Jerntabletter

Helene...

Forumet er livet
Fikk beskjed om at jeg måtte ta enda mer jern da jeg var hor jordmor i går. Har tatt i over en mnd nå, men allikevel har blodprosenten gått ned... [&o]
Men har tenkt litt: Jeg drikker mye melk, og man skal jo ikke ta jern sammen med melk, derfor har jeg skylt ned tablettene med litt juice. MEN kan det ha noe og si at jeg nettopp har drukket melk?? Kan det være derfor det ikke funker..? [8|]

Sikkkert verdens dummeste spørsmål, men må bare høre om noen har peiling... [;)]

Dette har jeg ikke peiling på men håper noen kan svare deg [:D]

Du skal generelt ikke ta medisiner/vitaminer med melk.. Drikk heller jucie eller vann, og vente med melka ej lita time..[;)]

Ja, det kan ha noe å si at du drikker mye melk! Det hemmer opptaket av jern, men c-vitaminer fremmer det.. Så drikke appelsinjuice eller spis sitrusfrukter så kanskje det kan hjelpe litt...

Takk for svar! [;)] Okej, da får jeg prøve å bli mer bevist på det. Har jo vært klar over at jeg ikke skal ta tablettene med melk, men ikke helt tenkt over at det kan ha noe og si at jeg drikker det ellers... Problemet er bare at jeg er allergisk mot juice og kan bare drikke litt, også er melk det eneste jeg ikke får halsbrann av... Men får prøve! [:)]

Fikk bladet Gravid i posten i dag, og da så jeg reklame for noe fint som heter AminoJern.
Kort oppsummert fra annonsen:
Endelig, jenter
- en ny generasjon jerntilskudd
- bedre effekt
- snill mot magen
- ta det når du vil

Skal visst taes opp mye bedre av kroppen enn vanlig jern.
http://www.aminojern.no
Prøvde  nettsiden men da var det noe feil på serveren.
Jeg skal se etter denne på helsekosten imorgen hvertfall. [:)]

Venter på prinsessa*: Takk for tips! Det må jeg sjekke ut! [:)] Er det bare på helsekosten dem selger den?

lillea: Ja, tar den sammen med en multivitamintablett jeg, men ikke på kvelden. Skal prøve det! Takk!

lek: te drikker jeg ikke for tida. Bare melk som hjelper mot halsbrann... [&:] [;)]

ORIGINAL: Helene...

Venter på prinsessa*: Takk for tips! Det må jeg sjekke ut! [:)] Er det bare på helsekosten dem selger den?

lillea: Ja, tar den sammen med en multivitamintablett jeg, men ikke på kvelden. Skal prøve det! Takk!

lek: te drikker jeg ikke for tida. Bare melk som hjelper mot halsbrann... [&:] [;)]

Bare hyggelig! [:)]
Nei, apoteker skal også ha den, men apoteket på senteret her hos meg hadde den ikke, men helsekosten hadde den. Var og kjøpte istad.
Virker veldig fin, står på pakken;
Amino Jern absorberes opp til fire ganger bedre enn tradisjonelle jenpreparater og gir ikke de problemene med treg eller løs mave...
AminoJern bygger opp kroppens jernlager langt mer effektivt enn det som er normalt.
Håpe du finner den da. [:)]

ORIGINAL: Linn1982

Jern tas bedre opp hvis tablettene tas på kvelden og sammen med c-vitaminer. [:)]

Okej, har begynt å ta på kvelden, men fikk beskjed påføden at jeg burde ta den sammen med multivitaminer jeg... [8|]
Skal jeg bare ta c-vitaminer isteden? [&o]

Back
Topp