Hei, jeg fikk melding fra legen etter blodprøver rundt uke 12 at jeg hadde lavt jern nivå og burde ta tilskudd fra uke 18 og ut svangerskapet. Jeg spurte hvorfor jeg ikke skulle starte med en gang og hun sa det var bare standard praksis. Jeg er en person som trenger å vite hvorfor, så det svaret var ikke godt nok for meg. Er det noen av dere som vet hvorfor man ikke skal begynne med tilskudd før uke 18?
Jeg har følt meg ganske sliten, svimmel og trøtt de siste to ukene og antar det kanskje har noe med jern nivået å gjøre. Er 14+2 nå så da er det jo 4 uker igjen uten noe tilskudd. Er det farlig med ekstra jern nå, eller kan jeg trygt prøve å få i meg mat med ekstra jern frem til jeg begynner på tilskudd?
Jeg har følt meg ganske sliten, svimmel og trøtt de siste to ukene og antar det kanskje har noe med jern nivået å gjøre. Er 14+2 nå så da er det jo 4 uker igjen uten noe tilskudd. Er det farlig med ekstra jern nå, eller kan jeg trygt prøve å få i meg mat med ekstra jern frem til jeg begynner på tilskudd?