JIPPI, hørte hjertelyden i dag

Cillia

Elsker forumet
Åååå ble såååååå gla. For en fantastisk lyd og for en herlig følelse:) Nå er jeg kjempegla[:D] 

Så flott. Håper på at legen min kan finne hjertelyden neste uke[:)]

så bra:-) gratulerer så mye:-)

Så herlig[;)] Hvor på magen bør man lete?

LineMerethe: Min lege fant hjertelyden ganske langt nede. På høyre side rett over skambeinet.

ok, sikkert dumt sp.mål men hvor er skambeinet?[8D]

Jeg fant den litt nede litt til venstre for navlen[:D]

ORIGINAL: Julia89

eg var hos privat lege igår, og han anbefalte ikke å bruke Angel sound, eller andre dopplere hjemme.. For det er akkurat som om vi skulle stå framfor en bassforsterker med full trykk.. Eg har iallefall lagt min vekk [:)]

Han sa en kunne selvfølgelig bruke den av og til, men ikke ofte. Tenk hvor lite fosteret er, og hvor høye bølger den maskinen sender..[:)]

Hmm.. Ikke lett å vite hva som er rett, for MIN lege og jordmor sier at det er helt ufarlig, og at barnet antakeligvis ikke merker noe. Fosteret ville mest sannsynlig reagert på en sånn ''påkjenning'' med å få høyere puls, og når jeg hørte på hjertelyden i dag, så var den jevn og fin, ingen forandringer i det hele tatt.
Men selvfølgelig, alt med måte. :)

Er bare litt nyskjerrig. Har ikkje hørt om sånn apperat som en kan høyre hjertelyden hjemme. Kor får en kjøpt det hen? Og ke hette de?

Back
Topp