legge trilla bak i den delen som er igjen av bagasjerommet [;)] Så kan ha 5 eller 7 seter (etter behov).

Og 2007 modellen er ikkje "konete". . . Trur ikkje noken av årsmodellande er noke konete [8D]

Er noe slik str vi sikkert må ha ja. Er noe slikt gubben har snakket om, vet ikke om det er akkurat det merket, men utseende messing osv. Greit å kunne få to ekstra seter da. Vi reiser jo endel, slik som nå er jeg og jentungen en uke med foreldrene mine, mens gubben er i nederland, og da er det endel ting som må stappes inn i bilen [8D]

Vi er begge 182cm så må ha god plass fremme [8D] Mye å tenke på med unger og bil [8D] Må jo også sjekke om vi får plass til bilstol nr 2 i den bilen vi skal kjøpe etterhvert. Kjøpte dere ny? Hva koster en slik bil?

ORIGINAL: brownie*

vi har bmw 3 serie, får fint plass til simo kombi, eller søskenvogn bak i den[:)] inni er det trangt, nå har vi to bilstoler i og da er det ca 20 cm i mellom setene, dvs ingen passasjerer bak. sitter litt trangt framme og, men går fint. vi har takboks, ellers hadde vi slitt når vi skulle reise noen plass...En helt grei bil til vårt bruk, men etterhvert blir det vel ny bil, men vi lider ingen nød for å si det sånn[:)]

Spørst hvor lange dere er, vi er 182cm begge to så blir veldig fort trangt for oss [8D] I opel vectra'en vi har nå må jeg ha knærne mine klint inni fremme, ikke godt [8D] Tror nok den bilen blir for liten for oss.Både for oss fremme og i baksetet om det er så liten plass i mellom de to bilstolene

ORIGINAL: Lillian84

der er god plass til 3 acta graco babystoler, og 2 simo duo vogner i bagasjen. helt genialt!!

Men de to er mye større enn mange andre som er å få tak i, som passat, bmw osv osv.... :):)

På ENGANG? [:-] Jøss! [8D] Det hadde vært greit å hatt en slik bil!

ja, seriøst, på en gang......

jeg og svigerinna mi reiste på shopping, med to acta graco babystoler, og en simo duo og en simo kombi, og alt vi handla i baksete og mellom setene. det er helt utrolig med plass i den bilen, null problem med 3 unger med i bilen.

ja, seriøst, på en gang......

jeg og svigerinna mi reiste på shopping, med to acta graco babystoler, og en simo duo og en simo kombi, og alt vi handla i baksete og mellom setene. det er helt utrolig med plass i den bilen, null problem med 3 unger med i bilen.

Tusen takk for at du foreslo denne bilen [:D] Gubben syns det virket som en veldig god bil for oss så nå skal vi lete på finn.no [:D] Kjempe flott at det er plass til så mye i den, det er ikke ofte biler har. [:)]

Back
Topp