Jerntilførsel

Jeg tar Duroferon duretter og de takler jeg heldigvis bra! Prøvde Aminojern, men det ble magetrøbbel gitt.. 

Jeg tar Duroferon , man skal vist bli veldig hard i magen av de , men det har ikke jeg merket noe til. Formen min er 1000 ganger bedre etter at jerntablettene begynte å virke. Er litt rart, nå i 3 trimester har jeg mer energi enn jeg har hatt hele svangerskapet. Men klager ikke

Jeg også går på Duroferon. Hadde 8 i hb på tirsdag, så da var det rett på. Har desverre kjent det godt på magen :( Men, er verdt det om de virker.. Håper de virker raskt da, for jeg er skikkelig dovendyr om dagen..

Tar Ferro Retard etter at jordmor tok blodprøve og sa at jeg var innenfor normalen, men lå litt lavt. Funker helt fint.

lille_lykke86 skrev:
Jeg også går på Duroferon. Hadde 8 i hb på tirsdag, så da var det rett på. Har desverre kjent det godt på magen :( Men, er verdt det om de virker.. Håper de virker raskt da, for jeg er skikkelig dovendyr om dagen..

Kjøp lactulose, det fikk jeg beskjed om av de på apoteket. Men jeg orket bare å ta det en dag, da jeg fortsatt sliter med kvalme...

Sansa skrev:
Tar Ferro Retard etter at jordmor tok blodprøve og sa at jeg var innenfor normalen, men lå litt lavt. Funker helt fint.

Ja jeg bruker hemofer. ,men har så mye ferro retard liggende i skapet, tenkte jeg skulle kanskje bruke de før jeg kjøpte noe nytt. For det går som vanlig jerntilførsel den vel?

Altså, jordmor sa til meg at jeg ikke måtte kjøpe hemofer for det er nesten ikke jern i den, den er bare noe de selger til folk som ikke har fått anbefalt å ta jern fra lege eller jordmor. Så hvis du ligger lavt, ville jeg nok gått for ferro retarden!!

Miriamsmams skrev:

Ja jeg bruker hemofer. ,men har så mye ferro retard liggende i skapet, tenkte jeg skulle kanskje bruke de før jeg kjøpte noe nytt. For det går som vanlig jerntilførsel den vel?

Heldigvis sluppet denne gangen, måtte ta den sterkeste typen sist, husker ikke hva den het, det er jo 8 år siden.

Sansa skrev:
Altså, jordmor sa til meg at jeg ikke måtte kjøpe hemofer for det er nesten ikke jern i den, den er bare noe de selger til folk som ikke har fått anbefalt å ta jern fra lege eller jordmor. Så hvis du ligger lavt, ville jeg nok gått for ferro retarden!!

Miriamsmams skrev:

Jo jeg ligger egentlig ikke lavt, men jeg tar for å forebygge lav hb, men jojo da kan jegjo ta ferro da

Alvepike skrev:

lille_lykke86 skrev:

Kjøp lactulose, det fikk jeg beskjed om av de på apoteket. Men jeg orket bare å ta det en dag, da jeg fortsatt sliter med kvalme...

Takk for tipset! :D
Leit å høre at du fortsatt sliter med kvalmen da Det er noe av det værste som er! Håper det blir bedre så du får mulighet til å kose deg litt nå den siste tiden :)

Back
Topp