Jerntilskudd og vondt i magen?

Toffifee

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Januarlykke 2020
Februarbarna 2020
Maiskolbene 2023 :-)
Hei! Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette innlegget, så moderator må bare flytte det hvis det er feil plass :happy:

Jenta mi på 5 uke ble født 5 uker før termin og må derfor ta jerntilskudd. Gir henne neofer x2 pr dag, og etter at hun begynte på det har hun fått veldig vondt i magen.... Hun har fra før av sjeldent avføring. Fikk tips av helsesøster om og prøve å gi henne maltekstrakt, men hvordan kan dette gis når jeg fullammer? Kan jeg blande det med melk i en kopp og gi henne? Eventuelt hvordan får jeg rørt det ut når det er så seigt og hvor mye skal hun få?
Takker for svar :happy:

Hei! Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette innlegget, så moderator må bare flytte det hvis det er feil plass :happy:

Jenta mi på 5 uke ble født 5 uker før termin og må derfor ta jerntilskudd. Gir henne neofer x2 pr dag, og etter at hun begynte på det har hun fått veldig vondt i magen.... Hun har fra før av sjeldent avføring. Fikk tips av helsesøster om og prøve å gi henne maltekstrakt, men hvordan kan dette gis når jeg fullammer? Kan jeg blande det med melk i en kopp og gi henne? Eventuelt hvordan får jeg rørt det ut når det er så seigt og hvor mye skal hun få?
Takker for svar :happy:
Du kan pumpe melk og ha i en flaske,ha oppi malt og riste det så det blander seg. Så kan si gi babyen det fra flaska.

Du kan pumpe melk og ha i en flaske,ha oppi malt og riste det så det blander seg. Så kan si gi babyen det fra flaska.

Takk for svar! Vet du hvor mye malt en skal ha og hvor mye i forhold til melk? :happy:

Er ingen fasit :) noen får i gang systemet med litt malt, noen må ha mye, og noen får vondere i magen av det.
Prøv med en halv t-skje i et måltid

Tusen takk, det skal prøves :D

Men er hun forstoppet?

Jeg ville hørt om melkesyrebakterier. Semperdråper. Det skal jo stabilisere magen litt.

Men er hun forstoppet?

Jeg ville hørt om melkesyrebakterier. Semperdråper. Det skal jo stabilisere magen litt.

Hun har ikke hatt avføring siden forrige onsdag, men som jeg skrev så har hun sjeldent avføring, det har gått 12 dager uten avføring tidligere... Så det ble nok ikke akkurat bedre etter at hun begynte på jern..:( Men babyer skal vel i teorien ikke kunne bli forstoppet når de fullammes? Jeg vet ikke hvordan det fungerer når de får jerntilskudd i tillegg da o_O Men tenker du det er bedre med semperdråper når det kommer til magesmerter? :happy:

Jerntilskudd gjør ofte magen treg dessverre , ville prøvd malt

Skal prøve med litt malt i flaske nå når hun våkner :happy:

Ja jeg har litt tro på at det kan roe magen mer, men nå er jeg ikke noe fagperson, så kan bare uttale meg på egen erfaring og hva jeg har hørt.

Back
Topp