Jerntilskudd

Dovendyret

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Julilykke 2023
Lillemann måtte begynne med jerndråper fra 4 ukers alder (Niferex). Brukt nå i 1 uke. Har gått fra 12 bæsjebleier om dagen (hver gang vi skiftet) til bare et par stykker (som er ganske store og «eksplosive», men ellers normal farge og sånn). Han kaver mye mer og tydelig jobber med magen, spesielt om natten. Ingen gråting, men er leit å se han strever slik med magen... Fullammer han.

Noen som har erfaring med jerntilskudd som har opplevd det samme, og som vet om det evt blir bedre etterhvert eller om vi «må leve med dette» i flere måneder? :-(

Ingen erfaring med jerntilskudd, men bebis her har fått færre bæsjebleier de siste ukene. Har skjønt det sånn at det blir færre etter ca 5-6 ukers alder og at det er normalt at babyen da får et avføringsmønster. Det er normalt med alt fra flere bæsjebleier om dagen til 1 i uka. Min kaver og jobber også en del med magen, så det er ikke sikkert det skyldes jerntilskuddet :)

Høres ut som en normal overgang i bæsjebleier. Har opplevd det samme her.
Men av personlig erfaring får jeg treg mage av jern tilskudd. Mulig kombinasjon..

Har babyen grønn bæsj? Det kan visst være et tegn på at maten beveger seg litt tregere gjennom systemet, jern kan jo gjerne gjøre en treg i magen. Tenker at hyppigheten ikke er like viktig hvis baby ikke har vondt og tilsynelatende er forbøyd. Min kaver forresten også noe voldsomt enkelte netter, så enig i at akkurat det ikke trenger å være jernet :P

Har babyen grønn bæsj? Det kan visst være et tegn på at maten beveger seg litt tregere gjennom systemet, jern kan jo gjerne gjøre en treg i magen. Tenker at hyppigheten ikke er like viktig hvis baby ikke har vondt og tilsynelatende er forbøyd. Min kaver forresten også noe voldsomt enkelte netter, så enig i at akkurat det ikke trenger å være jernet :p

ikke grønn, vanlig kornete «sennepsgul», men fra å være en flekk i bleia ca hver andre time, får vi nå en tsunami 3-4 ganger i døgnet. Bæsjer seg nesten alltid ut stakar :rolleyes: kalvingen blir mindre etter hver avføring så regner med det er en sammenheng..

Back
Topp