Jerntilskudd

fennikel

Forelsket i forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Aprilspirene 2025
Jeg hadde litt lave jernverdier og har fått beskjed fra lege om å ta 40 mg jern fra uke 18. kosttilskuddet jeg tar allerede har 15 mg jern. Er det flere som skal ta jerntilskudd? Hva skal dere ta? Noe som er skånsomt for magen?
 
den som er mest skånsom for magen tror jeg skal være amino-jern. Den får du i 25mg, så da kan den jo fint kombineres med kosttilskuddet ditt! :)
 
Jeg hadde litt lave jernverdier og har fått beskjed fra lege om å ta 40 mg jern fra uke 18. kosttilskuddet jeg tar allerede har 15 mg jern. Er det flere som skal ta jerntilskudd? Hva skal dere ta? Noe som er skånsomt for magen?
Har fått samme beskjed om å øke til 40 mg jern fra uke 18. Skal øke gradvis og fortsette å prøve å spise så rent som mulig feks hele gryn, spinat, grønnkål, linser og bønner (spiser ikke kjøtt), 30g fiber ila dagen og ta jerntilskudd for vegetarianer ved siden av. Fiber hjelper med å holde fornøyelsen regelmessig og for å unngå forstoppelse, som fort kan oppstå ved for høyt jerninntak.
 
Jeg har også lave verdier og fått beskjed om å 60 mg daglig. Jeg sliter veldig med magen så tar gjerne imot tips jeg også :)
 
Back
Topp