Jerntilskudd

Eppie

Elsker forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Noen som tar jerntilskudd og kan anbefale en type som ikke er så hard mot magen? Sliter nok med forstoppelse fra før, og bør begynne å ta jerntilskudd om en ukes tid

Noen som tar jerntilskudd og kan anbefale en type som ikke er så hard mot magen? Sliter nok med forstoppelse fra før, og bør begynne å ta jerntilskudd om en ukes tid
Du slipper nok ikke unna der uansett hvilken type tilskudd du tar. Jern er tøft for magen. Jeg anbefaler derimot å kjøpe Movicol å ta forebyggende samtidig med tilskudd. Forhør deg med lege/jordmor om eventuelle andre preparater du kan ta for å holde magen i gang og hvor lenge du kan ta det sammenhengende. Ellers spis mye fiber og beveg deg så mye du kan/orker i løpet av en dag. Drikk MASSE vann, mye mer enn du tror.

Takk for svar! Jeg drikker MYE vann, spiser svisker, kiwi, pære, biola, grovt brød...you name it. Jeg tar også duphalac annenhver dag (kunne kanskje tatt det hver dag, men ønsker å forhøre meg med jordmor først), likevel går det fort 3-4 dager mellom hver gang jeg klarer å gå på do og det blir så sykt vondt etterhvert! Det eneste jeg ikke er flink til er fysisk aktivitet, pga jeg har vært mye plaget med ligamentsmerter og generell slapphet, og nå kjenner jeg bekkenløsning og kynnerne kommer snikende om jeg går lengre enn til/fra butikken :/ Gruer meg til å starte opp med jern dersom dette evt blir enda verre..

Jeg fant Floradix på vanlig matvarebutikk . Hørte det var lettest for magen. Om morgonen tar jeg chiafrø som har vært blødtlagt i løpet av natten for å holde tarmene i gang. Dersom Jern er flytene så tas kjappere opp i kroppen. Leste at viss det blir tatt med C-vitamin så er det også et pluss.

Last edited:
Back
Topp