Jiiiihaaaa!

Tjukkaaa

Forumet er livet
Nå er ikke alle like engasjert idenne tråden som meg da[8D]

Men jeg er da altså uhyre glad i tunfisk, og tunfisk salat er min favoritt type salat. Eggallergi blir her en stor ulempe og jegh ar sluttet å lage mitt gode salat[:(][:(].

MEN: jeg har kommet over ny type tunfisksalat, uten egg!!! Og ikke bare er det über deilig på smaken men det er gigasunt!!![:D][:D][:D]

*knasker på knekkebrød med tunfisksalat*[:D][:D]

Eggallergi høres slitsomt ut...[:'(][:'(] Egg er jo så knallgodt og finnes i så mye...

Jeg er ikke noe glad i tunfisk selv, men hurra for ny tunfisksalat!!!![:D][:D][:D]

ORIGINAL: *MissMe*

Eggallergi høres slitsomt ut...[:'(][:'(] Egg er jo så knallgodt og finnes i så mye...

Jeg er ikke noe glad i tunfisk selv, men hurra for ny tunfisksalat!!!![:D][:D][:D]

[:D]

ORIGINAL: *MissMe*

ORIGINAL: *skjønningene*

aldri smakt tunfisk jeg... hvordan smaker det ?? sånn ca?? [:-][:D]
Det smaker kansje litt sånn som kylling [:D][8D] PÅ en måte liksom. Du må bare smake.

Nei, er så mange som sier at det smaker som kylling. Det er jeg veldig uenig i, elsker kylling men hater tunfisk!
Men fint før deg Tjukkaa at du har funnet en ny oppskrift som du kan spise, kos deg [:)]

ORIGINAL: Lene1986

ORIGINAL: *skjønningene*

aldri smakt tunfisk jeg... hvordan smaker det ?? sånn ca?? [:-][:D]
Det smaker kansje litt sånn som kylling [:D][8D] PÅ en måte liksom. Du må bare smake.

det smaker råtten kylling[:'(]

Men bra for deg da tjukkami! [:D]

Hahahah! seriøst!? Ingen som liker tunfisk her inne? Huff stakkars dere sier bare jeg[8D]

Og MAKRELL spiser dere?!?!?!

Tunfisk er helt kurant, men kun ferske fileter og helst grillet..
Sånn boksfisk er ekkelt, inkludert makrell!!! Makrell er forøvrig fryktelig fersk også [&:]

Makrell i tomat er godt [:)]

jeg liker tunfisk sammen med noe.. altså i salat er greit, men ikke bare rett fra boksen.
legger du forresten ut den oppskriften på tunfisksalat, med og uten egg??

Hmmm.... oppskrift med egg..... la oss se:

1 boks tunfisk
majones
creme fraiche
2-4 egg
1 løk

Skjær løken smått, og kok eggene. Salat med fire egg blir det mer ut av, men personlig syns jeg 2 egg er nok. Få oljen av tunfisken og hiv drenert tunfisk i en bolle. Ta ca 1 ss majones oppi, resten chreme fraiche. Det skal være nok creme fraiche til at tunfisken ikke virker tørr i bollen, men den skal ikke svømme i saus. Hiv oppi løken og nedkjølte egg. Ofte blir salaten igjen litt tørrere når dette er gjort så da tilsetter du mer chreme fraiche [:)]

Uten:
1 boks tunfisk (i olje, jeg vil ikke ha den i vann)
1/2 gulrot skåret smått
1 tomat skåret smått
1 vårløk
1 boks rømmekolle
1 ts karri
1-2 tsk pepper
1 tsk løkpulver hvis du har men kan droppes
1 tsk season all/allroundkrydder - kan også droppes

Hiv alt oppi en bolle og spis[:D]

Hmm.....liker ikke tunfisk jeg..... *greit å si i fra i tilfelle Tjukka har tenkt til å servere meg tunfisksalat....* [8D] Jeg er ikke kresen altså, men akkurat tunfisk klarer jeg ikke....

Jeg liker tunfisk[:D]

jeg liker markell i tomat[:D]

*klapper i hendene*

Back
Topp