Spirevipps
Forelsket i forumet
jeg fikk melding nå fra fastlegen om å ta 60 mg jern daglig fra uke 18 og ut svangerskapet. Flere som har fått denne beskjeden ? Jeg tok blodprøver for ett par dager siden, regne med de har fått svar da..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tror nesten alle blir sykt trøtte, også med mye jern.Har dere også vært sykt trøtte ? Mistenkte jernmangel selv
På mitt helsekort står det "Ferritin: 21" Om jeg har forstått rett så ligger kvinner gjerne mellom 15 og 200, men jeg har også lest at om man har under 60 bør man ha tilskudd. Jeg fikk ikke beskjed om å ta tilskudd. Hva slags verdier har dere hatt på Ferritin og Hb dere som har har fått beskjed om å ta tilskudd?
På mitt helsekort står det "Ferritin: 21" Om jeg har forstått rett så ligger kvinner gjerne mellom 15 og 200, men jeg har også lest at om man har under 60 bør man ha tilskudd. Jeg fikk ikke beskjed om å ta tilskudd. Hva slags verdier har dere hatt på Ferritin og Hb dere som har har fått beskjed om å ta tilskudd?
Jeg har bare på 5På mitt helsekort står det "Ferritin: 21" Om jeg har forstått rett så ligger kvinner gjerne mellom 15 og 200, men jeg har også lest at om man har under 60 bør man ha tilskudd. Jeg fikk ikke beskjed om å ta tilskudd. Hva slags verdier har dere hatt på Ferritin og Hb dere som har har fått beskjed om å ta tilskudd?
Litt forskjellig... jeg skal egentlig ta Niferex 100 mg, men denne blir jeg så hard i magen av, så tar bare et par i uka. Jeg tar en fra Solaray som heter FemiJern+C, den er det 18 mg i. Også nettopp kjøpt et nytt tilskudd det er 25 mg i, men husker ikke hva den heter. Så jeg blander litt, alt etter hva jeg tror magen min tåler den dagenJeg fikk beskjed om å ta tilskudd fra uke 18. Hvilken type tar dere?
Jeg fikk samme beskjed, og med anbefaling om SiderAL Forte som skal ha effektivt opptak pga kombi med c-vitamintilskudd og som skal være skånsom mot magen. Jeg har hard mage i svangerskapene fra før, men må jo ha jerntilskudd, så flott at det finnes noe som gjør at jeg ikke blir enda verre!Jeg fikk beskjed om å ta tilskudd fra uke 18. Hvilken type tar dere?