Jippi!! :-D

Toneliza

Elsker forumet
Er så glad! Fikk svar fra jordmor at hun kommer hjem til oss, så det blir hjemmefødsel igjen selv om vi har flyttet lengre unna :-D 
Det er 40 min til sykehuset og jeg har ikke noe ønske om den bilturen med rier eller i det hele tatt å føde på sykehus. Nå blir det hjemme i fødebasseng med doula og jordmor istedet. Jeg er så glad! 

Det kunne jeg tenkt meg også. Men siden jeg får så store barn så vil de ha meg på sykehuset :)

Jeg skjönner ikke at noen önsker hjemmefödsel, tenk om noe skulle skje så man f.eks trenger å utföre ett hastekeisersnitt. Det må da väre mye tryggere å föde på ett sykehus der de har leger og alt utstyr som trengs dersom noe uforutsett hender?
Jeg ser at du har mange barn fra för, så du vet vel hva du går til, men da jeg födte mitt barn i fjor sommer var det syv leger/sykepleiere/jordmödre inne når de endelig fikk han ut, og hadde jeg ikke värt på sykehuset der kompetanse og utstyr var tilgjengelig er jeg ikke sikker på om jeg hadde hatt noe barn nå. 

Er godt vi er forskjellige:) Kjempe bra at du fikk det som du vil, er ingenting som er bedre

Er jo selvfølgelig altid en risiko, men når en som flergangsfødene velger å føde hjemme, så synes jeg at det høres realtivt "trygt" ut om man kan si det på den måten:)

Jeg kan ikke heller ha hjemmefødsel for må på sykehus å få antibiotika under fødselen, har ikke ett risiko svangerskap som jordmor sa men en risiko fødsel:/

Så heldig du er!!! :) Er det noen spesielle kriterier man må oppfylle for å få føde hjemme?
Jeg har også fått store barn, men hatt fine raske fødsler....Men her tror jeg ikke det er noen jordmødre som driver meg hjemmefødsler :(

WOW! Tøft :) :)

I et annet liv er dette er alternativ jeg godt kunne ønsket meg!! Så heldig du er :) :)

det må være en spesiell opplevelse:) Gleder meg alt til fødselshistorie:)

Du kan jo lese litt om det på Fødsel i Fokus, her finner du en oversikt over jordmødre som tar hjemmefødsler :-)

mamma09og10 skrev:
Så heldig du er!!! :) Er det noen spesielle kriterier man må oppfylle for å få føde hjemme?
Jeg har også fått store barn, men hatt fine raske fødsler....Men her tror jeg ikke det er noen jordmødre som driver meg hjemmefødsler :(

Takk :-) I mellomtiden kan du jo lese min forrige fødselshistorie hvis du vil her.

Viapia skrev:
det må være en spesiell opplevelse:) Gleder meg alt til fødselshistorie:)

Back
Topp