Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har fått samme beskjed om å øke til 40 mg jern fra uke 18. Skal øke gradvis og fortsette å prøve å spise så rent som mulig feks hele gryn, spinat, grønnkål, linser og bønner (spiser ikke kjøtt), 30g fiber ila dagen og ta jerntilskudd for vegetarianer ved siden av. Fiber hjelper med å holde fornøyelsen regelmessig og for å unngå forstoppelse, som fort kan oppstå ved for høyt jerninntak.Jeg hadde litt lave jernverdier og har fått beskjed fra lege om å ta 40 mg jern fra uke 18. kosttilskuddet jeg tar allerede har 15 mg jern. Er det flere som skal ta jerntilskudd? Hva skal dere ta? Noe som er skånsomt for magen?
Har du prøvd aminojern? Den er mye bedre for magen!Jeg har også lave verdier og fått beskjed om å 60 mg daglig. Jeg sliter veldig med magen så tar gjerne imot tips jeg også
Åh supert. Det har jeg ikke prøvd Takk for tips!Har du prøvd aminojern? Den er mye bedre for magen!
Har hørt legen min bruke den "gamle" uketellingen der uke 18 var fra 18+0, (det gjorde forsåvidt lege/gyn og hun som tok ultralyd på sykehuset også) så jeg begynner 18+0.Sikkert dumt spørsmål, men begynner dere med 40 mg fra uke 18, altså 17+0 eller 18+0?
Hei.Jeg har også lave verdier og fått beskjed om å 60 mg daglig. Jeg sliter veldig med magen så tar gjerne imot tips jeg også
Så bra Jeg tar den sammen med cvitamin men kanskje det er bedre med appelsinjuice. Skal prøve det Tror jeg også skal prøve å ta den på kvelden før jeg legger meg. Jordmor sa noe om at den bør tas på tom mage.Hei.
Jeg sliter også med magen. Startet med 40 mg sammen med et glass appelsinjuice som ble anbefalt. Gjort det en uke nå og har ikke problemer med magen. Syntes egentlig jeg har blitt bedre, for nå får jeg gått litt oftere på toalettet.