Jippi, men....

x1xNinnis

Andre møte med forumet
Hei alle der ute som har termin samtidig som meg.
Endelig er jeg blitt gravid etter mange mange måneder med prøving - og med hjelp fra Rikshospitalet. Alt de kan gjøre!!!!
Dette har vi ventet på lenge... Jeg har vært gravid tidliger med spontanaborterte i 12 uke. Ikke særlig spennende. Vi krysser fingrene denne gangen.
Et lite skår i gleden er at jeg har de samme "menssmertene" som forrige gang, og nå har jeg akkurat vært inne og lest om abort på sidene her. Det er ikke et godt tegn. Skjønner at jeg har mange uker foran meg med bekymring for smertene. Må vel ringe legen i morgen.
Noen andre som kjenner dette? Kanskje det dermed ikke betyr noe? Noen som har andre erfaringer enn meg?

Ninnis

Heisann
Nå er vel ikke jeg den rette til å komme med råd ettersom dette er helt nytt for meg. Har termin rundt 20. juni og går rundt å er litt nervøs selv. Fortalte det til ei venninne i går. Hun fikk en søn i januar og hadde mange gode råd til meg. Jeg har hatt litt kramper de siste dagene og blir naturlig nok bekymra. Vi ble enige om at det kan være lurt å kontakte legen dersom det fortsetter. De fleste legene er jo utrolig greie når det gjelder gravide, så det er bedre å ta en tur for mye enn en tur for lite.
Skal krysse fingrene for at det går bra med deg. Håper å se deg her igjen framover.
Lykke til [;)]

Hei hei! [:)] Er det ikke bra å ha "mens-smerter" når en er gravid??? Jeg er veldig uerfaren, og har ikke vært til legen enda.. Men er kvalm hver eneste dag og tror jeg får mensen hele tiden. Har altså ikke fått mensen, bare tre positive tester! [:D] ...Skal ikke til legen før neste uke, kan nesten ikke vente.. Jeg har regnet ut selv at jeg har termin en gang i mai, juni.. Spent på hva legen sier!
Klem..

hei. jeg ville bare si at det er helt vanlig med mensen smerter. det er livmoren som vokser og strekker på seg. Så lenge du ikke blør så er det ikke noe negativt tegn. jeg har selv hatt mensen smerter fra jeg ble gravid til nå. og legen sier det er helt normalt. og veldig mange kvinner har det. så ikke bekymre deg. prøv å nyt at du er gravid:)

lykke til[:)]

Hei!

Jeg er 1.gangs og har hatt MASSE vonde "mens"-lignende smerter etter at jeg ble gravid, og har lest masse om dette. Har vært veldig bekymret, men har nå funnet ut at hvis jeg bekymrer meg blir jeg stresset - og det er ihvertfall ikke bra! Jeg er nå 8+3 og koser meg med å vite at jeg er gravid. Skal snart gjøre det kjent til andre og gleder meg! hihi!!! Jeg har flere venner som har mistet både tidlig og sent (i 7.mnd!) og funnet ut at det nytter bare ikke å gå å bekymre seg hele livet. Ikke ta sorgen på forskudd, nyt det nå mens du kan!

lykke til!!![:D]

Back
Topp