Jerntabletter

Lillegull92

Forelsket i forumet
Novemberbarna 2021
Er det noen andre som tar jerntabletter?
jeg tar noen nå så heter gevita! Og jeg blir så dårlig i magen. Og kvalmen kom fult tilbake etter jeg begynte på disse! Sliter liksom fra før med og få mat i meg en nå er jeg heldig vist jeg greier spise 2 ganger dagen! er det noen av dere som har erfaring med amino jern?

Jeg tar jerntilskudd. Jeg har irritabel tarm og mageproblemer fra før, så er i grunn veldig lite glad i å gå på jerntabletter som gjør meg verre.
Men min erfaring er at magen venner seg til de etter noen uker.

Jeg tar noen som heter Hemofer. Tror det er Gevita som har dem. Så det er kanskje de du har. Jeg synes den fungerer godt nå når magen har blitt vant med de.

Last edited:
Jeg tar jerntilskudd. Jeg har irritabel tarm og mageproblemer fra før, så er i grunn veldig lite glad i å gå på jerntabletter som gjør meg verre.
Men min erfaring er at magen venner seg til de etter noen uker.

Jeg tar noen som heter Hemofer. Tror det er Gevita som har dem. Så det er kanskje de du har. Jeg synes den fungerer gått nå når magen har blitt vant med de.
Ja okei, da håper jeg det går seg til. Er de samme ja. Hvor mangen tar du? Jeg må ta 60 mg! Så jeg må jo ta 4 stykk !

Ja okei, da håper jeg det går seg til. Er de samme ja. Hvor mangen tar du? Jeg må ta 60 mg! Så jeg må jo ta 4 stykk !

Jeg tar også 60mg, men jeg har 15mg i gravidvitaminene jeg tar. Så da tar jeg 3 jerntabletter i tillegg.

Duroferon tar jeg, merker ikke påvirkning på magen. Men jeg har irritabel tarm, og sliter med magen fra før av. Så jeg vet ikke om den påvirker eller ikke. Men, den er 100mg, så da trenger du jo bare en om dagen i tilfelle. bare tenkte kanskje det var mer gunstig for lommeboka også. :hilarious:

Jeg tar også 60mg, men jeg har 15mg i gravidvitaminene jeg tar. Så da tar jeg 3 jerntabletter i tillegg.
Det har jeg faktisk ikke tenkt på, er vist det jeg har og i min
Duroferon tar jeg, merker ikke påvirkning på magen. Men jeg har irritabel tarm, og sliter med magen fra før av. Så jeg vet ikke om den påvirker eller ikke. Men, den er 100mg, så da trenger du jo bare en om dagen i tilfelle. bare tenkte kanskje det var mer gunstig for lommeboka også. :hilarious:
Hehe ja det kan du si :joyful:
Kom akkurat på at det er jo jern i den gravidvitaminene pakken også. Så da kan jeg jo ta vekk den ene. Ikke tenkt på det før hun Fru.86 i den over nevnte det :shy: så da kan jeg gå ned til 3 stykk. Også skal jeg til jordmor igjen 28 mai! Så får ta det opp med henne da. Fikk jern sprøyte med minste sist. Og syns egentlig det var helt supert. Merket ikke noe da

Last edited:
Jeg tar Niferex, alltid vært kjempefornøyd med dem :) Spiser som regel kvelds 2-3 timer før jeg legger meg, så tar jeg jern, folat og omega-3 før jeg legger meg. Merker ingenting!

Det har jeg faktisk ikke tenkt på, er vist det jeg har og i min

Hehe ja det kan du si :joyful:
Kom akkurat på at det er jo jern i den gravidvitaminene pakken også. Så da kan jeg jo ta vekk den ene. Ikke tenkt på det før hun Fru.86 i den over nevnte det :shy: så da kan jeg gå ned til 3 stykk. Også skal jeg til jordmor igjen 28 mai! Så får ta det opp med henne da. Fikk jern sprøyte med minste sist. Og syns egentlig det var helt supert. Merket ikke noe da

Jeg spurte jordmor (som vel er din jordmor nå) om dette i forrige svangerskap. Om de 15mg i vitaminene skulle telles med, og hun mente det.
Hemofer tablettene inneholder vel 13mg i hver. Så med tre av dem og de 15 mg fra vitaminene er jeg fa oppe i 54mg. Og det mente i alle fall jordmor sist at var ok.

Jeg spurte jordmor (som vel er din jordmor nå) om dette i forrige svangerskap. Om de 15mg i vitaminene skulle telles med, og hun mente det.
Hemofer tablettene inneholder vel 13mg i hver. Så med tre av dem og de 15 mg fra vitaminene er jeg fa oppe i 54mg. Og det mente i alle fall jordmor sist at var ok.
Tusen takk :D

Hva med floradix?
Det er flytende, smaker kjempegodt (smaker jern:p) og fås i vanlig matbutikk.

Back
Topp