Jerntabletter

junibebi89

Gift med forumet
Har bynt å gå på niferex 100mg nå. Bynte på torsdag.

Hvordan doserer dere dere selv?:p

Det står at man kan ta 1 tbl 3 gngr daglig i den innledende fasen. Men hvor lenge kan man det da tro? Jeg tenker 1 uke? Kanskje tom mer? 2-3 uker? Fikk beskjed fra legen om å ta det ut sv skapet. Og har en jern nivå på 15. Vi gravide skal ha en minste verdi på 60 har jeg lest. Derfor velger jeg å gønne litt på.

Hadde vært digg med mer energi..

Legen sa 1 om dagen til meg :-)

Minst 60!!! Jeg har 10.7 og fikk beskjed om at det var helt innafor og at jeg kunne ta en pause hvis magen ble for vrang!

Ang. Niferex bruker vi det en del på jobb for tiden og legene våre gir alltid bare 1 tbl daglig. De går ganske fort oppover de som får det.

Ang. Niferex bruker vi det en del på jobb for tiden og legene våre gir alltid bare 1 tbl daglig. De går ganske fort oppover de som får det.

Hemm.. men tror du det er no farlig å ta 1 tbl 3 gngr daglig i en uke feks? Vil ha masse energi! Nå! :p

Hemm.. men tror du det er no farlig å ta 1 tbl 3 gngr daglig i en uke feks? Vil ha masse energi! Nå! :p
Nei, det står jo at man skal det i oppstartsfasen, og det står ikke at det ikke gjelder ved graviditet. Men ville ikke tatt det mer enn en uke iallfall. Du fikk ikke noe dosering av lege?
Obs at de ikke skal tas sammen med mat, forresten.

Nei, det står jo at man skal det i oppstartsfasen, og det står ikke at det ikke gjelder ved graviditet. Men ville ikke tatt det mer enn en uke iallfall. Du fikk ikke noe dosering av lege?
Obs at de ikke skal tas sammen med mat, forresten.

Nei ikkesant. Føler meg så sinnsykt slapp så kjører en uke jeg altså.. nei har ikke fått no dosering av henne.. hm. Kanskje jeg bør ringe legekontoret og be om dosering i morgen eller ringe jm.. ja jeg vet:). Og de skal tas maks en halvtime før mat og 2 t etter mat :)

Nei ikkesant. Føler meg så sinnsykt slapp så kjører en uke jeg altså.. nei har ikke fått no dosering av henne.. hm. Kanskje jeg bør ringe legekontoret og be om dosering i morgen eller ringe jm.. ja jeg vet:). Og de skal tas maks en halvtime før mat og 2 t etter mat :)
Også ikke alle tre på en gang! Spre den godt utover døgnet :)

Back
Topp