Jerntilskudd

Frk. StrikkePinne

Gift med forumet
Mamma tvinger meg til å ta jerntabletter.. Er dette skadelig om jeg ikke trenger det? Sto at om man var gravid skulle man snakke med lege elns.. Noen som vet? Hun er litt sånn helsefrik og tror hun vet best når det gjelder slike ting, men jeg er litt skeptisk :p

Hvis du ikke trenger det så trenger du d ikke... Jeg måtte ta på grunn av lav HB... var mye svimmel og dårlig... Jeg har villet hørrt med legen likevel jeg da [:)][:)]  Men farlig tror jeg ikke det er...

det er ikke farlig, men jeg merker i alle fall at når jeg har tatt for mye så blir jeg treg i magen, da ber legen meg stoppe en liten stund og begynne igjen.. i det siste så måtte jeg ta for av en eller merkelig grunn nå som jeg er gravid så er jeg ikke så glad i kjøtt lenger, jeg blir kvalm av å se det.. så da får ikke jeg meg nok jern igjennom kostholdet.. men en tablett annen hver dag har funket bra hittil..

jeg har fått bekskjed av legen at man ikke skal ta de hvis man ikke har behov for det .. for når man er gravid er det ikke bra å ha for høy blodprosent heller ..jeg tar det , men bare fordi legen mener jeg trenger det

ORIGINAL: mariannnilsen

jeg har fått bekskjed av legen at man ikke skal ta de hvis man ikke har behov for det .. for når man er gravid er det ikke bra å ha for høy blodprosent heller ..jeg tar det , men bare fordi legen mener jeg trenger det

Sign!
Hør med legen FØR du tar det
Moren din mener jo kun det beste for deg.. men det er ikke alltid det som ER best!

Jeg vet ei som er gravid nå, og hennes kropp lagret visst for mye jern i kroppen, så hun må til vekstkontroll hver 3. uke på grunn av det..

ORIGINAL: mariannnilsen

Samme her

Back
Topp